Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,6 ABC] Uszczelka pod kolektorem wydechowym

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

[B4 2,6 ABC] Uszczelka pod kolektorem wydechowym

Post autor: cobra » 25 wrz 2008, 19:01

Od jakiegoś czasu występuje u mnie dziwne cykanie, ale tylko wtedy gdy silnik jest zimny. Myślałem że to któraś ze szklanek, więc nastawiłem się na ich wymianę. Dziś byłem u mechanika, ale on stwierdził że to nie popychacze a uszkodzona uszczelka pod kolektroem wydechowym. Jeśli się dobrze nagrzeje to się uszczelnia i cykanie nie występuje. To cykanie to faktycznie trochę mało metaliczne a bardziej przypominające cykliczne uchodzenie powietrza.

Moje pytanie jest następujące: ile kosztuje taka uszczelka pod kolektorem wydechowym? Czy przy wymianie 1 warto od razu wymienić 2 czy olać sprawe i wywalić tylko uszkodzoną? Czy trzeba się bawic w jakieś głębsze rozbiórki? Mechanik coś mruczał pod nosem że trzeba silnik wyciągać albo coś ostro rozkręcać... dojście faktycznie jest liche :-/

Do tego wyczuł, że kończy się też napinacz paska wielorowkowego i na obrotach mniejszych niż 900obr/min zaczyna rzęzić. Ten napinacz to pewnie ze 150zł, ale jakiej firmy najlepiej kupić i co od razu wymienić? Dużo roboty jest z jego wymianą?

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 26 wrz 2008, 08:54

cobra pisze:To cykanie to faktycznie trochę mało metaliczne a bardziej przypominające cykliczne uchodzenie powietrza.

Sprawdzałeś okolice dolotu :?: Może to jakaś nieszczelność w dolocie...
Co to firmy to polecam GOETZE (około 40-50zł) lub sprawdzenie ceny ori uszczelki w ASO. Nie często zdarza się cykanie z pod uszczelki kolektora wydechowego, dlatego moim zdaniem nie ma potrzeby wymieniać uszczelek z dwóch stron.
Mechanik coś mruczał pod nosem że trzeba silnik wyciągać albo coś ostro rozkręcać... dojście faktycznie jest liche :-/
Dziwna sprawa... z tego co powiedział Twoj mechanik wynika że i do wymiany uszczelki pod głowica też trzeba wyciągać silnik? :roll: Przecież kolektor wydechowy jest przykręcony do głowicy... Nie jest super dojście ale wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym jest wykonalna bez wyciągania silnika.
Napinacz - INA, pasek Contitech. Żeby wymienić napinacz i pasek trzeba rozbierać przód tzn. ściągać chłodnice itp. czyli jest troszkę roboty ;-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 26 wrz 2008, 09:37

ponczo pisze:Żeby wymienić napinacz i pasek trzeba rozbierać przód tzn. ściągać chłodnice itp. czyli jest troszkę roboty ;-)
Ja jak wymieniałem pasek i napinacz w 2.6 to nie ściągałem chłodnicy i myślę ze sie obejdzie bez jej ściągania, tam jest nawet trochę miejsca.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 26 wrz 2008, 10:14

Ja jak wymieniałem pasek i napinacz w 2.6 to nie ściągałem chłodnicy i myślę ze sie obejdzie bez jej ściągania, tam jest nawet trochę miejsca.
No to chyba tylko w mojej jest mało miejsca ;-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 26 wrz 2008, 23:13

W nast tygodniu podjade jeszcze do innego mechanika, zobaczę co mi powie, bo u tego to nawet nie bardzo mieliśmy czas się zastanawiać

w każdym bądź razie dzięki...
rozumiem że wymiana uszczelki pod kolektorem nie jest warta 150zł? sama robocizna oczywiście :-P

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 27 wrz 2008, 00:04

Robocizna(przynajmniej w audi100) jest warta 150pln. Natomiast do napinacza może wystarczy sama rolka? Koszt dużo niższy niż całego napinacza. Rolka INA lub SKF.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 27 wrz 2008, 09:20

Danio BB pisze:Natomiast do napinacza może wystarczy sama rolka? Koszt dużo niższy niż całego napinacza.
Do napinacza wystarczy sama rolka. Zależnie od rocznika były chyba 2-3 wersje rolki i napinacza. Do mojej napinacz jest tylko w oryginale (koszt około 550zł) różnica w budowie minimalna i nie podejdzie nic innego :-/ Musiałem zmienić napinacz bo mój był lekko krzywy :shock: Zakupiłem używany napinacz do którego nie mogłem kupić samej rolki... zmuszony byłem do zakupu napinacza z rolką (170 zł z metalowa rolką) i przekręcenie jej do zakupionego używanego napinacza :-P Wszystko złożone do kupy i jest ok <ok>

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 wrz 2008, 23:14

a czy przy wymianie tego napinacza/rolki to dużo grzebania? Oddałbym to wszystko do 1 mechanika ale nie wiem czy zdobędę na raz wszystkie graty, pewnie będzie trzeba coś kupować po kilka razy, stąd moje pytanie czy jest problem z tym napinaczem?
A pasek wielorowkowy to drogi chodzi? Tez pewnie by sie zdało go wymienić? Czy nie ma potrzeby?

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 29 wrz 2008, 12:20

a czy przy wymianie tego napinacza/rolki to dużo grzebania?
Ja przy okazji miałem wymieniany rozrząd także mechanikowi dniówka zeszła (ściągał chłodnice-lepsze dojście) Jakbym miał blokadę na rozrząd to pewnie wymieniłbym sam w garażu...
cobra pisze:pewnie będzie trzeba coś kupować po kilka razy, stąd moje pytanie czy jest problem z tym napinaczem?
A pasek wielorowkowy to drogi chodzi? Tez pewnie by sie zdało go wymienić? Czy nie ma potrzeby?
Nie pamiętam dokładnie ceny ale coś w okolicach 100 zł. Jeśli będziesz wymieniał u mechanika to nie powinno być problemu z zamówieniem potrzebnych części. Jak wszystko będzie rozebrane to przy okazji warto zmienić pasek - koszt nie wielki a będziesz miał pewność i spokój na jakiś czas ;-)

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Post autor: rash » 29 wrz 2008, 21:52

cobra pisze:a czy przy wymianie tego napinacza/rolki to dużo grzebania? Oddałbym to wszystko do 1 mechanika ale nie wiem czy zdobędę na raz wszystkie graty, pewnie będzie trzeba coś kupować po kilka razy, stąd moje pytanie czy jest problem z tym napinaczem?
A pasek wielorowkowy to drogi chodzi? Tez pewnie by sie zdało go wymienić? Czy nie ma potrzeby?
Jeżeli chodzi o samo wykręcenie napinacza, to jest trochę roboty, ale wszystko da się samemu zrobić - ostatnio przy wymianie termostatu robiłem to, bo lepsze dojście.

Na początku musisz zrobić trochę miejsca przed silnikiem - odkręć 6 śrub trzymających chłodnicę i będziesz mógł ją trochę odchylić. To wystarczy by wsadzić imbus do napinacza (nie pamiętam tylko jego wielkości). Oczywiście najpierw zdejmij pasek wielorowkowy - możesz naciągnąć napinacz kluczem 17-tką - jest na nim odpowiednie miejsce do tego.

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 06 lut 2011, 21:03

Odświeżę temat - czy ktoś dobierał się do tych kolektorów wydechowych ? U mnie wydmuchało uszczelkę na prawym patrząc od przodu. Da się wymienić bez wywalania całego silnika czy raczej kicha.

dylan80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 24 lut 2010, 15:17

Post autor: dylan80 » 06 lut 2011, 21:30

prawy (po stronie pasażera) udało mi się wyjąć kiedyś a lewego (strona kierowcy) nie dałem rady ale miałem do wymiany uszczelkę pod głowicą więc razem z głowicą wywaliłem .

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 07 lut 2011, 09:04

Nie napawa to optymizmem. A może ktoś ma pomysł jak dobrać się do urwanej śruby tego kolektora na łączeniu z reszta wydechu.

Awatar użytkownika
cichusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: cichusz » 07 lut 2011, 11:27

Teder pisze:Nie napawa to optymizmem. A może ktoś ma pomysł jak dobrać się do urwanej śruby tego kolektora na łączeniu z reszta wydechu.
ja to zciagnalem kolektor rozwiercilem te 3 sruby i wsadzilem nowe szpilki i wszysko gra

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 07 lut 2011, 15:29

Rozumiem że dało radę zdjąc kolektor bez wywalania silnika czy głowicy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl