[1.6TD SB] Swap 1.6TD na 1.6D.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[1.6TD SB] Swap 1.6TD na 1.6D.
Witam z racji tego ze moj 1.6TD powoli konczy swoj zywot chcialbym sie zapytac czy zwykly 1.6D z audi 80 B2 bedzie pasowal mi pod skrzynie 5 do mojej B3. No i poza tym czy bedzie dalo sie tym jechac w miare komfortowo wiadomo rakieta nie bedzie ale teraz jest jeszcze gorzej. TD ma przejechane 370 tys z czego 130 po remoncie wiec uwazam ze nie ma sensu dalej inwestowac w ta jednostke. 1.6D ma przejechane 380tys ale byl cale zycie serwisowany w aso i lata lepiej niz moj td. Prosze o rade czy warto
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:43 przez Fighter001, łącznie zmieniany 1 raz.
to zalezy co w jakiej cenie mozesz kupic, ja osobiscie wolalbym 1.9td a najlepiej 1.9tdi
[ Dodano: 2008-09-26, 20:13 ]
[quote="Fighter001"]Witam z racji tego ze moj 1.6TD powoli konczy swoj zywot chcialbym sie zapytac czy zwykly 1.6D z audi 80 B2 bedzie pasowal mi pod skrzynie 5 do mojej B3. bedzie pasowal spokojnie i 1.9tdi powinien pasowac <ok>
[ Dodano: 2008-09-26, 20:18 ]
a co do komfortu to zalezy co masz na mysli?a jechal bedzie sam mam paska 1.6d i wiem co to za "rakieta"
[ Dodano: 2008-09-26, 20:13 ]
[quote="Fighter001"]Witam z racji tego ze moj 1.6TD powoli konczy swoj zywot chcialbym sie zapytac czy zwykly 1.6D z audi 80 B2 bedzie pasowal mi pod skrzynie 5 do mojej B3. bedzie pasowal spokojnie i 1.9tdi powinien pasowac <ok>
[ Dodano: 2008-09-26, 20:18 ]
a co do komfortu to zalezy co masz na mysli?a jechal bedzie sam mam paska 1.6d i wiem co to za "rakieta"
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
szukałem kiedyś coś na temat uturbienia silnika JK znalazłem conieco na forum VW ale pisali, że zadrogi interes i silnik długo nie po żyje...Labiel pisze:A jeśli 1,6D będzie dla ciebie za słaby to wrzucaj turbo od swojego TD, pompę wtryskową i do dzieła. Przy spokojnej jeździ powinno to chodzić. Kilka takich D-TD już jeździ. Części byś miał, więc dodatkowych kosztów by nie było a w sytuacji kiedy 1,6D by cię nie satysfakcjonował nic nie tracisz.
więc jak masz dobre źródło wiedzy na ten temat to poprosze linka
Z autopsji wiem,że JK długo nie wytrzyma TDLabiel pisze:A jeśli 1,6D będzie dla ciebie za słaby to wrzucaj turbo od swojego TD, pompę wtryskową i do dzieła. Przy spokojnej jeździ powinno to chodzić. Kilka takich D-TD już jeździ. Części byś miał, więc dodatkowych kosztów by nie było a w sytuacji kiedy 1,6D by cię nie satysfakcjonował nic nie tracisz.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Ja nie mam zamiaru uturbiac mojego dieselka poniewaz jest on w za dobrej kondycji zeby go zajechac. Nie moge sie doczekac juz swapa bedzie troche ciezko samemu to zrobic ale jak sie to mowi dla chcacego nic trudnego :lol: tym bardziej ze moj magiczny SB pali prawie 9 na 100 i rozwija cale 130 vmax wiec z niego juz nic dobrego nie bedzie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fakt, drogi interes jakby ktoś miał gołego 1,6D i wszystkie podzespoły musiał kupować - turbo, pompę, kolektor itp. Wtedy to bez dwóch zdań nie opłaca się to. Ale co innego jak wszystko co trzeba leży na podwórku.kula_sc pisze:szukałem kiedyś coś na temat uturbienia silnika JK znalazłem conieco na forum VW ale pisali, że zadrogi interes i silnik długo nie po żyje...
więc jak masz dobre źródło wiedzy na ten temat to poprosze linka
Co do tego czy by wytrzymał czy nie, to jestem zdania że silnik po takich modach na pewno nie będzie tak wytrzymały na obciążenia jak oryginalny SB. Ale przy lekkim ciśnieniu doładowania i spokojnej jeździe powinien wytrzymać. Ale jak się ma zdrowego 1,6D to fatyczne nie ma co z nim ryzykować.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
No i moje pierwsze pytanie w SB do pompy ida 2 weze a w zwyklym D jeden jak to podlaczyc zeby dzialalo???
jednak moj blad zle spojrzalem.
I jeszcze jedno czy moze ktos powiedziec jak sprawdzic swiece zarowe czy sa dobre bo nie mam pewnosci?
[ Dodano: 2008-10-01, 19:08 ]
Takie pytanie gdzie mam podlaczyc kable od czujnikow oleju??? Bo w SB sa dwa a w D to przy filtrze nie mam zadnego
jednak moj blad zle spojrzalem.
I jeszcze jedno czy moze ktos powiedziec jak sprawdzic swiece zarowe czy sa dobre bo nie mam pewnosci?
[ Dodano: 2008-10-01, 19:08 ]
Takie pytanie gdzie mam podlaczyc kable od czujnikow oleju??? Bo w SB sa dwa a w D to przy filtrze nie mam zadnego
miernikiem - ma być przejście kilkanaście omów, lub na aku - ma być iskrzenie, ale na dłużej nie podłączaj, bo się poparzysz.I jeszcze jedno czy moze ktos powiedziec jak sprawdzic swiece zarowe czy sa dobre bo nie mam pewnosci?
Czujnik ciśnienia oleju 1.6 D jest chyba w głowicy, ale mogę się mylić bo 1,6D miałem...wieki temu i w dodatku francuza, ale silnik chyba był taki sam.