Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Olej w zbiorniku wyrownawczym.

Gregor86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:17
Lokalizacja: Oława

[1.9TDI 1Z] Olej w zbiorniku wyrownawczym.

Post autor: Gregor86 » 24 wrz 2008, 11:33

Witam,
bylem na wakacjach dosyc daleko od domu, jakies 1400km, jechalismy 14 godz bez przerwy max 3tys obr, po powrocie okazalo sie, ze olej silnikowy nagromadzil sie w zbiorniku wyrownawczym. Dodam do tego ,ze oleju nie wzial wiecej niz zwykle, plynu chlodniczego nie ubylo prawie wcale. Na forum wyczytalem, ze moze to byc uszczelka pod glowica lub chlodnica oleju, chcialbym sie dowiedziec od ekspertow jak najlepiej zdiagnozowac usterke, tak zeby nie wydawac kasy na niepotrzebne naprawy.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 14:38 przez Gregor86, łącznie zmieniany 1 raz.

Karold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 paź 2007, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Karold » 24 wrz 2008, 12:56

Witam
Też miałem taki objaw u mnie to była uszczelka po głowicą, chłodnica oleju nie bardzo bo ona chyba niema nic wspólnego z układem chłodzenia (przynajmniej u mnie 1,6 Td)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 wrz 2008, 13:01

Karold pisze:Witam
Też miałem taki objaw u mnie to była uszczelka po głowicą, chłodnica oleju nie bardzo bo ona chyba niema nic wspólnego z układem chłodzenia (przynajmniej u mnie 1,6 Td)
W 1,6TD raczej nie, ale są takie chłodnice oleju przez które przepływa jeszcze woda. I kiedy taka chłodnica ma jakieś nieszczelności może w niej dochodzić do mieszania się oleju i wody.

Gregor86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:17
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gregor86 » 24 wrz 2008, 18:03

no tak :-) ale czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenie czy to wina nieszczelnośći chłodnicy oleju, czy uszczelka do wymiany????

Awatar użytkownika
cygan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 13 wrz 2007, 17:45
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: cygan » 24 wrz 2008, 18:39

Sprawdź na bagnecie czy olej jest czysty - czyli czy ma normalny czarny kolor - a nie jakies slady w kolorze rudym, brązowym..
Możesz też sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym nie widać tłustych plam oleju na płynie, bądź też w bardziej drastycznym przypadku po rozgrzaniu silnika w zbiorniczku wyrównawczym może robić się tzw smietana - tak miałem kiedys w Vectrze.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 24 wrz 2008, 18:43

cygan ale on już pisze że olej mu się miesza z płynem więc .....
chyba ciężko będzie wykluczyć uszczelkę bądź chłodnicę:/ Stawiałbym na uszczelkę.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 wrz 2008, 19:03

Nie wiem jaką masz tą chłodnicę oleju. Bo jeśli na przykład taką jak ja czyli taką gdzie przepływa przez nią sam olej no to sprawę masz jasną - uszczelka. Jeśli jednak masz taką gdzie przepływa przez nią płyn to trzeba byłoby ją wyjąć i sprawdzić, czy jest szczelna. Nie znam dokładnie budowy takiej chłodnicy, ale od tego bym zaczął. Bo nie znam innego sposobu na sprawdzenie gdzie dochodzi do tego wycieku. Bo w jednym i drugim przypadku efekt będzie taki sam - olej w układzie.

Awatar użytkownika
cygan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 13 wrz 2007, 17:45
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: cygan » 24 wrz 2008, 19:15

Racja, czytałem dwa posty o podobnym temacie na raz i chyba nie doczytałem dokładnie...
Ja stawiałbym na uszczelkę niestety, ale dla pewnosci podjedź do mechaniora niech ci powie. Sprawdź też chłodnicę oleju, czy dochodzą do niej przewody z płynem chłodzącym, jednak wydaje mi się, że takie chłodnice nie występują przynajmniej w Audi 80 1Z
Z tego co mi wiadomo to chłodnica studzi swoja zawartosc (olej, płyn chłodniczy)na zasadzei przepływu przez nią powietrza stad jej taka budowa...Jednak jesli się mylę to proszę o sprostowanie..

Gregor86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:17
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gregor86 » 26 wrz 2008, 21:08

Wymyśliłem taki patent, wylączyłem chłodnice oleju z obiegu chłodniczego, 2 przewody płynu chłodniczego, ktore powinny byc do niej zamontowane połączyłem rurka :-D Zrobiłem autkiem ok25km, nie zauważyłem żadnej oznaki żeby olej dalej dostawal sie do wody, a to znaczy ze dostawal się przez nieszczelna chlodnice. Jak myślicie jak bardzo jest to wiarygodne? Wykluczyłem wymiane uszczelki pod głowica? Kupuje nowa chłodnice i musi byc dobrze :-D

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 27 wrz 2008, 08:06

Mialem to samo wymienilem chlodniczke oleju i jest git ( 99zł )

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 wrz 2008, 09:51

brzmi rozsądnie:) Zrób może więcej jak te 25 km i czasem trochę podkręć obroty żeby mieć pewność:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2008, 11:59

Jeśli miałeś olej w układzie chłodzenia to przez jakiś czas olej może jeszcze pokazywać się w zbiorniczku. Ale jak będzie go bardzo nie wiele to znaczy że zaoszczędziłeś trochę grosza :-P Gratuluje.

Gregor86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:17
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gregor86 » 01 paź 2008, 19:13

Jednak ta druga opcja - uszczelka!! Po przejechaniu większej ilości kilometrów okazało się, że ciągle olej dostaje się do wody :-( poza tym ubywa wody w zbiorniczku, no niestety nie zaoszczędziłem i czeka mnie większy wydatek :-|

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 02 paź 2008, 12:14

A poziom oleju wzrasta :?: Bo musi się gdzieś ten płyn gromadzić :!: jak masz zabrudzony układ chłodzenia w oleju to nawet po 3 krotnej zmianie płynu i płukania może jeszcze sie wydobyć odrobina oleju. Ja bym narazie uszczelki nie ruszał bo to nie jest taka prosta sprawa jak sie może wydać. Do wymiany uszczelki pod głowicą trzeba też odrazu przeszlifować głowice ale zaraz ktoś powie po co a po to żeby jak się założy żeby znowu nie wygnało uszczelki. Koszta duże i roboty sporo. Najlepiej narazie wymień chłodniczke i wypłukaj układ porządnie i pojeźdź trochę i dopiero zobacz

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 paź 2008, 14:26

Głowica sprawdzona musi być, to fakt, czy jest prosta. Ale jeśli prosta będzie to po co ją planować? Więc to nie jest tak że musowo musi być planowana i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl