Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe 2.3 7A] Modyfikacje - jak poprawić osiagi ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
jaro812
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Głogów

Post autor: jaro812 » 03 paź 2008, 10:19

masz 7A i nie zmianiaj:)Vki sie chowaja do tego... dopracuj wydech, załóz konktretny stożek z odpowiednim dolotem i juz nieco lepiej bedzie no i nie zapominaj, że każdy 16 czy 20V porzrebuje obrotów żeby sie rozbudzić ale dzwięk R5 jest nie do przebicia... :)

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 03 paź 2008, 11:37

jmm piszesz że ze swapem napędów jest duży problem, ale wynika on z tego ze jest dużo pracy ,czy dużo przeróbek ???? Części były by wszystkie(cała coupe).
Myślałem że wszystko pasuje-wykręcam swoje podzespoły i wstawiam z quattro :-?

jaro 812 masz rację bo dzwięk jest super :-)
Sprzedawał też nie będę.Szkoda ze S-ki są tak drogie :cry:

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 03 paź 2008, 13:03

no to bude będziesz musiał ciąć (podłoga) na właśnie owe quattro bo raczej z napędu to nie wiele będzie pasowało w miejsce ośki

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 04 paź 2008, 19:39

Nie no takie przeróbki to odpadają :-(
Będę więc czekał na gwiazdkę z nieba i kupię S2. :-x
Myślałem że to tylko kwestia przekładki części :shock:

andrzej74

Post autor: andrzej74 » 16 paź 2008, 16:12

Witam! Jestem po "operacji" wycięcia katów w 2.6 V6. Dokonałem pomiarów na hamowni przed i po zabiegu. Wnioski: moc - w zasadzie bez zmian (2 KM na plus, ale to w granicach błędu pomiaru), moment obrotowy - wyższy o 30 Nm. Dało to odczuwalny efekt w postaci szybszego wchodzenia na obroty. Auto "zbiera się" od 2000-2200, a nie od 3000-3500 obr./min. Pozdrawiam!

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 18 paź 2008, 20:54

Ja na hamowni nie byłem, ale po wycięciu kata też odczułem lepsze wkręcanie na obr.Myślę też kupić sportowy wydech (bo końcowy jest połatany i może też go dławić),ale jak czytałem posty że może to pogorszyć sprawę:-| Na razie nic z tym nie robię :-P

*RoBi*

Post autor: *RoBi* » 19 paź 2008, 18:09

Ja jedynie u siebie wywalam kata ,tzn resztki po nim a reszte tłumików zostawiam.
Testowane było wycieci tłumików i efekt taki ze auto sie zmuliło.Takze 7A musi miec swoje ori tłumiki.

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 22 paź 2008, 19:40

coś w tym musi być żeby zostawić oryginalny końcowy bo każdy tak pisze :-/ Chciałem jakiś sportowy założyć z fajną,zgrabną końcówką ale w takim rażie kupię oryginalny :cry:

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 22 paź 2008, 19:58

A właśnie.
Pytanie do tych co testowali.
Wystarczy zamiennik WALKERA czy musi być oryginalny?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 23 paź 2008, 00:08

Wystarczy zamiennik, ważne jest aby rura wchodziła centralnie w środek puszki a nie jakimś zakolem, no i w 20V wychodzą dwie oddzielne rury, w 10V jedna rura rozdziela się na dwie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 paź 2008, 00:11

tłumik końcowy w 20v jest 2x mniejszy od tego 10v. Sprawdzone organoleptycznie.
Będę dorabiał końcowy na wzór oryginalnego (będą go rozbierać na części pierwsze i dorabiać od nowa cały) , mogę potem ewentualnie powiedzieć jaki jest koszt takiego dorobienia.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 23 paź 2008, 06:14

Z chęcią się dowiem jak i z czego taki tłumik, no i oczywiście jak się sprawuje.

A zna ktoś różnice środkowego tłumika 7A i NG.
Wg ETKI różnią się, ale może ktoś porównywał oba organoleptycznie. ;-)

Zdrówka.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 paź 2008, 09:29

różnią się, środkowy w 10v jest prostokątny, w 20v jest beczułkowaty, i ma inny kształt, jest większy i bardziej nadmuchany.

*RoBi*

Post autor: *RoBi* » 23 paź 2008, 11:17

janek1coupe pisze:coś w tym musi być żeby zostawić oryginalny końcowy bo każdy tak pisze :-/ Chciałem jakiś sportowy założyć z fajną,zgrabną końcówką ale w takim rażie kupię oryginalny :cry:
to kup tylko i załóz koncówke.
Tez tak chciałem zrobic ale koszt zrobienia sportowego tłumika( tłumik normalny sportowy nie dedykowany wyłacznie pod 20V) to jakies 700zł .
Swoje koncowki miałem brzydkie i je potraktowałem papierem wodnym.Efekt ze zostaje orginał :mrgreen:

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 24 paź 2008, 18:59

Leo pisze:różnią się, środkowy w 10v jest prostokątny, w 20v jest beczułkowaty, i ma inny kształt, jest większy i bardziej nadmuchany.
No i w 20V z beczki wychodzi dwururka, a w 10V jedna rura, ktora rozdziela się potem na dwie.

BTW w 20V jest taki jak w S2 i V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl