Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Swap 1.6TD na 1.6D.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[1.6TD SB] Swap 1.6TD na 1.6D.

Post autor: Fighter001 » 26 wrz 2008, 13:43

Witam z racji tego ze moj 1.6TD powoli konczy swoj zywot chcialbym sie zapytac czy zwykly 1.6D z audi 80 B2 bedzie pasowal mi pod skrzynie 5 do mojej B3. No i poza tym czy bedzie dalo sie tym jechac w miare komfortowo wiadomo rakieta nie bedzie ale teraz jest jeszcze gorzej. TD ma przejechane 370 tys z czego 130 po remoncie wiec uwazam ze nie ma sensu dalej inwestowac w ta jednostke. 1.6D ma przejechane 380tys ale byl cale zycie serwisowany w aso i lata lepiej niz moj td. Prosze o rade czy warto
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:43 przez Fighter001, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 wrz 2008, 20:11

to zalezy co w jakiej cenie mozesz kupic, ja osobiscie wolalbym 1.9td a najlepiej 1.9tdi

[ Dodano: 2008-09-26, 20:13 ]
[quote="Fighter001"]Witam z racji tego ze moj 1.6TD powoli konczy swoj zywot chcialbym sie zapytac czy zwykly 1.6D z audi 80 B2 bedzie pasowal mi pod skrzynie 5 do mojej B3. bedzie pasowal spokojnie i 1.9tdi powinien pasowac <ok>

[ Dodano: 2008-09-26, 20:18 ]
a co do komfortu to zalezy co masz na mysli?a jechal bedzie sam mam paska 1.6d i wiem co to za "rakieta"

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 26 wrz 2008, 20:28

Ja mam w swojej b3 silnik 1,6d o oznaczeniu JK (54KM) i skrzynie 5biegowa. Jakaś szybka bryka to to nie jest, ale jeździć jak najbardziej się da ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 wrz 2008, 21:18

Wszystko zalezy co i ile kosztuje ;-) Bo jak masz okazyjnie tego D i sam sobie go wsadzisz to czemu nie tym bardziej ze Ci nie zalezy na mocy <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 27 wrz 2008, 09:06

1.6D lezy w garazu wiec nic nie place a wrzucam sam dlatego pytam

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 27 wrz 2008, 10:07

W takim razie, skoro nic nie płacisz, to bym go wrzucił chociażby na próbę. Jeśli okazałby się za słaby dla Ciebie to wtedy możesz poszukać coś w TD.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2008, 12:03

A jeśli 1,6D będzie dla ciebie za słaby to wrzucaj turbo od swojego TD, pompę wtryskową i do dzieła. Przy spokojnej jeździ powinno to chodzić. Kilka takich D-TD już jeździ. Części byś miał, więc dodatkowych kosztów by nie było a w sytuacji kiedy 1,6D by cię nie satysfakcjonował nic nie tracisz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 wrz 2008, 13:55

Jak wszystko jest to szkoda czasu na gadanie tylko brać sie do dzieła :-P <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2008, 23:18

Fighter001, szkoda że mieszkasz daleko bo zaraz wpadłbym do ciebie do garażu i coś byśmy wykąbinowali :mrgreen: Lubie takie grzebanie :-P

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 27 wrz 2008, 23:38

Labiel pisze:A jeśli 1,6D będzie dla ciebie za słaby to wrzucaj turbo od swojego TD, pompę wtryskową i do dzieła. Przy spokojnej jeździ powinno to chodzić. Kilka takich D-TD już jeździ. Części byś miał, więc dodatkowych kosztów by nie było a w sytuacji kiedy 1,6D by cię nie satysfakcjonował nic nie tracisz.
szukałem kiedyś coś na temat uturbienia silnika JK znalazłem conieco na forum VW ale pisali, że zadrogi interes i silnik długo nie po żyje...
więc jak masz dobre źródło wiedzy na ten temat to poprosze linka :-)

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 28 wrz 2008, 09:26

Labiel pisze:A jeśli 1,6D będzie dla ciebie za słaby to wrzucaj turbo od swojego TD, pompę wtryskową i do dzieła. Przy spokojnej jeździ powinno to chodzić. Kilka takich D-TD już jeździ. Części byś miał, więc dodatkowych kosztów by nie było a w sytuacji kiedy 1,6D by cię nie satysfakcjonował nic nie tracisz.
Z autopsji wiem,że JK długo nie wytrzyma TD ;-)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 28 wrz 2008, 10:29

Ja nie mam zamiaru uturbiac mojego dieselka poniewaz jest on w za dobrej kondycji zeby go zajechac. Nie moge sie doczekac juz swapa bedzie troche ciezko samemu to zrobic ale jak sie to mowi dla chcacego nic trudnego :lol: tym bardziej ze moj magiczny SB pali prawie 9 na 100 i rozwija cale 130 vmax wiec z niego juz nic dobrego nie bedzie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 wrz 2008, 11:01

kula_sc pisze:szukałem kiedyś coś na temat uturbienia silnika JK znalazłem conieco na forum VW ale pisali, że zadrogi interes i silnik długo nie po żyje...
więc jak masz dobre źródło wiedzy na ten temat to poprosze linka :-)
Fakt, drogi interes jakby ktoś miał gołego 1,6D i wszystkie podzespoły musiał kupować - turbo, pompę, kolektor itp. Wtedy to bez dwóch zdań nie opłaca się to. Ale co innego jak wszystko co trzeba leży na podwórku.

Co do tego czy by wytrzymał czy nie, to jestem zdania że silnik po takich modach na pewno nie będzie tak wytrzymały na obciążenia jak oryginalny SB. Ale przy lekkim ciśnieniu doładowania i spokojnej jeździe powinien wytrzymać. Ale jak się ma zdrowego 1,6D to fatyczne nie ma co z nim ryzykować.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 29 wrz 2008, 15:07

No i moje pierwsze pytanie w SB do pompy ida 2 weze a w zwyklym D jeden jak to podlaczyc zeby dzialalo???


jednak moj blad zle spojrzalem.

I jeszcze jedno czy moze ktos powiedziec jak sprawdzic swiece zarowe czy sa dobre bo nie mam pewnosci?

[ Dodano: 2008-10-01, 19:08 ]
Takie pytanie gdzie mam podlaczyc kable od czujnikow oleju??? Bo w SB sa dwa a w D to przy filtrze nie mam zadnego :-/

makaon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03

Post autor: makaon » 01 paź 2008, 20:08

I jeszcze jedno czy moze ktos powiedziec jak sprawdzic swiece zarowe czy sa dobre bo nie mam pewnosci?
miernikiem - ma być przejście kilkanaście omów, lub na aku - ma być iskrzenie, ale na dłużej nie podłączaj, bo się poparzysz.
Czujnik ciśnienia oleju 1.6 D jest chyba w głowicy, ale mogę się mylić bo 1,6D miałem...wieki temu i w dodatku francuza, ale silnik chyba był taki sam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl