Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI] wszystko wymienione a dalej puka...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 13 paź 2008, 23:44

jutro sprawdze to co myster zrobił u siebie

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 paź 2008, 00:01

Daras pisze:
willi pisze:luz może być na drążkach które do kolumny dochodzą (na tulejkach gumowych
mówisz o tulejkach w które wchodzą dwie wcześniej omawiane śruby?

P.S zaznaczam że byłem na szarpakach i nikt nie wyczuł żadnego luzu.
kolego nie sadze zeby na szarpakach wylazl ten luz bo dwa kola masz ze soba na sztywno polaczone i tak jak umnie bylo wszystko bylo cacy a mimo to stukalo a luz byl na laczeniu z liswa maglownicy a nie na laczniku drazkow kierowniczych i tu jest duza roznica, prosze tego nie mylic <piwo>

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 14 paź 2008, 00:03

ale czy te luzy czy to na łączeniu drążków czy to na wyjściu z maglownicy skasować można poprzez dokrecenie czy trzeba cos wymieniać?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 paź 2008, 00:09

Daras pisze:ale czy te luzy czy to na łączeniu drążków czy to na wyjściu z maglownicy skasować można poprzez dokrecenie czy trzeba cos wymieniać?
Oczywiscie ze przez dokrecenie w czesniej opisywalem w jaki sposob dokreca sie je. :-P

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 14 paź 2008, 08:37

a pytanko apropo tych śrub... bo tak jak pisalem, do wymiany mam tez osłone na przekładni wiec śruby musze nie tylko dokrecic ale najpierw je odkrecic. czy wtedy zmieni sie geometria?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 paź 2008, 08:58

Daras pisze:a pytanko apropo tych śrub... bo tak jak pisalem, do wymiany mam tez osłone na przekładni wiec śruby musze nie tylko dokrecic ale najpierw je odkrecic. czy wtedy zmieni sie geometria?
tak musisz je calkiem odkrecic, zbieznosc nie ulaga zmianie mozna smialo odkrecac.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 14 paź 2008, 14:04

dziś dzwoniłem do kolesia od geometrii który pojecie na prawde ma i powiedzial ze lepiej najpierw to zrobic bo geometria moze ale nie musi sie zmienic. nawet minimalny luz który ma śruba już może spowodować rozjechanie geometrii.

a teraz pytanko. koleś mówił że tam są tuleje które mogły sie wyrobić i należało by je wymienić a w temacie jest mowa tylko o dokreceniu tych śrub. jak to jest?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 14 paź 2008, 14:19

sprawdziłem dzis to co myster opisał.
udało mi sie poluzowac jena nakretke/kontre ta blizej koła z góry dosłownie niecałe pół obrotu śrubą, wiec jakis luz był.
niestety nie udało mi sie poluzowac tej głębszej nakretki (brak kluczy). Myslałem ze mimo to cos sie poprawi - jendak niestety, dalej póka. ale wciaz została jedna sruba nieruszona...moze jednak.
Myster jak tam doszłes do tej nakretki? Bo z góry do niej jest dostep na prostych kołach lub skreconych w lewo ( odwrotnie jak do tej blizej koła - tu miałem koła skrecona w prawo i koło zwalone. a dostep do dokrecenia sruby z góry po wyjeciu aku i zaslepki pod aku). Chyba bez jakiejs długiej przedłuzki do nasadki sie nie obedzie zeby pionowo z dołu obok wachacza podejsc to druga kontre... :-/

sa jeszcze te "poziome" sruby zaraz obok tych omawianych. Je tez sie dokreca w celu kasowaniu luzu?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 paź 2008, 14:31

ja doszlem od spodu dwie przedluzki starczyly. a wogole cos dalo sie ta jedna dokrecic czy nic nie poszly? A jak ktos ruszal kierownica to byl wyczuwalny luz jak wsadziles reke.U mnie te sruby poszly nie caly obrod i tez dwa razy podchodzielm do tego bo za pierwszym razem dalej byl luz wyczuwalny reka ,musialem sie niezle tam nagimnastykowac zeby to dokrecic bez wyciagania akumulatora


Daras jeszcze nie sprawdziles a juz myslisz o wymianie. Te sruby co ja zanaczylem co mialem luzne to tam nie ma zadnych tulejek tylko dziura z gwintem i w tym miejscu nie ma mozliwosci przestawienia zbierznosci

[ Dodano: 2008-10-14, 14:41 ]
Lenio21 pisze:sprawdziłem dzis to co myster opisał.
udało mi sie poluzowac jena nakretke/kontre ta blizej koła z góry dosłownie niecałe pół obrotu śrubą, wiec jakis luz był.
niestety nie udało mi sie poluzowac tej głębszej nakretki (brak kluczy). Myslałem ze mimo to cos sie poprawi - jendak niestety, dalej póka. ale wciaz została jedna sruba nieruszona...moze jednak.
Myster jak tam doszłes do tej nakretki? Bo z góry do niej jest dostep na prostych kołach lub skreconych w lewo ( odwrotnie jak do tej blizej koła - tu miałem koła skrecona w prawo i koło zwalone. a dostep do dokrecenia sruby z góry po wyjeciu aku i zaslepki pod aku). Chyba bez jakiejs długiej przedłuzki do nasadki sie nie obedzie zeby pionowo z dołu obok wachacza podejsc to druga kontre... :-/

sa jeszcze te "poziome" sruby zaraz obok tych omawianych. Je tez sie dokreca w celu kasowaniu luzu?
tam jak sa te gomy wybite to dokrecanie nie pomoze ale nie zaszkodzi sprawdzic, tam wszystko mozna sprawdzic jak jedna osoba macha kierownica.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 14 paź 2008, 14:52

no ja od razu podeszłem do luzowania i dokrecania, bez wczesniejszej pomocy drugiej osoby i kontroli luz dłonią. moze jak bede miał kogos do pomocy przy okazji to spr jeszcze raz jak opisałes.
dokreciłem tylko troche jedna srube i nie pomogło. musze sie zaopatrzec w klucze wtedy ponowie próbę.Przynajmniej przedłuzki konkretnej ;-)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 paź 2008, 15:01

Lenio21 pisze:no ja od razu podeszłem do luzowania i dokrecania, bez wczesniejszej pomocy drugiej osoby i kontroli luz dłonią. moze jak bede miał kogos do pomocy przy okazji to spr jeszcze raz jak opisałes.
dokreciłem tylko troche jedna srube i nie pomogło. musze sie zaopatrzec w klucze wtedy ponowie próbę.Przynajmniej przedłuzki konkretnej ;-)
jak jest luz na tym to nie pomoze dokrecenie jednej. ja jak dokrecilem dwie wydawalo mi sie ze starczy a mimo to byl jeszcze luz. podstawa to dobre klucze .

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 14 paź 2008, 18:05

dziś ojciec ruszał mi kierownicą i gdy złapałem za drążek i mocno go przycisnąłem w dół to stukanie ustawało. teraz kwestia czy to na śrubach czy cała przekładnia też sie ruszyla i to luz na niej sie kasował... nie moge dojść gdzie mi stuka czy sama przekładnia czy te śruby :roll:

druga sprawa że żeby je dokrecic to raczej potrzebny jest kanał bo ciezko dojsc do kontry od góry. może jutro skocze do kumpla ;)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 14 paź 2008, 20:32

też dziś to sprawdzałem śruby dokręciłem za wiele nie poszły, jedno co mnie dziwi ruszam kierownicą puka :-x a jak poruszam kołem tak że kiera też się ruszy cicho, jutro walczę dalej

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 14 paź 2008, 20:39

mi sie wydaje że przekładnia... niestety :-/ dowiadywalem sie i koszt remontu 550z :-?

ale jestem tak podkurwiony że gdybym był pewny na 1000% że to to to zapłacił bym te pieprzone 5 stów i miał w koncu cisze...

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 paź 2008, 20:49

Daras pisze:mi sie wydaje że przekładnia... niestety :-/ dowiadywalem sie i koszt remontu 550z :-?

ale jestem tak podkurwiony że gdybym był pewny na 1000% że to to to zapłacił bym te pieprzone 5 stów i miał w koncu cisze...
kolego a sprobuj luz na maglownicy skasowac czasami to pomaga, potrzebny jest klucz 10 i sruba znajduje sie centralnie pod serwem i po troszku wkrecaj a niech jedna osoba rusza kierownica gdy przestanie stukac wtedy jest niby ok .robisz jazde probna i sprawdzasz czy kierownica sama na prosto wraca, jak nie wraca to popuszczamy po troszku.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 22:05 przez myster, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl