Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Półsyntetyk za mineralny.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 23 wrz 2008, 07:58

UKI_XX,

nie twierdze ze mineralny jest lepszy niz polsyntetyk, daleki jestem od tego aby naklaniac ludzi na zmiane polsyntetyka na mienaralny ;)
po zakupie auta oczywiscie mialem dylemat co zrobic, czy zalac polsyntetyk czy dalej mineral. samochod jezdzil na mienralnym od canajmniej 5-ciu lat i przejechane mial na takim oleju 136 tys. po lekturze forum uznalem ze ryzyko jest duze, nie zdecydowalem sie na zmiane. przez poltora roku przejechalem kolejne 22 tys. turbina jak chodzila tak chodzi.

stad moje pytanie czy jest ktos w stanie potwierdzic, ze faktycznie cos mu sie zepsulo od oleju mineralnego, a nie np od podlej jakosci oleju mineralnego.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 23 wrz 2008, 11:47

Tak swoją drogą to jak ktoś miałby stwierdzić że zepsuło mu się akurat od mineralnego?
Wszak nasze audiki to nie są auta pierwszej nowości i zwykle nie jesteśmy pierwszymi właścicielami, więc tym samym nie wiemy jak kto je wcześniej traktował (zarówno pod względem stylu jazdy jak i wymian oleju).
Skoro na oleju pisze że spełnia normy które producent do danego silnika zakłada (a myślę tu o dobrych olejach a nie 5l za 50 zł:P) to nie ma co panikować.
Jasne olej mineralny jest gorszy, ale czy na tyle by podczas normalnej jazdy ukatrupić raz, dwa turbinkę to nie wydaje mi się....
Też się zastanawiałem nad wymianą na półsyntetyk , ale doszedłem do wniosku że po co narażać się na niepotrzebne ryzyko skoro już od kilkudziesięciu tysięcy auto jeździ na mineralnym, a powiedzmy sobie szczerze auto 14 letnie jest bliżej końca okresu eksploatacji niż początku:P

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 23 wrz 2008, 12:01

denis44 pisze:Tak swoją drogą to jak ktoś miałby stwierdzić że zepsuło mu się akurat od mineralnego?
to bylo pytanie retoryczne ;) wlasnie o to mi chodzi, aby nie polecac w ciemno kazdemu zalewanie syntetykiem bo moze sobie zrobic kuku.

a z drugiej strony gratuluje odwagi, zaraz zostaniesz wyklety, ze zabijasz swoje TDI mineralnym ;)

P.S.
moj kuzyn kupil niedawno A6 na gieldzie, zalal pol syntetykiem. silnik mu wyplukalo ;) na pytanie ile zaplacil za remont zaklal tylko i machnal reka ;)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 23 wrz 2008, 17:11

jas73 pisze:
denis44 pisze:
a z drugiej strony gratuluje odwagi, zaraz zostaniesz wyklety, ze zabijasz swoje TDI mineralnym ;)
Niestety zdaję sobie z tego sprawę;)

No właśnie i tak jak piszesz w 9 przypadkach na 10 może nic się nie stać po zmianie na półsyntetyk ale gdy ty akurat trafisz na pechową dziesiątkę to nikt kasy nie zwróci:P

tom79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2007, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tom79 » 23 wrz 2008, 22:48

[B4 1,9 TDI 1Z Avant]
Ja po roku użytkowania zmieniłem mineral na półsyntetyk Mobil S Turbodisel 10W40 i jest kolosalna różnica. Oleju nie bierze od wymiany do wymiany, dużo ciszej chodzi niż na mineralu i po zalaniu półsyntetyka silnik odżył.

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 23 wrz 2008, 23:16

Tez podjołem sie zmiany z mineralnego na pólsyntetyk.... 10W40 Mobil S i.... zobaczymy co bedzie dalej .... jak narazie wszystko ok

Awatar użytkownika
cygan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 13 wrz 2007, 17:45
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: cygan » 24 wrz 2008, 19:07

denis44 pisze: ....moj kuzyn kupil niedawno A6 na gieldzie, zalal pol syntetykiem. silnik mu wyplukalo ;) ....
Nie wydaje mi się żeby tak od razu silnik sie popsuł od wymiany oleju - to tak na marginesie-małe OT.
Ja po kupnie 1Z nie wiedziałem na czym niemcy jeździli ale nawet chwile się nie wahałem i zalałem Motul 6100 Synergie oczywiscie półsyntetyczny, chyba nawet z wyższej pólki i byłem bardzo zadowolony z pracy silnika, braku zużycia oleju i ogólnie braku wielu opisywanych efektów!!
Teraz posiadam A4 z silnikiem AFN i zaraz po zakupie zalałem silnik olejem MOTUL 8100 X-Cess pełny syntetyk, pomimo odradzania przez kolegów mechaników i tego że poprzedni własciciel jeździł na półsyntetyku podobno. Żadnych efektów ubocznych nie zauważyłem, przy aktualnym przebiegu 238000km brak zużycia oleju od wymiany, praca silnika cicha, żadnych niepokojących dzwięków przy odpalaniu też nie słyszałem jak dotąd...
Tyle ode mnie - trochę się rozpisałem ;-)

GRZEGI84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2008, 12:37
Lokalizacja: Otwock/Mazowsze

Post autor: GRZEGI84 » 05 paź 2008, 13:38

A JA TAK CZYTAM,CZYTAM TE POSTY I SAM JESTEM GŁUPI :mrgreen: KUPIŁEM NIEDAWNO AVANTA W TDI 1Z, MAM 283.OOOKM, POPRZEDNI WŁAŚCICIEL OD 3 LAT JEZDZIŁ NA TAKIM SYFIE JAK LOTOS DIESEL 15W40. Z MIŁĄ CHĘCIA ZALAŁBYM JEJ CASTROLA 10W40, ALE POPROSTU SIE BOJE KONSEKWENCJI.. POMÓŻCIE KOLEDZY

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 05 paź 2008, 14:38

GRZEGI84, mam Ci pomóc wlać półsyntetyk? Bo nie wiem o co Ci chodzi. Decyzję musisz podjąć sam. Jeśli silnik nie cieknie i nie bierze Ci dużo oleju to wlej półsyntetyk. Jeśli silnika mocno nie kręcisz to też nie musisz go wlewać, ale dla turbo lepszy byłby półsyntetyk.
I nie pisz dużymi literami na żadnym forum bo odbierane to jest jako krzyk.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 05 paź 2008, 20:05

mam audi 80 b4 1.9TDI 1993 rok i znajomy niemiec kupił go jako nowego i przez 10 lat lał olej mineralny ja go mam 5 lat i przez te 5 lat lałem olej mineralny i samochód chodzi elegancko i turbina tak samo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 paź 2008, 22:41

Audi 80 b4 pisze:mam audi 80 b4 1.9TDI 1993 rok i znajomy niemiec kupił go jako nowego i przez 10 lat lał olej mineralny ja go mam 5 lat i przez te 5 lat lałem olej mineralny i samochód chodzi elegancko i turbina tak samo
Jeśli nie jeździłeś na półsyntetyku to tak naprawdę nie masz co się wypowiadać. Teraz sądzisz, że auto chodzi super, ale gdybyś zalał półsyntetyk i zobaczył jak na tym oleju pracuje silnik to raczej już byś tak nie mówił.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 06 paź 2008, 15:44

myślałem ostatnimi czasy o zmianie na półsyntetyk po wypowiedziach na forum ale bałem się ze osady zostaną wypłukane co moze doprowadzić do zatarcia dlatego uznałem ze za duze ryzyko po 15 latach lania mineralnego zmieniać na półsyntetyk moze ktoś z was był w podobnej sytuacji i zmienił proszę o opinie

Łukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2006, 19:53

Post autor: Łukasz » 06 paź 2008, 21:21

Przy okazji wymiany rozrządu rozmawiałem trochę z mechanikiem na temat oleju w moim TDI obecnie jest zalany Mobilem 15W40. Powiedział krótko że można spokojnie zalać półsyntetykiem bez żadnych obaw o wypłukanie silnika, polecił olej Castrol magnatec 10W40 i teraz mam problem, jeżeli zaleje mój silnik 10W40 to jak stwierdzić czy motor się nie wypłukuje, po ilu kilometrach olej może zrobić się czarny? i będzie to normalnym objawem, a nie objawem wypłukiwania się silnika. Dodam że przebieg mam 227tys, nie wiem co lał poprzedni właściciel (niemiec) kupiłem go kilka miesięcy temu a oleju bierze jakiś 1 do 1,5l na 10tys.km

pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 paź 2008, 21:31

Olej po wymianie praktycznie od razu stanie się czarny, w dieslach to normalne, tym bardziej w turbodieslach.

Jeśli zaczną ci się pojawiać nowe wycieki oleju, to będzie znaczyć, że coś się dzieje. Ale jeśli na tych drobnych wyciekach sie skończy to nie masz co się bać.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 08 paź 2008, 20:14

Labiel pisze:
Audi 80 b4 pisze:mam audi 80 b4 1.9TDI 1993 rok i znajomy niemiec kupił go jako nowego i przez 10 lat lał olej mineralny ja go mam 5 lat i przez te 5 lat lałem olej mineralny i samochód chodzi elegancko i turbina tak samo
Jeśli nie jeździłeś na półsyntetyku to tak naprawdę nie masz co się wypowiadać. Teraz sądzisz, że auto chodzi super, ale gdybyś zalał półsyntetyk i zobaczył jak na tym oleju pracuje silnik to raczej już byś tak nie mówił.

Panowie trochę stajecie się śmieszni, człowiek ma auto które jeździ na mineralu 15 lat, wszystko z nim ok, a Ty wychodzisz z tekstem że on tak naprawdę nie ma co się wypowiadać... Co od tej pory każdy kto ma inny olej niż Ty i Twojego nie próbował ma się lepiej nie wypowiadać???

Było tu wiele pytań na temat tego jak mineralny wpływa na turbinkę a tamten post jest dowodem że można spokojnie jeździć tak 15 lat i nic się nie stanie. No i tak jak już pisałem, te auta maja po kilkanaście lat, w dużej mierze nie wiemy kto i jak nimi jeździł...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl