Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL] LPG i Parownik

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 paź 2008, 14:28

goldi j51 pisze:zobaczę co nasz specjalista od gazu Danek wypowie się na ten temat :?:
Danek się zaraz zagazuje <ok> . Nic dodać, nic ująć. Okresowo spuszczać szlam i tyle czyszczenia. Pełna regeneracja reduktora to już dość poważna robota choć wcale nie skomplikowana, która nie zawsze daje pożądane rezultaty niestety, a wykonuje się ją jak się zużyją membrany czyli w zależności od typu reduktora po 80-300 tys. km. Skąd rozpiętość ano z baaaardzo różnej jakości membran i warunków pracy.

Aha jeszcze jedno, nie wszystkie reduktory mają ten spust do oleju :-)

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 02 paź 2008, 18:21

Danek, zapytałem o to czyszczenie bo u mnie są następujące objawy: rano, gdy silnik jest zimny po odpaleniu na benzynie po przełączeniu na gaz gaśnie i tak ze 4 razy zanim zacznie pracować na gazie. Przeczytałem na forum, że z podobnymi objawami należy wyregulować instalację. Więc zajechałem do jednego gazownika, mówię o objawach a ten mowi, że do czyszczenia lub wymiany membramy. Jeśli czyszczenie to 70zł a jeśli potrzebna będzie wymiana to 150zł!!! Dlatego pytam Was bo nie wiem czy mnie nie chce naciągnąć a jeśli czyszczenie to jakaś prosta sprawa to czemu dawać komuś zarobić.
Jak myślicie?

Acha, instalacja II generacji, komputer to lo gas.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 paź 2008, 22:25

Darek_32, Objawy wskazują na zalewanie silnika źle odparowanym LPG albo źle działającym elektrozaworem i silnik kilka chwil pracuje na dwóch paliwach albo nie dostaje żadnego. Jak widzisz przyczyn może być kilka. Najczęściej jest to wina złej regulacji ale zdarza się też co innego. 70 zł za czyszczenie? Nieźle :-/ . Zapytaj co wchodzi w zakres tego czyszczenia :-) . Jeśli facet rzeczywiście rozkłada reduktor i go czyści to spoko (jak dla mnie jednak ciut za dużo), tylko jak już ma go na stole to ja bym się nie bawił w czyszczenie tylko od razu zregenerował. Z kolei 150 za regenerację to też nieźle ale dołożysz jeszcze 50 i kupisz nowiuteńki reduktor :-) .
Już wspomniałem, że nie jest to skomplikowane jednak możesz mieć problemy z ponownym montażem w autku, możesz też trafić na kiepskiej jakości zestaw naprawczy i będzie zonk.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 03 paź 2008, 09:02

Danek,
tylko widzisz, gazownik nawet nie podpinał mnie do kompa więc nie mógł wiedzieć czy instalacja jest dobrze wyregulowana czy nie. Widocznie woli rozebrać parownik bo z tego jest większa kasa. Co do elektrozaworu to coś w tym może być-raz miałem przypadek taki-po odpaleniu na benzynie za cholerę nie chciał się przełączyć na gaz-nie słychać było tego pyknięcia i chodził tylko na benzynie. Dopiero kilkakrotne zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie i wszystko wróciło do normy. Więc może rzeczywiście coś się dzieje z tym elektrozaworem. :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2008, 09:10

Darek_32, sprawdź dokładnie wszystkie połączenia "masy" zajrzyj szczególnie do połączenia masy na reduktorze. Gazowniki nagminnie dają "masę" do elektroniki LPG z reduktora przykręconego do karoserii. Po jakimś czasie mocowanie reduktora się utlenia i połączenie z "masą" jest coraz słabsze i często zanika. To powoduje różne dziwne kwiatki. Np. elektrozawór gazu przed/na reduktorze praktycznie zawsze "masę" ma pociągniętą króciutkim przewodzikiem z obudowy reduktora.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 03 paź 2008, 09:46

Danek,
sprawdzę to o czym piszesz. Dzięki.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 06 paź 2008, 23:27

Witam.
Ja miałem podobne objawy w autku żony....
Rano nie chciał się za Chiny Ludowe przęłączyć na gaz.... dopiero jak był mocno rozgrzany i właczyły sie wentylatory to 'przechodził" na gaz.
No cóż.... Jako że przekonania do mechaników nie mam :-D za co z góry wszystkich przepraszam posprawdzałem co trzeba, pogrzebałem w "mojej książce serwisowej" i wymieniłem niezbędne rzeczy do prawidłowego działania LPG (czas wymiany juz się zbliżał wiec wymieniłem : świece, kopułke i palec, który z resztą rozleciał mi sie w rękach)
Niestety nic nie pomogło. Śmigamy do mechanika.
Podłaczył do kompa no i : tu cos , tu coś , pyk pyk, że niby jakiś czujnik temp. OKI
Koszt: 40zł (da sie przezyć).
Rano sytuacja sie powtarza. Moje 40zl poszło z dymem. Aha. Samochód stał tydzień!
Śmigamy do mechanika nr 2.
Ten bez zastanawiania sie powiedział ze czyszczenie parownika, że mamy 4 dostawców gazu w PL itd... i że ogólnie syf.
Koszt : 160zł : zestaw naprawczy parownika.
Widziałem tą starą membrane ... masakra! wygladała dosłownie tak jakby ktoś nakropił na nią smołą! Podobno to własnie ten cały syf z gazu byl temu winien.
Niestety z powodu częstych wyjazdów tankujemy gdzie tylko jest to możliwe.
Wypadało by w tym miejscu zakończyć... no cóż.... mechanik zarzekał się że teraz samochód śmiga jak ta lala i jest wszystko ok.
Rano sytuacja sie powtórzyła... Nie przełączył sie.
Wróciłem. Za 2 godziny zadzwonił ze juz jest ok.
Okazało sie że gdzies tam jest jeszcze jakis zawór który nie przełączał na LPG, podobno ten cały brud nie oszczędził też jego....
No i to cała historia.

taka ciekawostka..... miałem B3 z silnikiem JN. Na gazie przez 2 lata zrobiłem duuuużo km.
Nie byłem na żadnych regulacjach, czyszczeniach ... tankowałem gdzie popadło. Osiągi były super, spalanie do 9l.
Czyżby gaz też był juz od Chińczyków ..... :mrgreen:

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl