Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP] Modyfikacje - remont czy zmiana ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
adam1988audi

[b3 1.6 PP] Modyfikacje - remont czy zmiana ?

Post autor: adam1988audi » 23 wrz 2008, 21:02

pierwszy raz pisze tutaj więc proszę o wyrozumiałość:)

mam pytanko. mam audi b3 1.6 gaźnik benzynka 1989r i chyba padł mi silnik. chodzi o pierścienie i takie tam:) koszt jest nie mały. więc zastanawiam się nad kupnem większego silnika. da rade wstawić jakiś inny bez większego przerabiania? a jak tak to jaki?

dziękuję za pomoc;)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 22:56 przez adam1988audi, łącznie zmieniany 2 razy.

AdamE

Post autor: AdamE » 23 wrz 2008, 21:07

witaj, bez przeróbek oczywiście da sie wstawić każdy silnik ale będziesz musiał pobawić sie z instalacja elektryczna, bo do każdego silnika jest praktycznie inna... jak bedziesz chciał coś z wtryskiem to i komputer trzeba wmontować, wiec musisz sie zastanowić czy napewno jesteś zdecydowany na taki swap... bo z tym sie wiążą spore koszta i ogrom pracy

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 23 wrz 2008, 21:36

no naprawa tego silnika to tak pewnie w granicach 800zł by mnie wyniosła. to jeśli chodzi o swap to koło 2 tys trzeba szykować?

[ Dodano: 2008-09-23, 21:39 ]
bo jak tak to sprzedam to na części, dołoże i kupie z większym silnikiem;)

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 24 wrz 2008, 10:58

AdamE pisze:witaj, bez przeróbek oczywiście da sie wstawić każdy silnik ale będziesz musiał pobawić sie z instalacja elektryczna, bo do każdego silnika jest praktycznie inna... jak bedziesz chciał coś z wtryskiem to i komputer trzeba wmontować, wiec musisz sie zastanowić czy napewno jesteś zdecydowany na taki swap... bo z tym sie wiążą spore koszta i ogrom pracy
Pisz trochę precyzyjniej... bo pózniej tworzą się jakieś mity, że 2.3/2.8 da sie wstawić bez problemu zamiast 1.6.... Podejrzewam ze wszystkie 4 cylindrówki z a80 powinne wejść na łapy ( do 5 cylindrówek i 6 bedziesz musial przespawac łapy napewno ) i wtedy zostaje wiązka i innych duzo min, więc te 2000 to troche malo myśle jak na swapa, chyba że wszystko sam byś robił to może może sie zmiescisz.

P.S.
Sprzedaj i kup wiekszy silnik.

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 24 wrz 2008, 11:28

no i tak zrobie. temat uważam za zamknięty:)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 wrz 2008, 12:07

Wstaw silnik 1.8 PM jest bardzo podobny i podobny jest układ zasilania więc bedzie mało przeróbek

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 wrz 2008, 14:59

Kolego ile ty masz przejechane że remont robisz ja z tym samym silnikiem około 318 tyś i hula ja bym albo zrobił remont lub tak jak kolega wojtek napisał ;-)

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 24 wrz 2008, 17:30

mam około tylu samo co Ty GOLDI J51:) a no trzeba zrobić remonta:) kopci na czarno jak diesel, świece okapca, szarpie i telepie całym silnikiem i robi się mleko pod korkiem od oleju:/ no to chyba remont się przyda?:) bo nawet teraz z garażu nie mogę wyjechać:/

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 wrz 2008, 18:31

zacznij kolego od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach i bedziesz wiedział na czym stoisz powinieneś mieć po 12 atmosfer na cylindrze z reguły w naszych silnikach czy to 1.6 czy 1.8 wystarcza zrobienie samej głowicy

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 24 wrz 2008, 18:49

byłem już. ciśnienie mam 11 na 12:) więc dobre. mówią niektórzy że to mogą być pierścienie...

[ Dodano: 2008-09-24, 18:50 ]
na każdym cylindrze po 11 jeden tylko coś 10 chyba miał...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 wrz 2008, 19:11

moja rada taka zrób głowice albo przynajmniej daj ją do sprawdzenia i wymień pierścienie według mnie wina leży w głowicy ale jak już będziesz miał na wierzchu to piersciąnki możesz zmienić powodzenia ;-)

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 24 wrz 2008, 19:48

no tylko im więcej będę chciał wymienić tym więcej mnie koszta zjedzą:) narazie plan jest taki że wymienię uszczelkę pod głowicą i splantuje głowicę. pozdrowionka i powodzonka:)

Awatar użytkownika
Maly-88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2008, 20:17
Lokalizacja: RUMIA

Post autor: Maly-88 » 28 wrz 2008, 17:24

pierscienie to nie sa jak sprezanie jest dobre panowie, cieknie gumkami zaworowymi i wszystko w temacie uszczelnic glowice ewentualnie zmienic bo oze byc peknieta dlatego w oleju jest plyn chlodniczy...ale na ogol to tylko wina uszczelki pod glowica:)

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 28 wrz 2008, 17:51

Niekoniecznie musi być to głowica. Jeżeli przy filtrze oleju masz przystawkę tkzw chłodnicę oleju to moze być nieszczelna i to w niej miesza Ci sie olej razem z płynem. Na początek najlepiej i najtaniej sprawdzić ten element.

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 28 wrz 2008, 18:22

dzięki Ci za rade:) na prawdę jeden mówi inaczej i jeszcze inny inaczej:) chyba z 5 wersji jest:) a pojade do mechanika a to może być tylko uszczelka a on powię że silnik wyremontował i z 600 zawoła, a takich pseudo fachowców jest bardzo duuuuużo :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl