Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Po wymianie popychaczy dalej grają zawory jak

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
domi1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 16 cze 2007, 19:11

[80 B4 ABT] Po wymianie popychaczy dalej grają zawory jak

Post autor: domi1978 » 08 paź 2008, 21:07

przed wymianą poprostu wymiana nic nie dała a stukot ten jest już bardzo słyszalny na zimnym silniku.Kiedys znalazłem jakies inne przyczyny na forum takiego stukania ale teraz juz wyszukiwarka nic nie znajduje wiec moze sie powtorze ale prosze o pomoc.
Rano silnik przez jakies 3 min metalicznie stuka potem w miare nagrzewania cichnie i jest ok.
Silnik nie bierze oleju ma nowe popychacze INA i zalany jest olejem 10W/40 Valvoline
Bardzo prosze o pomoc kolegów z forum bo trafia mnie jak go rano palę...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 paź 2008, 21:43

Podejrzewam, że będziesz musiał przywyknąć :-( . Mam nadzieję, że uda Ci się znaleźć przyczynę bo mi się nie udało przez 3 lata. Może zalej go pełnym syntetykiem 5W40.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 08 paź 2008, 21:50

Witaj.
Mam ten sam problem!
Stuka 3 lata,zrobiłem 50 tys.km,
Przywykłem!
Jasiu

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 09 paź 2008, 07:00

gniazda szklanek są już wytarte i nie trzymają odpowiedniego ciśnienia oleju, raczej niewiele da się zrobić. No chyba że ktoś się szarpnie na nową głowicę (nową nową a nie kolejny złom z przebiegiem 300tyś)

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 09 paź 2008, 07:09

U mnie też grają kilka sekund od odpalenia jak jest zimny, przywykłam już do tego. Często piszą, że ten typ tak ma. Pozdrawiam

domi1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 16 cze 2007, 19:11

Tyle że mi grają kilka minut a to w przełożeniu na trasę

Post autor: domi1978 » 09 paź 2008, 20:08

daje kilka km a na poczatku słychać w środku kabiny...

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 09 paź 2008, 20:30

A jakie masz ciśnienie oleju? Mierzyłeś?

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 09 paź 2008, 20:58

Poprostu ten typ tak ma :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 paź 2008, 21:26

KorNoLio pisze:A jakie masz ciśnienie oleju? Mierzyłeś?
W końcu jakaś rozsądna wypowiedź.
Ten typ wcale "tak nie ma". Trzeba sprawdzić ciśnienie oleju. Mam w swoim aucie głowicę co ma "najechane" ponad 400 tys. km i po remoncie z wymianą szklanek chodzi prawidłowo bez żadnego stukania.

robczy87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2008, 18:06
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: robczy87 » 09 paź 2008, 23:02

O tym samym chciałem napisać wymień szklanki :) Powinno być ok :)
Ostatnio zmieniony 09 paź 2008, 23:30 przez robczy87, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 paź 2008, 23:31

robczy87 pisze:O tym samym chciałem napisać wymień szklanki :) Powinno być ok :)
Popychacze (szklanki) były już wymieniane.

domi1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 16 cze 2007, 19:11

Post autor: domi1978 » 11 paź 2008, 08:44

szklanki juz wymienione sa na INA i beznadzieja.Ciśnienia nie mierzyłem ale kontrolka zaraz po uruchomieniu silnika gasnie i na ciepłym i na gorącym,a jakie powinno być ewentualnie prawidlowe cisnienie????????
Druga sprawa to muszę wymienić olej a ktos mi doradził żebym zalał 5W/40 czyli syntetyczny,czy to mi coś da poza rozszczelnieniem silnika.Puki co silnik nie bierze grama półsyntetyku wiec moze spróbować??
Samochód był sprowadzony z Włoch i nikt nie wiedział jakim olejem był zalany ale wszystko chodziło cichutko ale moze dlatego że było lato sam nie wiem.Potem zalałem go 10W/40 i wydaje mi się że od razu słyszłem leciutkie cykanie zaraz po wymianie oleju i uruchomieniu które nasilało się do tej pory a rano teraz to juz jak diesel chodzi.
Panowie może to wina oleju i czy tutaj poprawi sprawę SYNTETYK bo po wymianie szklanek i pełnym nagrzaniu silnik chodzi cicho bez cykania nawet.Ale może to opiszę jeszcze w ten sposób,tak przy 40-50 stopniach slychać stukanie metalu o metal,60-70 stopni cykanie a silnik calkiem sie wycisza dopiero po 80 stopniach,co o tym myslicie.....
Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 paź 2008, 09:02

Z tego co mi wiadomo to Kokolino1 mając początek podobnych objawów, jakieś pół roku temu przeszedł z półsyntetyka na syntetyk i teraz ma ciszę pod maską. Właśnie dlatego nieśmiało zasugerowałem zmianę na syntetyk bo ma niższą gęstość na zimnym silniku, dzięki czemu lepiej dociera do wszystkich miejsc, być może lepiej i szybciej wypełnia szklanki. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Walczyłem z tym 3 lata, 3 razy zwalałem głowicę (ostatnio z CzarkiemJ), wymieniłem praktycznie pół silnika i... jedna wielka kicha, jak stukało tak stuka. Bałem się trochę (podobnie jak Ty) zalać go pełnym syntetykiem i tak jeżdżę już 3 lata (na półsyntetyku). Natomiast zaraz po kupnie zalałem go mineralnym Elfem jednak stuk był jeszcze gorszy, więc szybko zmieniłem na półsyntetyk. Jak na razie poza stukiem nic się nie dzieje. Ciśnienie oleju ok. sprężanie ok. Prawidłowe ciśnienie oleju na jałowym biegu to minimum 0,3 bara, a na wysokich (powyżej 2000) minimum to 2 bary.


Przy okazji, nie używaj proszę wielokrotnie znaków zapytania, wykrzykników itp. To niezgodne z Regulaminem, wystarczy jeden.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2008, 09:07 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 11 paź 2008, 09:06

domi1978, ja mam w swoim zalany olej mineralny shell 15w-50 i u mnie szklanki nie stukaja. wiec to chyba nie jest wina oleju :roll: ewentualnie możesz się pokusic o sprawdzenie ciśnienia oleju

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 paź 2008, 11:01

takze obstawiam na gniazda szklanek.

sam je wymieniałeś czy ktoś inny to robił ?

jeśli gniazda szklanek w głowicy są dobre to nowa szklanka powinna wejść w to gniazdo dosyć ciasno (nic na siłe tylko ją wkładasz palcami)

a w jakim stanie były krzywki na włku rozrządu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl