Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Problem z odpaleniem - brak iskry

Wszystko co tyczy się silników V6
szuszek83

[audi 80 b4 2.8 v6] nie chce odpalić

Post autor: szuszek83 » 22 wrz 2008, 07:20

witam!
mam taki problem, auto chodzilo bez zarzutów, do pewnego czasu, zapalilem autko, normalnie sie odpalilo, zgasilem i po chwili ponownie chcialem zakrecic i juz nie zapala wogole, wszystko normalnie kreci, tylko po sprwdzeniu nie ma iskry, po probie podlaczenia kompa do ecu zero reakcji, wogole nie moglem sie polaczyc, czyli zero mozliwosci sprawdzenia co jest?! od 2 dni autko stoi i jak proba odpalenia, to ten sam efekt. 2 miesiace temu zakladalem gaz, i podejrzewam ze to ze nie moge sie polaczyc z kompem, moze byc to przyczyna tego ze gazole cos mogli grzebac przy ecu. ale to ze auto nie pali, nie wiem? co radzicie sprawdzic? prosze o jakakolwiek pomoc..

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 wrz 2008, 21:22

Może zacznijmy od banału typu sprawdź wszystkie bezpieczniki

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 22 wrz 2008, 22:10

sprawdzone:)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 22 wrz 2008, 22:17

szuszek83 pisze:tylko po sprwdzeniu nie ma iskry,
no chyba wiadomo od czego zacząć, nie ma iskry to nie zapali
Przejrzyj układ zapłonowy i forum.
ale na dzien dobry skontaktował bym sie z gazownikiem i niech przyjedzie do Ciebie i sprawdzi poprawność instalacji, gwarancja chyba obowiązuje ich więc niech teraz sie wykażą

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 22 wrz 2008, 23:30

ja jak sie nie moglem ze ecu polaczyc to okazalo sie ze moge nowego szukac

Awatar użytkownika
Myszah4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:53
Lokalizacja: Biała Piska

Post autor: Myszah4 » 23 wrz 2008, 09:36

Ja miałem podobnie, tylko że raz paliła raz nie, i jak nie chciała palic to nie było iskry i z ECU nie mozna było sie połączyć. Z tyłu silnika są takie dwa czujniki nie pamietam dokładnie ale chyba czujnik spalania stukowego i położenia wału, zmieniłem z kolesiem oba i chodzi, ale nie wiem który zawinił..........nie miałem mozliwości ich sprawdizć więc zmieniłem oba, i cacy autko chodzi juz ponad pół roku od tej roboty :)

jterlik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 sie 2007, 17:12

Post autor: jterlik » 23 wrz 2008, 09:55

Witaj.
Też tak miałem, pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.
Od przodu jest on na prawej głowicy, zaraz przy ściance grodziowej.
Używka kosztowała 100 zł.
Pozdro.

AdamE

Post autor: AdamE » 23 wrz 2008, 11:17

jterlik pisze:pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.
też za tym obstaję

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 wrz 2008, 11:28

Jeśli nie ma iskry to albo czujnik hala, cewka(i), moduł. To na początek.

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 23 wrz 2008, 11:37

tylko jaki moze byc powod ze nie mozna sie z ecu polączyc?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 wrz 2008, 11:51

szuszek83 pisze:tylko jaki moze byc powod ze nie mozna sie z ecu polączyc?
Najczęściej to zepsuty ECU lub brak zasilania na ECU.

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 27 wrz 2008, 06:56

bylem w serwisie, po podlaczeniu komputera, polaczyl sie bez problemu, sprawdzil napiecie na module, wg niego wszystko ok, nie bylo bledow

na tą chwile maja zabrac sie za sprawdzenie mechaniki, itp... czekam na ozdew

bo jak nie w serwisie to gdzie?
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2008, 16:04 przez szuszek83, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 27 wrz 2008, 07:34

Mam ten sam problem.
Auto kręci, nie odpala. U jednego z mechaników tez tak było że nie mozna było się podłączyć do ecu ale później okazało się że trzeba użyć innej wersji programu.
Tam skończyło się na przejrzeniu całego auta i wymianie stacyjki. Było dobrze, po jakimś czasie znowu to samo. Tym razem odprowadziłem do innego mechanika bo tamtemu nawrzucałem trochę :-/
Drugi mechanik oczywiście zaczął ponownie od przeglądu całego auta i stwierdził że trzeba przelutować płytkę na ECU. Ponoć ruszył coś przy kompie i odpalił bez problemu. Auto jeździło, tydzień temu zdechło :evil: zostawiłem je u znajomych, dzisiaj muszę je sholować :evil: :evil: :evil:
Muszę oddać znowu do tego mechanika, niech poprawia coś spier***ił
Co do wymienianych i sprawdzanych części:
1. nowe kable beru i świece NGK,
2. sprawdzane cewki,
3. podmiana modułu - nie pomogło.
Tracę już cierpliwość do tego wszystkiego.
Mam pytanie:
było pisane że może to być czujnik położenia wału. Czy nie jest tak, że jeśli byłoby to ten czujnik, to po próbie odpalenia auta na biegu (szarpnięcie) wał by się obrócił i odpaliłby?


Jeszcze jedno pytanie.
Czy ECU od np. 100 C4 lub A6 C4 od silnika 2.6 będzie pasował?
Czy jest różnica w ECU pomiędzy autami z różnych lat produkcji?
Szukać ECU po prostu do 2.6 czy spisać jakiś numer?
ECU steruje ponoć klimą, czy auta z klimą mają inne ECU niż te bez?

Trochę się namnożyło tych pytań, mam nadzieję, że pomożecie ;-)

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 02 paź 2008, 07:34

no i okazalo sie ze pasek na rozrzadzie sie przestawil, ale kilka zebow, szczescie moze ze to bylo na biegu jalowym, wiec nie bylo wielkiej sily zeby narobilo duzu strat, no ale koszt tego spory jak na jednorazowy wydatek, do wymiany pasek, rolka, napinacz, i 2 samoregulatory, obym szybko odzyskal moja bryczke;)
Ostatnio zmieniony 02 paź 2008, 14:14 przez szuszek83, łącznie zmieniany 1 raz.

AdamE

Post autor: AdamE » 02 paź 2008, 08:28

szuszek83 pisze:no i okazalo sie ze pasek na razrzadzie sie przestawil, ale kilka zebow, szczescie moze ze to bylo na biegu jalowym, wiec nie bylo wilekiej zily zeby narobilo dozu strat, no ale koszt tego spory jak na jednorazowy wydatek, do wymiany pase, rolka, napinacz, i 2 samoregulatory, obym szybko odzyskal moja bryczke;)
a tak z ciekawości to ile za części zapłaciłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl