Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Półsyntetyk za mineralny.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 08 paź 2008, 20:59

mam takie pytanie olej syntetyczy i pół syntetyczny powstał przeciez w latach 1999-2000 gdzieś w tych a nasze Audi są wyprodukowane w roku 1993 (około) to przez kilkanaście lat był lany do nich minerał dopoiero potem jak został wymyślony syntetyk czy półsyntetyk zaczęto lać to albo pozostano na minerale

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2008, 21:45

denis44 źle mnie rozumiesz. Ja też jeździłem wcześniej na minerale i gdyby ktoś mnie wtedy spytał jak się na nim jeździ też bez zastanowienie powiedziałbym, że bardzo dobrze i że nie mam żadnych zastrzeżeń. A dlaczego tak bym powiedział? Dlatego że nie jeździłem na czymś lepszym. Po zmianie oleju z minerału na półsyntetyk wiedzę, że różnica jest naprawdę duża. I teraz nie powiedziałbym, że na minerale jeździło mi się bardzo dobrze, powiedziałbym że jeździło mi się dobrze a na półsyntetyku jeździ mi się bardzo dobrze. Wszystko zależy od punktu odniesienia.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 08 paź 2008, 22:45

no tak ale wiesz tworzy się tu powoli mit że lejąc mineralny zajedzie się raz dwa turbinę... a tu jest głos że wcale tak nie musi być. Jasne półsyntetyk jest lepszy, ale nie ma co straszyć ludzi:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2008, 23:48

Co do starszych aut takich jak na przykład mój TD to chyba faktycznie. Ale dlatego że te silniki w tym i turbiny były solidnie wykonywane. Dlatego działa to przez tyle lat i tyle km.

anemia7

Post autor: anemia7 » 11 paź 2008, 09:23

wszystko przeczytałam- sądzę ze raczej przegłosowano olej mineralny.
Panowie-
ze wszystkich postów wyciągamy wniosek ,ze jednak do naszych TDi nalezy wlać półsyntetyk Castrola lub Vavoline.
to już wiemy- temat się zaczyna rozciągać w nieskńczoność.

ale
następna sprawa- 10/40 czy 15/40 ???

moja poprzednia audiczka ( 1.9 D) jeżdziła mi na 15/40 - po roku używania postanowiłam zmienić na 10/40 - żeby przepchało troche i odmuliło- no i fakt odmuliło ale za to zaczęło mi klekotac to i tamto w silniku. żadnych innych zmian nie zauważono prócz właśnie głośnej pracy - taie właśnie szklanki..... wiecie oc co chodzi :lol:

teraz mam następny- TDI- no i tym razem nie wiem na czym jeżdził poprzedni właściciel- czy to było 10/40 czy 15/40.

idzie zima--- i co mam zalać - jaka gęstość-
prosze o sprawdzone rady w miare możliwości... nie chce zamulić auta ale i też żeby mi grac nie zaczęło.. pomocy

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 11 paź 2008, 10:42

10W40-półsyntetyk,15W40mineralny...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 paź 2008, 12:32

anemia7 pisze:no i fakt odmuliło ale za to zaczęło mi klekotac to i tamto w silniku
Podejrzewam że szklanki były już wyrobione, może na gęściejszym oleju jeszcze jakoś trzymały ciśnienie, może osady w tym pomagały, ale jak przyszedł półsyntetyk to wypłukał to i tamto i takie właśnie tego efekt - takie moje spekulacje :-?

anemia7

Post autor: anemia7 » 16 paź 2008, 16:34

koledzy...

no i mam dwie odpowiedzi- jedną to taką ze albo ten albo ten , druga pomaga... ale odpowiedzia samą w sobie nie jest..

jeszcze raz zapytam--

powiedzcie tylko czy lać 15/40 czy 10/40 ??? ( zaznaczam ze wleje jedynie półsyntetyk )

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 16 paź 2008, 16:59

anemia7, nie wiem zbytnio o co Ci chodzi :)

mowisz ze chcesz lac polsyntetyk a pytasz czy 10w40 czy 15w40

wlej 10w40 bo to polsyntetyk

Awatar użytkownika
cygan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 13 wrz 2007, 17:45
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: cygan » 17 paź 2008, 01:56

10W40 jest olejem występującym na rynku jako półsyntetyk [choc nie zawsze odpowiada to w 100% normom jakie powinien spełniać półsyntetyk]
Jednak 15W40 to jakosć oleju tylko mineralnego...

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 17 paź 2008, 12:01

mam takie pytanie olej syntetyczy i pół syntetyczny powstał przeciez w latach 1999-2000 gdzieś w tych a nasze Audi są wyprodukowane w roku 1993 (około) to przez kilkanaście lat był lany do nich minerał dopoiero potem jak został wymyślony syntetyk czy półsyntetyk zaczęto lać to albo pozostano na minerale

Awatar użytkownika
cygan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 13 wrz 2007, 17:45
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: cygan » 17 paź 2008, 21:17

Z tego co wiem to oleje syntetyczne i półsyntetyczne powstały znacznie wczesniej...

Łukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2006, 19:53

Post autor: Łukasz » 17 paź 2008, 22:28

oleje syntetyczne i półsyntetyczne powstały chyba jeszcze w latach 80-tych, bo moja poprzednia B3 1,8s z roku 87' była od początku swego istnienia zalewana olejem 10W40, ciekawe co leje do niej obecny właściciel :)

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 05 lis 2008, 22:39

Panowie, założyłem ten watek, więc czuję się w obowiązku coś napisać na temat mojego rozwiazania. Zalałem Valvoline , jak już chyba nadmieniłem, jakies 1000-1200 zrobione olejem mnie nie zalało, nie dolewałem, chyba ciszej turbinka chodzi, cieknie tam gdzie i tak ciekł mineral, raczej z powodu wad uszczelnienia, aniżeli z powodu oleju.
Chyba ktoś się już wypowiedział, że przy przejściu z minerala na pólsyntetyk, przy w miarę przyzwoitym silniku tragedią to nie grozi. Zagrożenie stwarzałby pełny syntetyk - wyższa szkoła jazdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl