[80 B4 TDI] wszystko wymienione a dalej puka...
kolego nie sadze zeby na szarpakach wylazl ten luz bo dwa kola masz ze soba na sztywno polaczone i tak jak umnie bylo wszystko bylo cacy a mimo to stukalo a luz byl na laczeniu z liswa maglownicy a nie na laczniku drazkow kierowniczych i tu jest duza roznica, prosze tego nie mylicDaras pisze:mówisz o tulejkach w które wchodzą dwie wcześniej omawiane śruby?willi pisze:luz może być na drążkach które do kolumny dochodzą (na tulejkach gumowych
P.S zaznaczam że byłem na szarpakach i nikt nie wyczuł żadnego luzu.
![<piwo>](https://audi80.pl/images/smilies/piwo.gif)
dziś dzwoniłem do kolesia od geometrii który pojecie na prawde ma i powiedzial ze lepiej najpierw to zrobic bo geometria moze ale nie musi sie zmienic. nawet minimalny luz który ma śruba już może spowodować rozjechanie geometrii.
a teraz pytanko. koleś mówił że tam są tuleje które mogły sie wyrobić i należało by je wymienić a w temacie jest mowa tylko o dokreceniu tych śrub. jak to jest?
a teraz pytanko. koleś mówił że tam są tuleje które mogły sie wyrobić i należało by je wymienić a w temacie jest mowa tylko o dokreceniu tych śrub. jak to jest?
sprawdziłem dzis to co myster opisał.
udało mi sie poluzowac jena nakretke/kontre ta blizej koła z góry dosłownie niecałe pół obrotu śrubą, wiec jakis luz był.
niestety nie udało mi sie poluzowac tej głębszej nakretki (brak kluczy). Myslałem ze mimo to cos sie poprawi - jendak niestety, dalej póka. ale wciaz została jedna sruba nieruszona...moze jednak.
Myster jak tam doszłes do tej nakretki? Bo z góry do niej jest dostep na prostych kołach lub skreconych w lewo ( odwrotnie jak do tej blizej koła - tu miałem koła skrecona w prawo i koło zwalone. a dostep do dokrecenia sruby z góry po wyjeciu aku i zaslepki pod aku). Chyba bez jakiejs długiej przedłuzki do nasadki sie nie obedzie zeby pionowo z dołu obok wachacza podejsc to druga kontre...
sa jeszcze te "poziome" sruby zaraz obok tych omawianych. Je tez sie dokreca w celu kasowaniu luzu?
udało mi sie poluzowac jena nakretke/kontre ta blizej koła z góry dosłownie niecałe pół obrotu śrubą, wiec jakis luz był.
niestety nie udało mi sie poluzowac tej głębszej nakretki (brak kluczy). Myslałem ze mimo to cos sie poprawi - jendak niestety, dalej póka. ale wciaz została jedna sruba nieruszona...moze jednak.
Myster jak tam doszłes do tej nakretki? Bo z góry do niej jest dostep na prostych kołach lub skreconych w lewo ( odwrotnie jak do tej blizej koła - tu miałem koła skrecona w prawo i koło zwalone. a dostep do dokrecenia sruby z góry po wyjeciu aku i zaslepki pod aku). Chyba bez jakiejs długiej przedłuzki do nasadki sie nie obedzie zeby pionowo z dołu obok wachacza podejsc to druga kontre...
![:-/](https://audi80.pl/images/smilies/icon_curve.gif)
sa jeszcze te "poziome" sruby zaraz obok tych omawianych. Je tez sie dokreca w celu kasowaniu luzu?
ja doszlem od spodu dwie przedluzki starczyly. a wogole cos dalo sie ta jedna dokrecic czy nic nie poszly? A jak ktos ruszal kierownica to byl wyczuwalny luz jak wsadziles reke.U mnie te sruby poszly nie caly obrod i tez dwa razy podchodzielm do tego bo za pierwszym razem dalej byl luz wyczuwalny reka ,musialem sie niezle tam nagimnastykowac zeby to dokrecic bez wyciagania akumulatora
Daras jeszcze nie sprawdziles a juz myslisz o wymianie. Te sruby co ja zanaczylem co mialem luzne to tam nie ma zadnych tulejek tylko dziura z gwintem i w tym miejscu nie ma mozliwosci przestawienia zbierznosci
[ Dodano: 2008-10-14, 14:41 ]
Daras jeszcze nie sprawdziles a juz myslisz o wymianie. Te sruby co ja zanaczylem co mialem luzne to tam nie ma zadnych tulejek tylko dziura z gwintem i w tym miejscu nie ma mozliwosci przestawienia zbierznosci
[ Dodano: 2008-10-14, 14:41 ]
tam jak sa te gomy wybite to dokrecanie nie pomoze ale nie zaszkodzi sprawdzic, tam wszystko mozna sprawdzic jak jedna osoba macha kierownica.Lenio21 pisze:sprawdziłem dzis to co myster opisał.
udało mi sie poluzowac jena nakretke/kontre ta blizej koła z góry dosłownie niecałe pół obrotu śrubą, wiec jakis luz był.
niestety nie udało mi sie poluzowac tej głębszej nakretki (brak kluczy). Myslałem ze mimo to cos sie poprawi - jendak niestety, dalej póka. ale wciaz została jedna sruba nieruszona...moze jednak.
Myster jak tam doszłes do tej nakretki? Bo z góry do niej jest dostep na prostych kołach lub skreconych w lewo ( odwrotnie jak do tej blizej koła - tu miałem koła skrecona w prawo i koło zwalone. a dostep do dokrecenia sruby z góry po wyjeciu aku i zaslepki pod aku). Chyba bez jakiejs długiej przedłuzki do nasadki sie nie obedzie zeby pionowo z dołu obok wachacza podejsc to druga kontre...![]()
sa jeszcze te "poziome" sruby zaraz obok tych omawianych. Je tez sie dokreca w celu kasowaniu luzu?
no ja od razu podeszłem do luzowania i dokrecania, bez wczesniejszej pomocy drugiej osoby i kontroli luz dłonią. moze jak bede miał kogos do pomocy przy okazji to spr jeszcze raz jak opisałes.
dokreciłem tylko troche jedna srube i nie pomogło. musze sie zaopatrzec w klucze wtedy ponowie próbę.Przynajmniej przedłuzki konkretnej![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
dokreciłem tylko troche jedna srube i nie pomogło. musze sie zaopatrzec w klucze wtedy ponowie próbę.Przynajmniej przedłuzki konkretnej
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
jak jest luz na tym to nie pomoze dokrecenie jednej. ja jak dokrecilem dwie wydawalo mi sie ze starczy a mimo to byl jeszcze luz. podstawa to dobre klucze .Lenio21 pisze:no ja od razu podeszłem do luzowania i dokrecania, bez wczesniejszej pomocy drugiej osoby i kontroli luz dłonią. moze jak bede miał kogos do pomocy przy okazji to spr jeszcze raz jak opisałes.
dokreciłem tylko troche jedna srube i nie pomogło. musze sie zaopatrzec w klucze wtedy ponowie próbę.Przynajmniej przedłuzki konkretnej
dziś ojciec ruszał mi kierownicą i gdy złapałem za drążek i mocno go przycisnąłem w dół to stukanie ustawało. teraz kwestia czy to na śrubach czy cała przekładnia też sie ruszyla i to luz na niej sie kasował... nie moge dojść gdzie mi stuka czy sama przekładnia czy te śruby :roll:
druga sprawa że żeby je dokrecic to raczej potrzebny jest kanał bo ciezko dojsc do kontry od góry. może jutro skocze do kumpla![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
druga sprawa że żeby je dokrecic to raczej potrzebny jest kanał bo ciezko dojsc do kontry od góry. może jutro skocze do kumpla
![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
kolego a sprobuj luz na maglownicy skasowac czasami to pomaga, potrzebny jest klucz 10 i sruba znajduje sie centralnie pod serwem i po troszku wkrecaj a niech jedna osoba rusza kierownica gdy przestanie stukac wtedy jest niby ok .robisz jazde probna i sprawdzasz czy kierownica sama na prosto wraca, jak nie wraca to popuszczamy po troszku.Daras pisze:mi sie wydaje że przekładnia... niestetydowiadywalem sie i koszt remontu 550z
![]()
ale jestem tak podkurwiony że gdybym był pewny na 1000% że to to to zapłacił bym te pieprzone 5 stów i miał w koncu cisze...
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 22:05 przez myster, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga