[AAH] Problem z odpaleniem - brak iskry
[audi 80 b4 2.8 v6] nie chce odpalić
witam!
mam taki problem, auto chodzilo bez zarzutów, do pewnego czasu, zapalilem autko, normalnie sie odpalilo, zgasilem i po chwili ponownie chcialem zakrecic i juz nie zapala wogole, wszystko normalnie kreci, tylko po sprwdzeniu nie ma iskry, po probie podlaczenia kompa do ecu zero reakcji, wogole nie moglem sie polaczyc, czyli zero mozliwosci sprawdzenia co jest?! od 2 dni autko stoi i jak proba odpalenia, to ten sam efekt. 2 miesiace temu zakladalem gaz, i podejrzewam ze to ze nie moge sie polaczyc z kompem, moze byc to przyczyna tego ze gazole cos mogli grzebac przy ecu. ale to ze auto nie pali, nie wiem? co radzicie sprawdzic? prosze o jakakolwiek pomoc..
mam taki problem, auto chodzilo bez zarzutów, do pewnego czasu, zapalilem autko, normalnie sie odpalilo, zgasilem i po chwili ponownie chcialem zakrecic i juz nie zapala wogole, wszystko normalnie kreci, tylko po sprwdzeniu nie ma iskry, po probie podlaczenia kompa do ecu zero reakcji, wogole nie moglem sie polaczyc, czyli zero mozliwosci sprawdzenia co jest?! od 2 dni autko stoi i jak proba odpalenia, to ten sam efekt. 2 miesiace temu zakladalem gaz, i podejrzewam ze to ze nie moge sie polaczyc z kompem, moze byc to przyczyna tego ze gazole cos mogli grzebac przy ecu. ale to ze auto nie pali, nie wiem? co radzicie sprawdzic? prosze o jakakolwiek pomoc..
no chyba wiadomo od czego zacząć, nie ma iskry to nie zapaliszuszek83 pisze:tylko po sprwdzeniu nie ma iskry,
Przejrzyj układ zapłonowy i forum.
ale na dzien dobry skontaktował bym sie z gazownikiem i niech przyjedzie do Ciebie i sprawdzi poprawność instalacji, gwarancja chyba obowiązuje ich więc niech teraz sie wykażą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
- Lokalizacja: wielun
Ja miałem podobnie, tylko że raz paliła raz nie, i jak nie chciała palic to nie było iskry i z ECU nie mozna było sie połączyć. Z tyłu silnika są takie dwa czujniki nie pamietam dokładnie ale chyba czujnik spalania stukowego i położenia wału, zmieniłem z kolesiem oba i chodzi, ale nie wiem który zawinił..........nie miałem mozliwości ich sprawdizć więc zmieniłem oba, i cacy autko chodzi juz ponad pół roku od tej roboty
bylem w serwisie, po podlaczeniu komputera, polaczyl sie bez problemu, sprawdzil napiecie na module, wg niego wszystko ok, nie bylo bledow
na tą chwile maja zabrac sie za sprawdzenie mechaniki, itp... czekam na ozdew
bo jak nie w serwisie to gdzie?
na tą chwile maja zabrac sie za sprawdzenie mechaniki, itp... czekam na ozdew
bo jak nie w serwisie to gdzie?
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2008, 16:04 przez szuszek83, łącznie zmieniany 2 razy.
Mam ten sam problem.
Auto kręci, nie odpala. U jednego z mechaników tez tak było że nie mozna było się podłączyć do ecu ale później okazało się że trzeba użyć innej wersji programu.
Tam skończyło się na przejrzeniu całego auta i wymianie stacyjki. Było dobrze, po jakimś czasie znowu to samo. Tym razem odprowadziłem do innego mechanika bo tamtemu nawrzucałem trochę
Drugi mechanik oczywiście zaczął ponownie od przeglądu całego auta i stwierdził że trzeba przelutować płytkę na ECU. Ponoć ruszył coś przy kompie i odpalił bez problemu. Auto jeździło, tydzień temu zdechło :evil: zostawiłem je u znajomych, dzisiaj muszę je sholować :evil: :evil: :evil:
Muszę oddać znowu do tego mechanika, niech poprawia coś spier***ił
Co do wymienianych i sprawdzanych części:
1. nowe kable beru i świece NGK,
2. sprawdzane cewki,
3. podmiana modułu - nie pomogło.
Tracę już cierpliwość do tego wszystkiego.
Mam pytanie:
było pisane że może to być czujnik położenia wału. Czy nie jest tak, że jeśli byłoby to ten czujnik, to po próbie odpalenia auta na biegu (szarpnięcie) wał by się obrócił i odpaliłby?
Jeszcze jedno pytanie.
Czy ECU od np. 100 C4 lub A6 C4 od silnika 2.6 będzie pasował?
Czy jest różnica w ECU pomiędzy autami z różnych lat produkcji?
Szukać ECU po prostu do 2.6 czy spisać jakiś numer?
ECU steruje ponoć klimą, czy auta z klimą mają inne ECU niż te bez?
Trochę się namnożyło tych pytań, mam nadzieję, że pomożecie
Auto kręci, nie odpala. U jednego z mechaników tez tak było że nie mozna było się podłączyć do ecu ale później okazało się że trzeba użyć innej wersji programu.
Tam skończyło się na przejrzeniu całego auta i wymianie stacyjki. Było dobrze, po jakimś czasie znowu to samo. Tym razem odprowadziłem do innego mechanika bo tamtemu nawrzucałem trochę
Drugi mechanik oczywiście zaczął ponownie od przeglądu całego auta i stwierdził że trzeba przelutować płytkę na ECU. Ponoć ruszył coś przy kompie i odpalił bez problemu. Auto jeździło, tydzień temu zdechło :evil: zostawiłem je u znajomych, dzisiaj muszę je sholować :evil: :evil: :evil:
Muszę oddać znowu do tego mechanika, niech poprawia coś spier***ił
Co do wymienianych i sprawdzanych części:
1. nowe kable beru i świece NGK,
2. sprawdzane cewki,
3. podmiana modułu - nie pomogło.
Tracę już cierpliwość do tego wszystkiego.
Mam pytanie:
było pisane że może to być czujnik położenia wału. Czy nie jest tak, że jeśli byłoby to ten czujnik, to po próbie odpalenia auta na biegu (szarpnięcie) wał by się obrócił i odpaliłby?
Jeszcze jedno pytanie.
Czy ECU od np. 100 C4 lub A6 C4 od silnika 2.6 będzie pasował?
Czy jest różnica w ECU pomiędzy autami z różnych lat produkcji?
Szukać ECU po prostu do 2.6 czy spisać jakiś numer?
ECU steruje ponoć klimą, czy auta z klimą mają inne ECU niż te bez?
Trochę się namnożyło tych pytań, mam nadzieję, że pomożecie
no i okazalo sie ze pasek na rozrzadzie sie przestawil, ale kilka zebow, szczescie moze ze to bylo na biegu jalowym, wiec nie bylo wielkiej sily zeby narobilo duzu strat, no ale koszt tego spory jak na jednorazowy wydatek, do wymiany pasek, rolka, napinacz, i 2 samoregulatory, obym szybko odzyskal moja bryczke;)
Ostatnio zmieniony 02 paź 2008, 14:14 przez szuszek83, łącznie zmieniany 1 raz.
a tak z ciekawości to ile za części zapłaciłeś?szuszek83 pisze:no i okazalo sie ze pasek na razrzadzie sie przestawil, ale kilka zebow, szczescie moze ze to bylo na biegu jalowym, wiec nie bylo wilekiej zily zeby narobilo dozu strat, no ale koszt tego spory jak na jednorazowy wydatek, do wymiany pase, rolka, napinacz, i 2 samoregulatory, obym szybko odzyskal moja bryczke;)