[1.9TDI 1Z] Olej w zbiorniku wyrownawczym.
[1.9TDI 1Z] Olej w zbiorniku wyrownawczym.
Witam,
bylem na wakacjach dosyc daleko od domu, jakies 1400km, jechalismy 14 godz bez przerwy max 3tys obr, po powrocie okazalo sie, ze olej silnikowy nagromadzil sie w zbiorniku wyrownawczym. Dodam do tego ,ze oleju nie wzial wiecej niz zwykle, plynu chlodniczego nie ubylo prawie wcale. Na forum wyczytalem, ze moze to byc uszczelka pod glowica lub chlodnica oleju, chcialbym sie dowiedziec od ekspertow jak najlepiej zdiagnozowac usterke, tak zeby nie wydawac kasy na niepotrzebne naprawy.
Pozdrawiam
bylem na wakacjach dosyc daleko od domu, jakies 1400km, jechalismy 14 godz bez przerwy max 3tys obr, po powrocie okazalo sie, ze olej silnikowy nagromadzil sie w zbiorniku wyrownawczym. Dodam do tego ,ze oleju nie wzial wiecej niz zwykle, plynu chlodniczego nie ubylo prawie wcale. Na forum wyczytalem, ze moze to byc uszczelka pod glowica lub chlodnica oleju, chcialbym sie dowiedziec od ekspertow jak najlepiej zdiagnozowac usterke, tak zeby nie wydawac kasy na niepotrzebne naprawy.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 14:38 przez Gregor86, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W 1,6TD raczej nie, ale są takie chłodnice oleju przez które przepływa jeszcze woda. I kiedy taka chłodnica ma jakieś nieszczelności może w niej dochodzić do mieszania się oleju i wody.Karold pisze:Witam
Też miałem taki objaw u mnie to była uszczelka po głowicą, chłodnica oleju nie bardzo bo ona chyba niema nic wspólnego z układem chłodzenia (przynajmniej u mnie 1,6 Td)
Sprawdź na bagnecie czy olej jest czysty - czyli czy ma normalny czarny kolor - a nie jakies slady w kolorze rudym, brązowym..
Możesz też sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym nie widać tłustych plam oleju na płynie, bądź też w bardziej drastycznym przypadku po rozgrzaniu silnika w zbiorniczku wyrównawczym może robić się tzw smietana - tak miałem kiedys w Vectrze.
Możesz też sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym nie widać tłustych plam oleju na płynie, bądź też w bardziej drastycznym przypadku po rozgrzaniu silnika w zbiorniczku wyrównawczym może robić się tzw smietana - tak miałem kiedys w Vectrze.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem jaką masz tą chłodnicę oleju. Bo jeśli na przykład taką jak ja czyli taką gdzie przepływa przez nią sam olej no to sprawę masz jasną - uszczelka. Jeśli jednak masz taką gdzie przepływa przez nią płyn to trzeba byłoby ją wyjąć i sprawdzić, czy jest szczelna. Nie znam dokładnie budowy takiej chłodnicy, ale od tego bym zaczął. Bo nie znam innego sposobu na sprawdzenie gdzie dochodzi do tego wycieku. Bo w jednym i drugim przypadku efekt będzie taki sam - olej w układzie.
Racja, czytałem dwa posty o podobnym temacie na raz i chyba nie doczytałem dokładnie...
Ja stawiałbym na uszczelkę niestety, ale dla pewnosci podjedź do mechaniora niech ci powie. Sprawdź też chłodnicę oleju, czy dochodzą do niej przewody z płynem chłodzącym, jednak wydaje mi się, że takie chłodnice nie występują przynajmniej w Audi 80 1Z
Z tego co mi wiadomo to chłodnica studzi swoja zawartosc (olej, płyn chłodniczy)na zasadzei przepływu przez nią powietrza stad jej taka budowa...Jednak jesli się mylę to proszę o sprostowanie..
Ja stawiałbym na uszczelkę niestety, ale dla pewnosci podjedź do mechaniora niech ci powie. Sprawdź też chłodnicę oleju, czy dochodzą do niej przewody z płynem chłodzącym, jednak wydaje mi się, że takie chłodnice nie występują przynajmniej w Audi 80 1Z
Z tego co mi wiadomo to chłodnica studzi swoja zawartosc (olej, płyn chłodniczy)na zasadzei przepływu przez nią powietrza stad jej taka budowa...Jednak jesli się mylę to proszę o sprostowanie..
Wymyśliłem taki patent, wylączyłem chłodnice oleju z obiegu chłodniczego, 2 przewody płynu chłodniczego, ktore powinny byc do niej zamontowane połączyłem rurka Zrobiłem autkiem ok25km, nie zauważyłem żadnej oznaki żeby olej dalej dostawal sie do wody, a to znaczy ze dostawal się przez nieszczelna chlodnice. Jak myślicie jak bardzo jest to wiarygodne? Wykluczyłem wymiane uszczelki pod głowica? Kupuje nowa chłodnice i musi byc dobrze
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A poziom oleju wzrasta :?: Bo musi się gdzieś ten płyn gromadzić :!: jak masz zabrudzony układ chłodzenia w oleju to nawet po 3 krotnej zmianie płynu i płukania może jeszcze sie wydobyć odrobina oleju. Ja bym narazie uszczelki nie ruszał bo to nie jest taka prosta sprawa jak sie może wydać. Do wymiany uszczelki pod głowicą trzeba też odrazu przeszlifować głowice ale zaraz ktoś powie po co a po to żeby jak się założy żeby znowu nie wygnało uszczelki. Koszta duże i roboty sporo. Najlepiej narazie wymień chłodniczke i wypłukaj układ porządnie i pojeźdź trochę i dopiero zobacz
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: