Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2,0 3A] bujanie obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Ireneusz1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2007, 13:38
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

[80 B3 2,0 3A] bujanie obrotami

Post autor: Ireneusz1981 » 19 mar 2007, 13:06

Witam kolegów.Mam pytanie odnosnie mojej niuni-autko ogólnie jest ok ,ale ma tylko jedną przypadłość:
mianowicie na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno-tzn obroty wachają sie na wysokości 800-1400(opcja na benzynie),lub 850-1200(opcja na gazie).Potrafi zawiesić sie na wysokości 1600 i równo pracować-wtedy jedynym ratunkiem jest włączenie silnika i ponowne odpalenie.Dodam jeszcze ,że po odpaleniu silnik przez jakieś 5 sekund pracuje ok na normalnych obrotach.Jest to mechaniczny wielopunktowy wtrysk paliwa.
Z góry dziękuję za pomoc:)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2007, 19:06 przez Ireneusz1981, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 mar 2007, 14:55

Sprawdź czy msz szczelny ukł. dolotowy jeżeli tak to prawdopodobnie regulator wolnych obrotów padł i dlatego nie jest w stanie wyregulować i ustabilizowac ich

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 19 mar 2007, 22:48

He ja mam taki problem i walcze z nim juz ok. 3 miesiące. doszedlem do momentu, że źle jest ustawiony czujnik położenia przepływomierza i muszę go prawidłowo ustawić. Dokladnie takie same objawy jak u ciebie ale na gazie ich nie ma. Sprawdź przedewszystkim szczelnośc dolotu, rzecz bardzo ważna a jak nie to zobacz czy krokowy nie jest brudny. Jak nie to pisz, będziemy myśleli dalej.

Ireneusz1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2007, 13:38
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: Ireneusz1981 » 20 mar 2007, 16:49

kolego .Dolot z tego co patrzłem wydaje się być ok>silnik krokowy natomiast przeczszczałem i też nic nie dało:(

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 21 mar 2007, 19:47

Witam kolegów:)

Mam dokładnie Audi B3 silnik 3A i ten sam problem, na benzynie mi faluja obroty a przy zimnym silnku utrzymuja sie na 500 obrotach na min resza objawów tak jak u kolegi Irka.

Borykam się z tym problemem juz sporo czasu... ja i moj ojciec dłuzej troche. Mechanicy mowili że to silnik krokowy, ale byl sprawdzany i nawet zakładany z Audi w którym jest wszystko ok i jest to samo nadal - falowanie obrotów.

Moj ojciec miał problem w swoim B4 2.0 ABK ze podczas jazdy przerywało co jakis czas prace silnika na ułamek sekundy. Wiecie w czym był problem?? Za zegarami przy jakims przekaźniku był zimny lut i kabelek raz łaczył raz nie po przylutowaniu na nowo kabelka problem znikł.(nie pamiętam o jaki przekaźnik chodziło i o jaki kabelek)

A co do silnika 3A i tego falowania obrotów to mi sie wydaje, że błędy powstają gdzieś w elektronice, a po wyzerowaniu (wyłaczeniu silnika i właczeniu) obwodów przez chwile jest OK. U mnie ten problem tez pojawił sie jak trzasnąłem drzwiami...było ok i nagle zaczeły obroty falować...

Jest to cieżkie do wykrycia, ale mysle że damy radę niech każdy pisze swoje spostrzeżenia

PS Dolot i przepływomierz sprawdzałem, rozbierałem też nastawnik ciśnienia wtrysków - wszystko OK.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 mar 2007, 20:23

Według zezwolenia administratora forum, podaję ci linka, poczytaj sobie to może coś ci się przydać. W sobotę będę ustawiał czujnik położenia przepływomierza to napiszę co i jak robić. Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi w tym temacie: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53452&highlight=

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 21 mar 2007, 20:30

wiesz miałem kiedyś taki problem i było to jakies podcisnienie uszkodzone ale wizualnie nie do wykrycia dopiero po wymianie wszystkich wężykó podcisnieniowych problem sam sie rozwiązał więc sprobuj może u ciebie tez to zadziała pozdrawiam. ;-)

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: robert 30 » 21 mar 2007, 21:45

sprawdz wszystkie weze czy nie łapie lewego powietrza moze byc to nie widoczne. ja miałem tak samo i miałem skruszały wezyk od silniczka krokowego .moze tez to byc skrzywiony przepływomiesz ;-)

kade
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2007, 20:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kade » 22 mar 2007, 16:04

Mialem taki sam problem...
silnik krokowy byl dobry, u mnie wyrobiona byla przepustnica.. koszt ok 100-150 pln za sprawna uzywana. problem z lataniem obrotow sie natychmiast rozwiazal :) a tez dlugo szukalem co to moze byc.

Ireneusz1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2007, 13:38
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: Ireneusz1981 » 22 mar 2007, 17:00

zapomniałm dodać iz po odpieciu przewodu od przepływomierza powietrza Autko wogóle nie reaguje:( jak falowało tak faluje dalej!!

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 22 mar 2007, 17:10

fajnie by było dorwać jakiś używany przepływomierz, sprawny (pożyczyć) i go podłączyć, wtedy zauważysz reakcje. Bo skoro odpinasz kostkę i on nie reaguje to coś w tym przepływomierzu nie tak

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 22 mar 2007, 19:15

na biegu jalowym może nie reagować ale spróbuj sie przejecać z odpiętym to powinien być jak żółw ;-)
a tak poza tym sprawdz jeszcze potencjometr położenia przepustnicy..

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: robert 30 » 22 mar 2007, 21:19

jezeli odpinasz przepływomierz i nic nie reaguje to ja bym powiedział ze to skrzywiona klapa przepływomierza na 99%

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl