Witam, mam nietypowy problem posiadam Audi 80 B4 jest to skladak nadwozie z 1991r. a silnik 1996r. i wysiadla mi w niej chlodnica oleju ktora jest podobna do chlodnicy wody tylko jest mała, znajduje sie po lewej stronie przed przednim kołem, chce kupic nowa ale wszystkie sa takie http://www.moto.allegro.pl/item44755139 ... 5_tdi.html
prawdopodobnie poprzedni wlasciciel cos kombinowal z nia bo ta ma weze ktore sie daje na opaski a w mojej sa nakrecane http://allegro.pl/item444470969_audi_80 ... 9_tdi.html moze ta chlodnica jest z starszego modelu lub innego auta nie wiem co robic prosze o pomoc
[1.9TD AAZ] Chłodnica oleju.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 wrz 2008, 17:16
[1.9TD AAZ] Chłodnica oleju.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 09:32 przez grzesiektr, łącznie zmieniany 2 razy.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 wrz 2008, 17:16
byłem u mechanika i mowil ze to moze byc nietypowa chlodnica i moze byla montowana w malej ilosci, ale jak wywale ta chlodnice to nie bedzie sie grzal silnik za bardzo, moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?
[ Dodano: 2008-10-03, 11:34 ]
aha i jeszcze jedno czy dorobil sobie ja poprzedni wlasciciel raczej nie bo ona ma nawet orginalne montowanie i jest wlot powietrza zeby ja chłodzic
[ Dodano: 2008-10-03, 11:34 ]
aha i jeszcze jedno czy dorobil sobie ja poprzedni wlasciciel raczej nie bo ona ma nawet orginalne montowanie i jest wlot powietrza zeby ja chłodzic
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Chłodnice oleju takie jak Twoja były montowane z silnikami 16TD (RA SB) i 19TD (AAZ) w samochodach, które miały fabrycznie montowany hak holowniczy, jeżeli nie masz haka lub nie używasz go do ciągnięcia przyczepy w upalne dni, to spokojnie możesz zaślepić króćce wychodzące ze wspornika filtra do chłodnicy. Doświadczyłem osobiście że nawet w upalne dni po solidnym przegonienu auta wąż wychodzący do chłodnicy był lekko ciepły, a powrotny miał temperaturę otoczenia. Oczywiście zrobisz jak zechcesz, można szukać oryginału lub wymienić cały wspornik wraz z chłodnicą jak na aukcji http://www.moto.allegro.p...ju_2_5_tdi.htmlgrzesiektr pisze:byłem u mechanika i mowil ze to moze byc nietypowa chlodnica i moze byla montowana w malej ilosci, ale jak wywale ta chlodnice to nie bedzie sie grzal silnik za bardzo, moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 wrz 2008, 17:16
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja nie mam haka holowniczego i nigdy tez go tam nie było, a chłodnice oleju mam.Mobilek pisze:Chłodnice oleju takie jak Twoja były montowane z silnikami 16TD (RA SB) i 19TD (AAZ) w samochodach, które miały fabrycznie montowany hak holowniczy, jeżeli nie masz haka lub nie używasz go do ciągnięcia przyczepy w upalne dni, to spokojnie możesz zaślepić króćce wychodzące ze wspornika filtra do chłodnicy. Doświadczyłem osobiście że nawet w upalne dni po solidnym przegonienu auta wąż wychodzący do chłodnicy był lekko ciepły, a powrotny miał temperaturę otoczenia. Oczywiście zrobisz jak zechcesz, można szukać oryginału lub wymienić cały wspornik wraz z chłodnicą jak na aukcji http://www.moto.allegro.p...ju_2_5_tdi.htmlgrzesiektr pisze:byłem u mechanika i mowil ze to moze byc nietypowa chlodnica i moze byla montowana w malej ilosci, ale jak wywale ta chlodnice to nie bedzie sie grzal silnik za bardzo, moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?
Piszesz że nawet przy ostrej jeździ chłodnica nie była ciepła. A skąd wiesz, że termostat oleju masz sprawny? U mnie też chłodnica nigdy się nie nagrzewała, ale winą tego był termostat, bo u wujaszka który termostat ma sprawny chłodnica zawsze jest ciepła, kwestia tylko jak mocno.
Bo był sprawdzany, powinien otwierać się przy temperaturze około 110 stopni i w moim przypadku tak jest.Labiel pisze: A skąd wiesz, że termostat oleju masz sprawny?
Jeżeli jednak zdecydujesz się na zakładanie chłodnicy i nie znajdziesz oryginału, to szukaj wspornika o nr katalogowym 028 115 417 B, to jest odpowiednik do Twojego silnika, najlepiej chłodniczkę kupić z wężami, bo zamiana wspornika niesie za sobą wymianę co najmniej dwóch węży (gumowych) i rurki powrotnej (metalowej). Przemyśl co będzie dla Ciebie bardziej opłacalne.grzesiektr pisze:moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: