Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Chłodnica oleju.

ODPOWIEDZ
grzesiektr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2008, 17:16

[1.9TD AAZ] Chłodnica oleju.

Post autor: grzesiektr » 03 paź 2008, 09:03

Witam, mam nietypowy problem posiadam Audi 80 B4 jest to skladak nadwozie z 1991r. a silnik 1996r. i wysiadla mi w niej chlodnica oleju ktora jest podobna do chlodnicy wody tylko jest mała, znajduje sie po lewej stronie przed przednim kołem, chce kupic nowa ale wszystkie sa takie http://www.moto.allegro.pl/item44755139 ... 5_tdi.html
prawdopodobnie poprzedni wlasciciel cos kombinowal z nia bo ta ma weze ktore sie daje na opaski a w mojej sa nakrecane http://allegro.pl/item444470969_audi_80 ... 9_tdi.html moze ta chlodnica jest z starszego modelu lub innego auta nie wiem co robic prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 09:32 przez grzesiektr, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 03 paź 2008, 10:56

dokładnie, poprzedni właściciel dorobił sobie zewnętrzną chłodnicę oleju. A po co chcesz zmieniać tą chłodnicę? cieknie? W ogóle najlepiej wywal to wszystko i zrób tak jak jest w oryginale czyli taką przy filtrze oleju.

grzesiektr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2008, 17:16

Post autor: grzesiektr » 03 paź 2008, 11:30

byłem u mechanika i mowil ze to moze byc nietypowa chlodnica i moze byla montowana w malej ilosci, ale jak wywale ta chlodnice to nie bedzie sie grzal silnik za bardzo, moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?

[ Dodano: 2008-10-03, 11:34 ]
aha i jeszcze jedno czy dorobil sobie ja poprzedni wlasciciel raczej nie bo ona ma nawet orginalne montowanie i jest wlot powietrza zeby ja chłodzic

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 03 paź 2008, 11:43

opis silnika TD to za mało żeby coś odszukać np w etce. Podaj i popraw dane w profilu. A co do małych chłodnic olejowych niech się wypowiedzą użytkownicy 80 czy im się silniki przegrzewają...

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 03 paź 2008, 12:41

grzesiektr pisze:byłem u mechanika i mowil ze to moze byc nietypowa chlodnica i moze byla montowana w malej ilosci, ale jak wywale ta chlodnice to nie bedzie sie grzal silnik za bardzo, moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?
Chłodnice oleju takie jak Twoja były montowane z silnikami 16TD (RA SB) i 19TD (AAZ) w samochodach, które miały fabrycznie montowany hak holowniczy, jeżeli nie masz haka lub nie używasz go do ciągnięcia przyczepy w upalne dni, to spokojnie możesz zaślepić króćce wychodzące ze wspornika filtra do chłodnicy. Doświadczyłem osobiście że nawet w upalne dni po solidnym przegonienu auta wąż wychodzący do chłodnicy był lekko ciepły, a powrotny miał temperaturę otoczenia. Oczywiście zrobisz jak zechcesz, można szukać oryginału lub wymienić cały wspornik wraz z chłodnicą jak na aukcji http://www.moto.allegro.p...ju_2_5_tdi.html

grzesiektr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2008, 17:16

Post autor: grzesiektr » 05 paź 2008, 19:02

to pewnie jest to co kolega napisal

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 paź 2008, 22:44

Mobilek pisze:
grzesiektr pisze:byłem u mechanika i mowil ze to moze byc nietypowa chlodnica i moze byla montowana w malej ilosci, ale jak wywale ta chlodnice to nie bedzie sie grzal silnik za bardzo, moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?
Chłodnice oleju takie jak Twoja były montowane z silnikami 16TD (RA SB) i 19TD (AAZ) w samochodach, które miały fabrycznie montowany hak holowniczy, jeżeli nie masz haka lub nie używasz go do ciągnięcia przyczepy w upalne dni, to spokojnie możesz zaślepić króćce wychodzące ze wspornika filtra do chłodnicy. Doświadczyłem osobiście że nawet w upalne dni po solidnym przegonienu auta wąż wychodzący do chłodnicy był lekko ciepły, a powrotny miał temperaturę otoczenia. Oczywiście zrobisz jak zechcesz, można szukać oryginału lub wymienić cały wspornik wraz z chłodnicą jak na aukcji http://www.moto.allegro.p...ju_2_5_tdi.html
Ja nie mam haka holowniczego i nigdy tez go tam nie było, a chłodnice oleju mam.

Piszesz że nawet przy ostrej jeździ chłodnica nie była ciepła. A skąd wiesz, że termostat oleju masz sprawny? U mnie też chłodnica nigdy się nie nagrzewała, ale winą tego był termostat, bo u wujaszka który termostat ma sprawny chłodnica zawsze jest ciepła, kwestia tylko jak mocno.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 paź 2008, 18:42

Labiel pisze: A skąd wiesz, że termostat oleju masz sprawny?
Bo był sprawdzany, powinien otwierać się przy temperaturze około 110 stopni i w moim przypadku tak jest.
grzesiektr pisze:moze lepiej bylo by kupic podobna chlodnice do oleju i ja zamontowac?
Jeżeli jednak zdecydujesz się na zakładanie chłodnicy i nie znajdziesz oryginału, to szukaj wspornika o nr katalogowym 028 115 417 B, to jest odpowiednik do Twojego silnika, najlepiej chłodniczkę kupić z wężami, bo zamiana wspornika niesie za sobą wymianę co najmniej dwóch węży (gumowych) i rurki powrotnej (metalowej). Przemyśl co będzie dla Ciebie bardziej opłacalne.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 paź 2008, 20:51

Mobilek pisze:powinien otwierać się przy temperaturze około 110 stopni i w moim przypadku tak jest.
120 stopni, tak przynajmniej jest w przypadku mojego termostatu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl