Witam mam pytanie, do czego służy śruba regulacyja przy gazniku koło linki od gazu jest ona kontrowana nakrętą nr 6 i ta śruba opiera się o taki dzyndzel ,pytam sie dlatego ze mam uszkodzony elektrozawór podciśnieniowy i poprostu wyjąłem z niego te 3 przewody podciśnieniowe i połączyłem je 3-zaworkiem i wszystko ok ale obroty mi wzrosły ok 300 więcej na paliwie i gazie a tą srubką do regulacji wolnych obrotów kręcenie nic nie dało zaznaczam ze przed zmostkowaniem tych przewodów podciśnieniowych działało wiec zmniejszyłem tą śrubą z nakętką kontrującą ale wątpie żebym dobrze zrobił
Pozdrawiam
[B3 1.8 RU keihen 2] do czego jest ta śruba regulacyjna ?
Ta śrubka służy do regulacji przyspieszonego biegu jałowego na zimnym silniku, i o nia powinna sie opierac dżwignia sterowana tym elektrozaworkiem i to tylko na zimnym silniku. Na rozgrzanym nie powinna sie opierac a regulacje dokonuje sie srubka tą głebiej przy przepustnicy. Skoro połączyłeś te 3 przewody to dlatego wzroisły ci obroty bo ta dżwignia cały czas opiera sie o ta śrubke i podnosi wolne obroty, odłacz ten przewodzik od pompki z tą dżwigienka i bedzie OK
Jak masz połączone przewody podcisnieniowe to dźwignia od przyspieszonego biegu jałowego sie podnosi co za tym idzie i lekko uchyla przepustnice, i zapewne reg tą srubką co opiera sie na tej dźwigni :?: to jest błąd. Na rozgrzanym silniku przepuistnica powinna sie opierac o śrubke ta głębiej i nia sie reguluje wolne obroty. Zrób porządek z podcisnieniami to będzie OK.
Sprawdz najpierw czy we wtyczce doprowadzajacej prąd do elektrozaworu jest prąd (miernik powinen wskazywać 10-12V przy wlączym silniku i zero przy wyłączonym) elektrozawór sprawdz przy pomocy dodatkowego przewodu podcisnieniowego podłącz go do pustego wyjścia i zaśśij ustami jeśli dzwignia zadziała to zawór jest sprawny)Potem podłącz ponownie wszystkie przewody i powinno być OK