Witam wszystkich.
Chciałem przedstawić swój problem.
Mam Audi 80 B3 1.8 S 89r. zasilany gaźnikiem Keihin I.
Rok temu wymieniana była uszczelka głowicy, planowanie, wymiana uszczelniaczy, szlifowanie zaworów. Po tym zabiegu autko chodziło prawidłowo aż do niedawna kiedy zauważyłem nierówną prace silnika. Po zajrzeniu pod maskę stwierdziłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku tzn byl ale tylko na dnie tego zbiornika. Sprawdziłem wszystkie przewody czy nie ma wycieków płynu czy chłodnica nie przepuszcza ale wszystko było w porządku. Dolałem płynu w zbiorniku do prawidłowego stanu i jeździłem jakiś czas i po około 2000tys km musiałem ponownie dolać jakie 1l płynu bo brakowało. Do tego zauważalna jest nie równa praca silnika obroty skakają od 900 do 1100 obr. Wyciągnołem gaźnik przeczyściłem go i nic .
Postanowiłem wymienić kopułkę rozdzielacza zapłonu i też nic nie pomogło, wymieniłem również świece i przewody wysokiego napięcia i także nie poskutkowało.
Ręce mi opadły nie wiem już co robić.
Stwierdziłem też że bardzo śmierdzi paliwem ale nie ma nigdzie wycieków i w dodatku czasami gdy chcę zgasić silnik dostaje samozapłonu .
Mam prośbę aby ktoś mi poradził co może być przyczyną nie równej pracy silnika ubytkiem płynu chłodniczego i zapachem benzyny.
Pozdrawiam
Grzegorz
Proszę pamiętać o nawiasach kwadratowych w TAG'u. Dziękuję - moderator.
[B3 1.8S NE] Gaznik Keihin I. Ubywanie płynu chlodniczego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2008, 16:23
[B3 1.8S NE] Gaznik Keihin I. Ubywanie płynu chlodniczego
Ostatnio zmieniony 05 paź 2008, 20:01 przez decybelgrzela, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2008, 16:23
Nierówna praca silnika i samozapłon mogą być spowodowane złym składem mieszanki / poziomem paliwa i odkładaniem się nagaru w komorach spalania i zaworach. Pomóc powinno ustawienie gaźnika(poziom paliwa i skład mieszanki) wg. analizatora spalin. W Twoim przypadku jest to o tyle łatwe że w keihinie obie regulacje dostępne są z zewnątrz gaźnika.
Oczywiście zapłon też do kontroli.
Oczywiście zapłon też do kontroli.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2008, 16:23
Witam wszystkich i dziękuje za w miarę szybkie podpowiedzi.
Jeśli chodzi o wycieki paliwa to nie stwierdziłem takich ani na pompce paliwa ani na gaźniku.
W gaźniku był kiedyś ten problem z wyciekiem paliwa z pompki przyśpieszacza ale go naprawiłem. Myślę że swąd paliwa jest spowodowany złą mieszanką paliwa. Dzisiaj będę patrzył i rozważał wasze propozycje.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-07, 16:40 ]
Witam!
Chciałem poinformować że problem rozwiązałem.
Co do ubywania płynu chłodniczego była nie szczelna końcówka z tyłu głowicy.
A jeśli chodzi o samozapłon i nie równa praca silnika spowodowane były rozregulowanym gaźnikiem.
Teraz autko chodzi super.
Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam.
Grzegorz
Jeśli chodzi o wycieki paliwa to nie stwierdziłem takich ani na pompce paliwa ani na gaźniku.
W gaźniku był kiedyś ten problem z wyciekiem paliwa z pompki przyśpieszacza ale go naprawiłem. Myślę że swąd paliwa jest spowodowany złą mieszanką paliwa. Dzisiaj będę patrzył i rozważał wasze propozycje.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-07, 16:40 ]
Witam!
Chciałem poinformować że problem rozwiązałem.
Co do ubywania płynu chłodniczego była nie szczelna końcówka z tyłu głowicy.
A jeśli chodzi o samozapłon i nie równa praca silnika spowodowane były rozregulowanym gaźnikiem.
Teraz autko chodzi super.
Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam.
Grzegorz