Witam... Wziąłem się wreszcie za sprawdzenie szczelności dolotu i znalazłem parę uszczerbków... :-|
Mianowicie chcę wymienić te części/przewody/rurki które są na zdjęciach.
Ale sprzedawca w ogóle nie wie jak się za to zabrać... najlepiej jakby ktoś mi pomógł kto ma ETKE lub cos podobnego i podal numery katalogowe dla tych części albo jakąś nazwę własną tych rurek...
ta idzie od filtra powietrza do... kolektora...? (to czerwone to filtr oleju) [WIDOK Z DOŁU AUTA]
i tą rurkę tez chcę wymienić[WIDOK Z GÓRY AUTA]
,
pomoże ktoś...? :roll:
PS: Mam nadzieje ze nie bede musial zasuwac do ASO... :-|
[B3 NG] Usuwanie nieszczelnosci dolotu - potrzeba etki
[B3 NG] Usuwanie nieszczelnosci dolotu - potrzeba etki
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 22:27 przez kris0181, łącznie zmieniany 1 raz.
co do tego pierwszego rysunku:
ta rura co laczy metalowy "chwyt cieplego powietrza" co jest mocowany kolo kolektora wydechowego z komora regulacji kosztuje w ASO ok 80 zl (jesli kupisz to tam sprzedadza Ci te rure o dlugosci ok 80 cm, wiec musisz sobie ja potem dociac sam, bo naprawede niewiele jej trzeba by to polaczyc, mi zostalo jeszcze na dwa razy tej rury, zmien se opaski przy okazji bo pewnie beda juz zardzewiale)
a co do rysunku 2i3 - jest tez metalowa (wiec proponowalbym Ci popytac na allegro za metalowa uzywką i wtedy laczysz to w taki sposob:
tam gdzie odma nakladasz gumowy kawalek węża (dł8cm) ASO ok 20 zl + 2 opaski zaciskowe, potem wkladasz ta metalowa rurke, (u Ciebie gumowa) na ten kawalek weza gumowego a z drugiej strony rurki nakladasz mniejszy gumowy kawalek weza o mniejszej srednicy ASO ok 20 zl i laczysz to z metalowa rurka co idzie do tej duzej gumy dwiema opaskami
jakbys kupil tę metalowa rurke mysle ze bylaby ona wiele trwalsza niz ta gumowa co masz teraz
u mnie tak jest od fabryki
jesli by ci potrzeba bylo?? to po poludniu zrobie ci zdjecie i tu wkleje
pozdr
ta rura co laczy metalowy "chwyt cieplego powietrza" co jest mocowany kolo kolektora wydechowego z komora regulacji kosztuje w ASO ok 80 zl (jesli kupisz to tam sprzedadza Ci te rure o dlugosci ok 80 cm, wiec musisz sobie ja potem dociac sam, bo naprawede niewiele jej trzeba by to polaczyc, mi zostalo jeszcze na dwa razy tej rury, zmien se opaski przy okazji bo pewnie beda juz zardzewiale)
a co do rysunku 2i3 - jest tez metalowa (wiec proponowalbym Ci popytac na allegro za metalowa uzywką i wtedy laczysz to w taki sposob:
tam gdzie odma nakladasz gumowy kawalek węża (dł8cm) ASO ok 20 zl + 2 opaski zaciskowe, potem wkladasz ta metalowa rurke, (u Ciebie gumowa) na ten kawalek weza gumowego a z drugiej strony rurki nakladasz mniejszy gumowy kawalek weza o mniejszej srednicy ASO ok 20 zl i laczysz to z metalowa rurka co idzie do tej duzej gumy dwiema opaskami
jakbys kupil tę metalowa rurke mysle ze bylaby ona wiele trwalsza niz ta gumowa co masz teraz
u mnie tak jest od fabryki
jesli by ci potrzeba bylo?? to po poludniu zrobie ci zdjecie i tu wkleje
pozdr
viewtopic.php?t=17629
Na pierwszej stronie masz rysunek z etki, co prawda od silnika SD ale to ot samo. Ja nie miałem wogoóle tych części zaznaczonych na czerwono. Dokupiłem je wydałem ok 100pln i dalej auto jeździ jak jeździło. Nic się nie zmieniło więc jeżeli ma Cię to dużo kosztować to chyba bym olał sprawe rurki ze zdjęcia pierwszego. Ewentualnie przejedź się do jakiegoś większego sklepu z częściami i tam można dostać uniwersalne przewody ciepłego powietrza ok 20-30pln i są dostępne w różnych rozmiarach. Dodam jeszcze tylko że jeżeli zdecydujesz się na wymianę to musiałbyś wyjąć komore regulacji(na rysunku nr 27 i 28)w środku jest taka sprężyna i do niej zamocowany jest taki metalowy kołek, wykonane to jest z jakiegoś dziwnego materiału i osadza się na niej taki osad który powoduje to że nie otwiera się taka płytka która właśnie to ciepłe powietrze ma przepuszczać do filtra i właśnie tą sprężyne i kołek trzeba porządnie wyczyścić.
Na pierwszej stronie masz rysunek z etki, co prawda od silnika SD ale to ot samo. Ja nie miałem wogoóle tych części zaznaczonych na czerwono. Dokupiłem je wydałem ok 100pln i dalej auto jeździ jak jeździło. Nic się nie zmieniło więc jeżeli ma Cię to dużo kosztować to chyba bym olał sprawe rurki ze zdjęcia pierwszego. Ewentualnie przejedź się do jakiegoś większego sklepu z częściami i tam można dostać uniwersalne przewody ciepłego powietrza ok 20-30pln i są dostępne w różnych rozmiarach. Dodam jeszcze tylko że jeżeli zdecydujesz się na wymianę to musiałbyś wyjąć komore regulacji(na rysunku nr 27 i 28)w środku jest taka sprężyna i do niej zamocowany jest taki metalowy kołek, wykonane to jest z jakiegoś dziwnego materiału i osadza się na niej taki osad który powoduje to że nie otwiera się taka płytka która właśnie to ciepłe powietrze ma przepuszczać do filtra i właśnie tą sprężyne i kołek trzeba porządnie wyczyścić.
hhmmm... No jak to ma tyle kosztowac to rzeczywiście zdecyduje sie na jakies zaminniki...
A ten przewod z 1 zdjecia musi byc taki jak jest teraz (jest jakis taki pół metalowy i pól szmaciany tak jakby opleciony drutem)?? chce wiedziec zeby nie kupic czegos co sie nie sprawdzi.
A ten przewod z 1 zdjecia musi byc taki jak jest teraz (jest jakis taki pół metalowy i pól szmaciany tak jakby opleciony drutem)?? chce wiedziec zeby nie kupic czegos co sie nie sprawdzi.
No jakbyś mógł to wrzuć foto :-> zawsze to trochę łatwiej skumać o co chodzigocci pisze:jesli by ci potrzeba bylo?? to po poludniu zrobie ci zdjecie i tu wkleje