Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] Regulotor biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
cyrkiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2007, 12:23
Lokalizacja: OKOLICE CIESZYNA

[80 b4 2.0 ABK] Regulotor biegu jałowego

Post autor: cyrkiel » 21 mar 2007, 16:12

mam jeszcze jedno pytanie-no bo jestem zielony w tych sprawach,a mianowicie ---czy regulator biegu jałowego to to samo co silniczek krokowy???z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 25 lip 2019, 18:25 przez cyrkiel, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2007, 16:19

Regulator biegu jałowego w silniku ABK jest przez niektóre osoby błędnie nazywany silniczkiem krokowym. Mimo tego błędnego nazewnictwa wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Żeby być dobrze zrozumianym używaj określenia "regulator wolnych obrotów" - będzie ok.

cyrkiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2007, 12:23
Lokalizacja: OKOLICE CIESZYNA

Post autor: cyrkiel » 21 mar 2007, 16:57

czarekj pisze:Regulator biegu jałowego w silniku ABK jest przez niektóre osoby błędnie nazywany silniczkiem krokowym. Mimo tego błędnego nazewnictwa wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Żeby być dobrze zrozumianym używaj określenia "regulator wolnych obrotów" - będzie ok.
właśnie o to mi chodziło-jak kupowałem moje audi poprzedni właściciel powiedział mi że na komputerze wykazało awarie regulatora biegu jałowego a on wymienił silniczek krokowy.
W innym temacie pytałem o zawieszające sie obroty-i to morze być pewnie powodem zawieszania siętych obrotów.--Czy wiadomo ile może kosztować taki regulator?

[ Dodano: 2007-03-21, 16:57 ]
czarekj pisze:Regulator biegu jałowego w silniku ABK jest przez niektóre osoby błędnie nazywany silniczkiem krokowym. Mimo tego błędnego nazewnictwa wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Żeby być dobrze zrozumianym używaj określenia "regulator wolnych obrotów" - będzie ok.
właśnie o to mi chodziło-jak kupowałem moje audi poprzedni właściciel powiedział mi że na komputerze wykazało awarie regulatora biegu jałowego a on wymienił silniczek krokowy.
W innym temacie pytałem o zawieszające sie obroty-i to morze być pewnie powodem zawieszania siętych obrotów.--Czy wiadomo ile może kosztować taki regulator?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2007, 19:31

W pierwszej kolejności proponuję go przemyć i sprawdzić czy uzwojenie jest dobre. Nowy regulator sporo kosztuje, więc warto sie tym zaopiekować. One tak szybko się nie psują. Jeżeli regulatorek się zacina od nagromadzonego tam nagaru to obroty będę sie zawieszać, pod warunkiem że to sa obroty w granicach max. 2000. Przy jakich obrotach Ci się zawiesza? Sprawdź linkę może sie zacina i przepustnicę czy nie jest brudna. Ponadto sprawdziłbym przepływomierz i wymył klapkę.

cyrkiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2007, 12:23
Lokalizacja: OKOLICE CIESZYNA

Post autor: cyrkiel » 21 mar 2007, 19:39

czarekj pisze:W pierwszej kolejności proponuję go przemyć i sprawdzić czy uzwojenie jest dobre. Nowy regulator sporo kosztuje, więc warto sie tym zaopiekować. One tak szybko się nie psują. Jeżeli regulatorek się zacina od nagromadzonego tam nagaru to obroty będę sie zawieszać, pod warunkiem że to sa obroty w granicach max. 2000. Przy jakich obrotach Ci się zawiesza? Sprawdź linkę może sie zacina i przepustnicę czy nie jest brudna. Ponadto sprawdziłbym przepływomierz i wymył klapkę.
obroty zawieszajA sie na ok 1000-1200obr,a na diagnostyce komputerowej wyszło że to właśnie regulator biegu jałowego szwankuje więc to pewnie jego wina.A oboty zacinają się tylko na zagrzanym silniku,na zimnym jest ok.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2007, 19:47

Z tego co piszesz wnioskuję, że móglby to być regulator. Zanim kupisz drugi sprawdź go dokładnie równiez wtyczkę i przewody aż do komputera.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 mar 2007, 20:08

Na twoim miejscu zanim kupisz drugi wyjąłbym go przepłukał w benzynie a potem spsiukal WD40, założył i zobaczył czy będzie jakaś różnica.

cyrkiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2007, 12:23
Lokalizacja: OKOLICE CIESZYNA

Post autor: cyrkiel » 21 mar 2007, 20:09

czarekj pisze:Z tego co piszesz wnioskuję, że móglby to być regulator. Zanim kupisz drugi sprawdź go dokładnie równiez wtyczkę i przewody aż do komputera.
dzięki za pomoc w i mam jeszcze jedno pytanie -jaka może być przybliżona cena tego regulatora.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2007, 22:03

Najprościej będzie jak sprawdzisz w ofercie sklepów internetorych lub na allegro. Nie sadzę jednak byś kupił taniej niz za 100 PLN nawet używany.

cyrkiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2007, 12:23
Lokalizacja: OKOLICE CIESZYNA

Post autor: cyrkiel » 22 mar 2007, 19:17

czarekj pisze:Najprościej będzie jak sprawdzisz w ofercie sklepów internetorych lub na allegro. Nie sadzę jednak byś kupił taniej niz za 100 PLN nawet używany.
czy zna może ktoś numer katalogowy tego regulatora?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 mar 2007, 20:26

Typ Bosch - 037906457D
Typ VDO - 048133455

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 23 mar 2007, 08:48

jaka może być przybliżona cena tego regulatora.



Ok. 150zł

japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 23 mar 2007, 09:54

Mam sprawną używkę, jak jesteś zainteresowany zapraszam na priv.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 cze 2009, 01:54

PABLO pisze:jaka może być przybliżona cena tego regulatora.
nowy VDO 750zł

Awatar użytkownika
gawcio12312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D

Post autor: gawcio12312 » 03 wrz 2009, 19:08

koledzy mam pytanie :
w moim ABK jak odpale na benzynie nie ważne czy ciepły czy zimny to strasznie silnikiem częsie na obrotach jałowych a i jak odłączyłem tak zwany (silniczek krokowy ) to zgasł tak ma być czy nie ma zgasnąć po odłączeniu . posiadam instalacje 2 generacji a i kiedy dodam gazu na benie i puszcze to silnik nieraz zgaśnie na gazie ok czy to wina krokowca
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 18:45 przez gawcio12312, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl