Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3]niechce odpalic na benzynie jak jest cieply..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

[b4 2.3]niechce odpalic na benzynie jak jest cieply..

Post autor: konieczkoo18 » 28 wrz 2008, 09:05

witam. mam taka sytuacje jak jest zimny pali na dotyk na benzynie, a jak jest cieply to nie odpali chyba go zalewa bo jak sie go zapali na biegu to pali odrazu a na kluczyk nie.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 wrz 2008, 19:27

miałem w swoim podobną sytuację. również ciepły silnik nie chciał odpalać, bo go zalewało, a zimny palił na dotyk. wymiana niebieskiego czujnika temperatury pomogła.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 28 wrz 2008, 20:00

a ile taki czujnik cie kosztowal?? a powiedz mi fachowa nazwe tego czujnika zebym sie spytal o niego w sklepie...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 wrz 2008, 20:15

zdjęcie takiego czujnika masz w tym wątku:
viewtopic.php?t=20678

od rażu mówię, że ja u siebie mam silnik na monowtrysku, a Twój jest gaźnikowy.
tu masz ciekawy wątek o gaźnikach viewtopic.php?t=16974#213932

jeśli jesteś zainteresowany tematem tego czyjnika, to napisałem Ci jak było u mnie:
właściwa nazwa tego czujnika, który wymieniłem, to niebieski czujnik temperatury płunu chłodzącego - bardzo ważny jest kolor czujnika bo są różne. trzeba też zwrócić uwagę na ilość pinów - u mnie jest dwu-pinowy.

wymiana zajmuje maksymalnie dwie minuty ale lepiej zmieniać na zimnym silniku żeby sie nie pochlapać gorącym płynem

następnie (przynajmniej w przypadku silnika na wtrysku) wartoby zrobić reset ECU (koniecznie na zimnym silniku odłączyć akumulator na pół godzinki, potem go podłączyć i włączyć silnik na postoju niech się rozgrzeje aż włączy się wiatrak od chłodnicy, a potem wyłączyć silnik i reset zrobiony).

ja kupiłem jakiś tani czujnik za 17 zł bo akurat lepszego nie mieli w sklepie a był mi potrzebny. ale taki średniej klasy kosztuje ok. 30-40 zł. najlepiej kupić ori w serwisie Audi ale to już troche większy wydatek.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 30 wrz 2008, 00:32

w ktorej czesci czesci silnika sie znajduje ten czujnik bo go nie moge znalesc a powiem ze ja mam wtrysk paliwa KE jetronic wtrysk mechaniczny

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 wrz 2008, 10:00

byślałem, że PP to oznaczenie silnika z gaźnikiem :mrgreen:

niebieski znajduje się na plastikowym kroću między blokiem silnika, a grubym wężem układu chłodzenia. zaznaczyłem Ci go poniżej. tylko uważaj żeby nie rozwalić wtyczki przy ściąganiu bo łatwo ją połamać ;-) po odczepieniu wtyczki aby wyjąć czujnik trzeba wysunąć plastikową zapinkę. dzwoniłem wczoraj do ASO i taki czujnik kosztuje tam 55 zł.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 30 wrz 2008, 20:26

wiesz pomylilem oznaczenia..... acha dhx za te informacje.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 wrz 2008, 20:53

konieczkoo18 pisze:wiesz pomylilem oznaczenia..... acha dhx za te informacje.
tzn. jaki w końcu masz ten silnik? :roll:
udało Ci się już go naprawić?

Awatar użytkownika
maciex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AAD+lpg
Lokalizacja: Konin

Re: [b4 2.3]niechce odpalic na benzynie jak jest cieply..

Post autor: maciex » 01 paź 2008, 09:28

konieczkoo18 pisze:witam. mam taka sytuacje jak jest zimny pali na dotyk na benzynie, a jak jest cieply to nie odpali chyba go zalewa bo jak sie go zapali na biegu to pali odrazu a na kluczyk nie.
Ja też miałem taką sytuację ale wymieniłem czujnik temperatury i nic nie dało, jak sie pózniej okazało bo znalazlem dobrego mechanika w Gnieznie , w kolektorze ssącym jest takie urządzenie przez które przechodzi paliwko i tam membranka miala dziurke ze ciągle sie zalewał czy na gazie , czy na benzynie jak chodził dostawał dodatkową dawke paliwa i nie mógł przepalić. rano jak odpalałem go na zimnym od pierwszej swieczki odpalał a na ciepłym trzeba było go pokręcić zeby odpalił.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 01 paź 2008, 18:09

a ile taka membranka??? i jak sie ta czesc nazywa fachowo:) jesli pamietasz:)

macius_H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:04
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: macius_H » 06 paź 2008, 17:20

koledzy mam ten sam silnik i miałem taki sam problem. pierwsze co sprawdzić płytkę w przepływomierzu pod tą gumą a później do mechaniora niech ustawi mieszankę paliwa. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl