[80 B3 2,0 3A] bujanie obrotami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 mar 2007, 13:38
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
[80 B3 2,0 3A] bujanie obrotami
Witam kolegów.Mam pytanie odnosnie mojej niuni-autko ogólnie jest ok ,ale ma tylko jedną przypadłość:
mianowicie na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno-tzn obroty wachają sie na wysokości 800-1400(opcja na benzynie),lub 850-1200(opcja na gazie).Potrafi zawiesić sie na wysokości 1600 i równo pracować-wtedy jedynym ratunkiem jest włączenie silnika i ponowne odpalenie.Dodam jeszcze ,że po odpaleniu silnik przez jakieś 5 sekund pracuje ok na normalnych obrotach.Jest to mechaniczny wielopunktowy wtrysk paliwa.
Z góry dziękuję za pomoc:)
mianowicie na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno-tzn obroty wachają sie na wysokości 800-1400(opcja na benzynie),lub 850-1200(opcja na gazie).Potrafi zawiesić sie na wysokości 1600 i równo pracować-wtedy jedynym ratunkiem jest włączenie silnika i ponowne odpalenie.Dodam jeszcze ,że po odpaleniu silnik przez jakieś 5 sekund pracuje ok na normalnych obrotach.Jest to mechaniczny wielopunktowy wtrysk paliwa.
Z góry dziękuję za pomoc:)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2007, 19:06 przez Ireneusz1981, łącznie zmieniany 1 raz.
He ja mam taki problem i walcze z nim juz ok. 3 miesiące. doszedlem do momentu, że źle jest ustawiony czujnik położenia przepływomierza i muszę go prawidłowo ustawić. Dokladnie takie same objawy jak u ciebie ale na gazie ich nie ma. Sprawdź przedewszystkim szczelnośc dolotu, rzecz bardzo ważna a jak nie to zobacz czy krokowy nie jest brudny. Jak nie to pisz, będziemy myśleli dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 mar 2007, 13:38
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Witam kolegów:)
Mam dokładnie Audi B3 silnik 3A i ten sam problem, na benzynie mi faluja obroty a przy zimnym silnku utrzymuja sie na 500 obrotach na min resza objawów tak jak u kolegi Irka.
Borykam się z tym problemem juz sporo czasu... ja i moj ojciec dłuzej troche. Mechanicy mowili że to silnik krokowy, ale byl sprawdzany i nawet zakładany z Audi w którym jest wszystko ok i jest to samo nadal - falowanie obrotów.
Moj ojciec miał problem w swoim B4 2.0 ABK ze podczas jazdy przerywało co jakis czas prace silnika na ułamek sekundy. Wiecie w czym był problem?? Za zegarami przy jakims przekaźniku był zimny lut i kabelek raz łaczył raz nie po przylutowaniu na nowo kabelka problem znikł.(nie pamiętam o jaki przekaźnik chodziło i o jaki kabelek)
A co do silnika 3A i tego falowania obrotów to mi sie wydaje, że błędy powstają gdzieś w elektronice, a po wyzerowaniu (wyłaczeniu silnika i właczeniu) obwodów przez chwile jest OK. U mnie ten problem tez pojawił sie jak trzasnąłem drzwiami...było ok i nagle zaczeły obroty falować...
Jest to cieżkie do wykrycia, ale mysle że damy radę niech każdy pisze swoje spostrzeżenia
PS Dolot i przepływomierz sprawdzałem, rozbierałem też nastawnik ciśnienia wtrysków - wszystko OK.
Mam dokładnie Audi B3 silnik 3A i ten sam problem, na benzynie mi faluja obroty a przy zimnym silnku utrzymuja sie na 500 obrotach na min resza objawów tak jak u kolegi Irka.
Borykam się z tym problemem juz sporo czasu... ja i moj ojciec dłuzej troche. Mechanicy mowili że to silnik krokowy, ale byl sprawdzany i nawet zakładany z Audi w którym jest wszystko ok i jest to samo nadal - falowanie obrotów.
Moj ojciec miał problem w swoim B4 2.0 ABK ze podczas jazdy przerywało co jakis czas prace silnika na ułamek sekundy. Wiecie w czym był problem?? Za zegarami przy jakims przekaźniku był zimny lut i kabelek raz łaczył raz nie po przylutowaniu na nowo kabelka problem znikł.(nie pamiętam o jaki przekaźnik chodziło i o jaki kabelek)
A co do silnika 3A i tego falowania obrotów to mi sie wydaje, że błędy powstają gdzieś w elektronice, a po wyzerowaniu (wyłaczeniu silnika i właczeniu) obwodów przez chwile jest OK. U mnie ten problem tez pojawił sie jak trzasnąłem drzwiami...było ok i nagle zaczeły obroty falować...
Jest to cieżkie do wykrycia, ale mysle że damy radę niech każdy pisze swoje spostrzeżenia
PS Dolot i przepływomierz sprawdzałem, rozbierałem też nastawnik ciśnienia wtrysków - wszystko OK.
Według zezwolenia administratora forum, podaję ci linka, poczytaj sobie to może coś ci się przydać. W sobotę będę ustawiał czujnik położenia przepływomierza to napiszę co i jak robić. Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi w tym temacie: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53452&highlight=
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 mar 2007, 13:38
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin