Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S NE] Gaznik Keihin I. Ubywanie płynu chlodniczego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
decybelgrzela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2008, 16:23

[B3 1.8S NE] Gaznik Keihin I. Ubywanie płynu chlodniczego

Post autor: decybelgrzela » 05 paź 2008, 17:54

Witam wszystkich.
Chciałem przedstawić swój problem.
Mam Audi 80 B3 1.8 S 89r. zasilany gaźnikiem Keihin I.
Rok temu wymieniana była uszczelka głowicy, planowanie, wymiana uszczelniaczy, szlifowanie zaworów. Po tym zabiegu autko chodziło prawidłowo aż do niedawna kiedy zauważyłem nierówną prace silnika. Po zajrzeniu pod maskę stwierdziłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku tzn byl ale tylko na dnie tego zbiornika. Sprawdziłem wszystkie przewody czy nie ma wycieków płynu czy chłodnica nie przepuszcza ale wszystko było w porządku. Dolałem płynu w zbiorniku do prawidłowego stanu i jeździłem jakiś czas i po około 2000tys km musiałem ponownie dolać jakie 1l płynu bo brakowało. Do tego zauważalna jest nie równa praca silnika obroty skakają od 900 do 1100 obr. Wyciągnołem gaźnik przeczyściłem go i nic :( .
Postanowiłem wymienić kopułkę rozdzielacza zapłonu i też nic nie pomogło, wymieniłem również świece i przewody wysokiego napięcia i także nie poskutkowało.
Ręce mi opadły nie wiem już co robić.
Stwierdziłem też że bardzo śmierdzi paliwem ale nie ma nigdzie wycieków i w dodatku czasami gdy chcę zgasić silnik dostaje samozapłonu :( :( :( .
Mam prośbę aby ktoś mi poradził co może być przyczyną nie równej pracy silnika ubytkiem płynu chłodniczego i zapachem benzyny.
Pozdrawiam
Grzegorz

Proszę pamiętać o nawiasach kwadratowych w TAG'u. Dziękuję - moderator.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2008, 20:01 przez decybelgrzela, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 paź 2008, 18:17

Witaj do sprawdzenia krućiec z tyłu głowicy i najlepiej na zimnym silniku bo na gorącym może płyn czy woda wyparowywać. Jeśli chodzi o falujące obroty to czujnik temperatury prawdo podobnie do wymiany ale mogę się mylić. Jeszcze jedno zaglądaj częściej pod maskę nie raz na 2000 kilometrów :-D

decybelgrzela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2008, 16:23

Post autor: decybelgrzela » 05 paź 2008, 18:23

ok posprawdzam to co kolega powiedział ale co może byc przyczyną że smierdzi benzyna i nieraz przy gaszeniu dostaje chwilowo samozapłonu??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 06 paź 2008, 01:33

Nierówna praca silnika i samozapłon mogą być spowodowane złym składem mieszanki / poziomem paliwa i odkładaniem się nagaru w komorach spalania i zaworach. Pomóc powinno ustawienie gaźnika(poziom paliwa i skład mieszanki) wg. analizatora spalin. W Twoim przypadku jest to o tyle łatwe że w keihinie obie regulacje dostępne są z zewnątrz gaźnika.
Oczywiście zapłon też do kontroli.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 06 paź 2008, 11:18

Witaj
Przyczyną wycieków paliwa może być nieszczelność pompki paliwa lub nieszczelność pompki przyśpieszacza w gaźniku.

decybelgrzela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2008, 16:23

Post autor: decybelgrzela » 06 paź 2008, 13:54

Witam wszystkich i dziękuje za w miarę szybkie podpowiedzi.
Jeśli chodzi o wycieki paliwa to nie stwierdziłem takich ani na pompce paliwa ani na gaźniku.
W gaźniku był kiedyś ten problem z wyciekiem paliwa z pompki przyśpieszacza ale go naprawiłem. Myślę że swąd paliwa jest spowodowany złą mieszanką paliwa. Dzisiaj będę patrzył i rozważał wasze propozycje.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-10-07, 16:40 ]
Witam!
Chciałem poinformować że problem rozwiązałem.
Co do ubywania płynu chłodniczego była nie szczelna końcówka z tyłu głowicy.
A jeśli chodzi o samozapłon i nie równa praca silnika spowodowane były rozregulowanym gaźnikiem.
Teraz autko chodzi super.
Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam.
Grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl