Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Silnik - problem z pracą na zimnym - naprawiony !

Wszystko co tyczy się silników V6
zalew8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 lis 2007, 10:08
Lokalizacja: Wrocław

[B4 coupe AAH]-dławienie i szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zalew8 » 05 sty 2008, 20:06

Mam problem: moje V6 dziwnie się zachowuje- gdy jest zimny np. z rana dławi się przez chwilę i szarpie, dochodzi do ok. 2200 obrotów, dalej jest dóóóół i dopiero po chwili wkręca się na wyższe obroty. Powyższe zachowanie występuje na dwójce i trójce.
Wszyscy (łącznie z poprzednim właścicielem i moim mechnikiem) mówili, że to wina świec i przewodów, ale po ich wymianie nie jest lepiej!
Proszę o jakieś uwagi i wskazówki! Z góry dziękuję za pomoc!

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 06 sty 2008, 22:21

może to być wina ssania możliwe że za mała dawka a to może być spowodowane awarią czujnika temperatury, takie jest moje zdanie

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

[AAH] Silnik - problem z pracą na zimnym - naprawiony !

Post autor: saint99 » 19 wrz 2008, 17:22

Zawsze jak auto jest zimne i wsiadam odpalam ruszam wogóle nie chce jechać depne po gazie do spodu po 2 sek zaczyna zwijać asfalt i wtedy już jedzie dobrze... Czego to może być przyczyna ?? jak odpale i pogazuje chwile to jedzie normalnie... Tak zastanawiam się nad filtrem paliwa bo auto od niedawna jest w moich rękach i nie wiadomo kiedy był ostatnio zmieniany...
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 15:26 przez saint99, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 20 wrz 2008, 22:04

Miałem podobnie
Jak wymieniłem cały układ WN (świece kable palec kopułka) to jest mocniejszy przy zimnym silniku
Jeszcze tylko zapłon muszę ustawić

Zimnego auta się nie gazuje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak jest zimny to obroty max 3500 a gaz nie dalej jak do połowy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Silnik w pełni nagrzany jest wtedy gdzy przejedziemy drugie tyle kilometrów ile przejechaliśmy do nagrzania płynu do ok 90 st. cel. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Chyba założe temat " jak zapalać i jechać zimnym autam do jego nagrzania :evil: :evil: :evil: "

Ja nie wiem jak to jest że na prawie jazdy coraz więcej uczą ale jak się obchodzi z zimnym silnikem to chyba ani słowa :-(
Gazujemy do podłogi zimne auto po to by się szybciej nagrzało a potem uszczelka pod głowicą do wymiany, pęknięta głowica lub blok :evil: :evil: :evil:
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 12:26 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 21 wrz 2008, 00:49

gaz nie dalej jak do połowy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wiekszej bzdury dawno na forum nie przeczytałem. Poza tym zaciął Ci się wykrzyknik?
Dlaczego niby mam nie naciskać gazu do dechy i zmieniać biegu przy 2500obr/min? Zastanów się zanim napiszesz kolejną bzdurę.

Z tymi obrotami to tez przesada (choć niby tak w książce jest napisane). Jak jeździsz co najmniej na półsyntetyku i nie ma -10 stopni nic złego się nie stanie.

Poza tym Twoja porada wydaje się wysoce wątpliwa. Układ zapłonowy z reguły ma mniejszy wpływ na zauważalną różnicę w pracy zimego lub ciepłego silnika niż na przykład sonda lambda, czujniki temperatury, nieprawdaż?
Silnik w pełni nagrzany jest wtedy gdzy przejedziemy drugie tyle kilometrów ile przejechaliśmy do nagrzania płynu do ok 90 st. cel. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- "niezłe" rozumowanie. Przeczytałeś to w jakiejś mądrej książce? Czy Twoja metoda działa zarówno kiedy na dworze jest -20 stopni jak i +30? :) Mi się tam zawsze wydawało, że silnik jest nagrzany jak płyn chłodniczy ma ponad 80 stopni a olej ponad 90. Wystarczy to odczytać na zegarach.

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 21 wrz 2008, 10:39

Ja mam podobny objaw. Przy okazji nie chce palić od kopa. Myślałem że to może 5 wtryskiwacz lub za późny zapłon. Sonda jest OK.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 21 wrz 2008, 11:15

Jeśli sonda jest ok, to sprawdź najprostszym miernikiem czujnik temperatury ECU. Zapłon może mieć oczywisty wpływ na jakość startu silnika. Poza tym temat dotyczy V6.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 21 wrz 2008, 12:02

Co do tego gazowania nie wiem jak jest na zimnym może i nie wolno, ale z tym grzaniem to bzdura. Przecież silnik oddaje ciepło do płynu wiec silnik ma taką samą temperature jak płyn lub nawet większą i jak płyn jest nagrzany to silnik też musi być....

Co do zapłonu to zmieniłem tylko świece a kabli mechanik nie kazał zmieniać bo podobno są jeszcze dobre (palca i kopułki nie ma). Z tymi czujnikami też mi się to nie widzi bo przecież po przygazowaniu temperatura nie powinna wzrosnąć tak gwałtownie na czujnikach żeby to miało jakiś wpływ na prace silnika....

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 wrz 2008, 12:22

Odpowiedź dla Kolegi k44761
Nie chce mi się polemizować
Proszę dokładnie poczytać co napisałem i to na skanie też
Odp. na gaz nie dalej jak do połowy (zaznaczam przy zimnym silniku jak ciepły to możemy spokojnie gazować do podłogi)
Ja masz zimny silnik i gazujesz do dechy to silnik bardzo szybko się nagrzewa a co za tym idzie powstają o wiele większe różnice temperatur na poszczególnych częściach (myślę o samej głowicy czy bloku silnika) niż przy rozgrzewaniu silnika przy spokojnej jeździe
Więc jak mamy na jednym bloku duralu czyli główicy bardzo duże różnice temperatur to jak wiadomo z fizyki że im większe różnice temperatur na jednym bloku metalu tym większe powstają naprężenia w tym bloku. Naprężenia mogą być tak duże że blok może się pokrzywić albo nawet pęknąć

co do obrotów to przegiołem - w książce piszą że 3500 max (a nie 3000 jak napisałem) . zanim olej nie nagrzeje się do 60 st. cel. (wątek już poprawiony)

Co do nagrzewania silnika to widzisz chyba po zegarach że płyn nagrzewa się szybciej od oleju , więc w pełni nagrzany silnik nie jest wtedy jak płyn osiągnie 90 st. cel. tylko póżniej - patrz skan z książki a będziesz wiedział kiedy

Proszę poczytać to co na fotce to jest skan z książki Reguluję i naprawiam Audi 80

Zobacz fotkę

Obrazek

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 21 wrz 2008, 14:24

Wciskanie gazu do połowy czy do końca nie ma dla temperatury silnika ŻADNEGO znaczenia. Dla szybkości rozgrzewania maja znaczenie głównie obroty oraz skład stechiometryczny mieszanki (na przykład hamowanie silnikiem jadąc z góry wcale go nie ogrzewa, tylko wychładza - nie ma paliwa, nic się nie spala), jak również to, czy termostat jest sprawny.
Olej osiąga temperaturę roboczą po kilku minutach jazdy (u mnie na termometrze do pierwszej kreski 60 stopni dochodzi po 3-4 minutach normalnej jazdy w takich warunkach pogodowych, jakie mamy teraz. Później temperatura podnosi się już bardzo wolno.

Proponuję zakończyć OT bo nas opy pogonią :) <piwo>

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 21 wrz 2008, 17:43

k44761 pisze:czujnik temperatury ECU.
To jest ten niebieski czujnik dwu-pinowy zaraz na lewo od czujnika do kontrolki i wskaźnika temperatury? Jakich wartości mogę się spodziewać przy zimnym (10*C) i gorącym (90*C) płynie?
Aktualnie mam pomiar 255 Ohm przy płynie w przedziale 80-90*C.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 21 wrz 2008, 21:24

czyli masz dobrą wartość przy ciepłym silniku.
Zmierz przy zimnym, powinno być znacznie więcej.

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 22 wrz 2008, 23:34

k44761 pisze:Mi się tam zawsze wydawało, że silnik jest nagrzany jak płyn chłodniczy ma ponad 80 stopni a olej ponad 90. Wystarczy to odczytać na zegarach


u mnie na zegarze nigdy olej nie mial 90 nawet po 500km z przyczepka zreszta tak jest nie tylko w mojej znajomy ma tak samo

Awatar użytkownika
Myszah4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:53
Lokalizacja: Biała Piska

Post autor: Myszah4 » 23 wrz 2008, 09:32

michalwielun pisze:u mnie na zegarze nigdy olej nie mial 90 nawet po 500km
U mnie tak samo, no chyba że tak ostro pojeżdżę po mieście to troszke podskoczy....

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 23 wrz 2008, 09:34

k44761 pisze:Zmierz przy zimnym, powinno być znacznie więcej.
Po całej nocy na polu, silnik nie powinien mieć więcej jak 15*C i przy tym czujnik ma rezystancję 2,5 kOhm, więc chyba jest niestety sprawny... Trzeba szukać dalej :-)

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl