[b4 2.3]niechce odpalic na benzynie jak jest cieply..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
[b4 2.3]niechce odpalic na benzynie jak jest cieply..
witam. mam taka sytuacje jak jest zimny pali na dotyk na benzynie, a jak jest cieply to nie odpali chyba go zalewa bo jak sie go zapali na biegu to pali odrazu a na kluczyk nie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
zdjęcie takiego czujnika masz w tym wątku:
viewtopic.php?t=20678
od rażu mówię, że ja u siebie mam silnik na monowtrysku, a Twój jest gaźnikowy.
tu masz ciekawy wątek o gaźnikach viewtopic.php?t=16974#213932
jeśli jesteś zainteresowany tematem tego czyjnika, to napisałem Ci jak było u mnie:
właściwa nazwa tego czujnika, który wymieniłem, to niebieski czujnik temperatury płunu chłodzącego - bardzo ważny jest kolor czujnika bo są różne. trzeba też zwrócić uwagę na ilość pinów - u mnie jest dwu-pinowy.
wymiana zajmuje maksymalnie dwie minuty ale lepiej zmieniać na zimnym silniku żeby sie nie pochlapać gorącym płynem
następnie (przynajmniej w przypadku silnika na wtrysku) wartoby zrobić reset ECU (koniecznie na zimnym silniku odłączyć akumulator na pół godzinki, potem go podłączyć i włączyć silnik na postoju niech się rozgrzeje aż włączy się wiatrak od chłodnicy, a potem wyłączyć silnik i reset zrobiony).
ja kupiłem jakiś tani czujnik za 17 zł bo akurat lepszego nie mieli w sklepie a był mi potrzebny. ale taki średniej klasy kosztuje ok. 30-40 zł. najlepiej kupić ori w serwisie Audi ale to już troche większy wydatek.
viewtopic.php?t=20678
od rażu mówię, że ja u siebie mam silnik na monowtrysku, a Twój jest gaźnikowy.
tu masz ciekawy wątek o gaźnikach viewtopic.php?t=16974#213932
jeśli jesteś zainteresowany tematem tego czyjnika, to napisałem Ci jak było u mnie:
właściwa nazwa tego czujnika, który wymieniłem, to niebieski czujnik temperatury płunu chłodzącego - bardzo ważny jest kolor czujnika bo są różne. trzeba też zwrócić uwagę na ilość pinów - u mnie jest dwu-pinowy.
wymiana zajmuje maksymalnie dwie minuty ale lepiej zmieniać na zimnym silniku żeby sie nie pochlapać gorącym płynem
następnie (przynajmniej w przypadku silnika na wtrysku) wartoby zrobić reset ECU (koniecznie na zimnym silniku odłączyć akumulator na pół godzinki, potem go podłączyć i włączyć silnik na postoju niech się rozgrzeje aż włączy się wiatrak od chłodnicy, a potem wyłączyć silnik i reset zrobiony).
ja kupiłem jakiś tani czujnik za 17 zł bo akurat lepszego nie mieli w sklepie a był mi potrzebny. ale taki średniej klasy kosztuje ok. 30-40 zł. najlepiej kupić ori w serwisie Audi ale to już troche większy wydatek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
byślałem, że PP to oznaczenie silnika z gaźnikiem :mrgreen:
niebieski znajduje się na plastikowym kroću między blokiem silnika, a grubym wężem układu chłodzenia. zaznaczyłem Ci go poniżej. tylko uważaj żeby nie rozwalić wtyczki przy ściąganiu bo łatwo ją połamać po odczepieniu wtyczki aby wyjąć czujnik trzeba wysunąć plastikową zapinkę. dzwoniłem wczoraj do ASO i taki czujnik kosztuje tam 55 zł.
niebieski znajduje się na plastikowym kroću między blokiem silnika, a grubym wężem układu chłodzenia. zaznaczyłem Ci go poniżej. tylko uważaj żeby nie rozwalić wtyczki przy ściąganiu bo łatwo ją połamać po odczepieniu wtyczki aby wyjąć czujnik trzeba wysunąć plastikową zapinkę. dzwoniłem wczoraj do ASO i taki czujnik kosztuje tam 55 zł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
- maciex
- Forum Audi 80
- Posty: 109
- Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AAD+lpg
- Lokalizacja: Konin
Re: [b4 2.3]niechce odpalic na benzynie jak jest cieply..
Ja też miałem taką sytuację ale wymieniłem czujnik temperatury i nic nie dało, jak sie pózniej okazało bo znalazlem dobrego mechanika w Gnieznie , w kolektorze ssącym jest takie urządzenie przez które przechodzi paliwko i tam membranka miala dziurke ze ciągle sie zalewał czy na gazie , czy na benzynie jak chodził dostawał dodatkową dawke paliwa i nie mógł przepalić. rano jak odpalałem go na zimnym od pierwszej swieczki odpalał a na ciepłym trzeba było go pokręcić zeby odpalił.konieczkoo18 pisze:witam. mam taka sytuacje jak jest zimny pali na dotyk na benzynie, a jak jest cieply to nie odpali chyba go zalewa bo jak sie go zapali na biegu to pali odrazu a na kluczyk nie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06