[1.9TDI 1Z] Prośba o analizę logów oraz kilka pytań.
[1.9TDI 1Z] Prośba o analizę logów oraz kilka pytań.
Witam wszystkich,
Może najpierw zadam kilka pytań:
obecnie jestem po naprawie węża od IC->Turbosprężarki, bo był pęknięty. Mój problem jest taki, że mam najprawdopodobniej turbo od silnika TD, a nie TDi (np wylot od turbo do IC jest poziomo zamiast "od dołu"), dlatego koleś musiał dosztukować ten wąż. Dodatkowo nie ma na czym opierać się obudowa od filtra powietrza i stuka podczas jazdy
1. Obecnie zauważam takie objawy i nie wiem czy to normalne, czy nie. 3 bieg, od 1500obr jak przydeptam na 100% gaz, to turbo działa, czuć moc, auto prawie leci, ale przy dojściu do ok 90km/h tak jakby brakło mu mocy i dłużej wchodzi na wyższą prędkość, po zmianie na 4 bieg dalej idzie dobrze (ale powtarza się sytuacja przy ok 120km/h). I teraz nie wiem czy to normalne i jest to spowodowane jakimiś zabezpieczeniami, żeby czegoś nie uszkodziło przy zbyt wysokich prędkościach na poszczególnych biegach, czy może raczej coś jest "padnięte"?
2. Obroty na zimnym silniku trochę falują, po dojściu do ok 65 st temperatury silnika, objawy ustępują (specjalnie dla tego zrobiłem następujące logi w grupie normalnej 001 i 003 (nie wiedziałem które zrobić, więc na chybił trafił wybrałem)
ZIMNY 001
ZIMNY 003
3. W jaki sposób wykonywać testy dynamiczne, szczególnie w zimę? Obecnie stosuję się do zaleceń z wątku na AKP i bujam moją B4 na 3biegu przy ~1400obr/min, a kończę na ~4200 na tym samym biegu, czy może powinno się to w inny sposób robić? Nie powiem, musi do tego być sporawa prosta, z czym w dużych miastach może być problem, szczególnie że prędkość dochodzi do ~110km/h. Jeśli tak ma być, to jak robicie w zimie, gdy już jazda z taką prędkością nie należy do najbezpieczniejszych?
4. Pojawia mi się po jeździe błąd
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Czy można samodzielnie to sprawdzić?
5. W wężyku od filtra paliwa non stop pompuje powietrze (bąbelki). Wymieniłem filtr na KNECHT, ale nie pomogło. plastikowy przepływomierz paliwa również wymieniony. Co może być tego przyczyną?
I ostatnia moja prośba związana jest z analizą logów, czy wszystko z moją niunią jest w porządku? Log z grupy normalnej 007 został wykonany kilka dni wcześniej, ale chyba nie ma to znaczenia
NORMALNA
000
001
003
004
007
013
BASIC
000
003
004
DYNAMICZNA
000
001
003
004
008
010
011
Z góry dziękuję za Waszą pomoc...
PS. Ile litrów ma bak w B4 Avant? Jak sprawdzić, czy kontrolka od stanu paliwa działa? bo jeszcze mi się nie zaświeciła, a wydaje mi się że powinna
Może najpierw zadam kilka pytań:
obecnie jestem po naprawie węża od IC->Turbosprężarki, bo był pęknięty. Mój problem jest taki, że mam najprawdopodobniej turbo od silnika TD, a nie TDi (np wylot od turbo do IC jest poziomo zamiast "od dołu"), dlatego koleś musiał dosztukować ten wąż. Dodatkowo nie ma na czym opierać się obudowa od filtra powietrza i stuka podczas jazdy
1. Obecnie zauważam takie objawy i nie wiem czy to normalne, czy nie. 3 bieg, od 1500obr jak przydeptam na 100% gaz, to turbo działa, czuć moc, auto prawie leci, ale przy dojściu do ok 90km/h tak jakby brakło mu mocy i dłużej wchodzi na wyższą prędkość, po zmianie na 4 bieg dalej idzie dobrze (ale powtarza się sytuacja przy ok 120km/h). I teraz nie wiem czy to normalne i jest to spowodowane jakimiś zabezpieczeniami, żeby czegoś nie uszkodziło przy zbyt wysokich prędkościach na poszczególnych biegach, czy może raczej coś jest "padnięte"?
2. Obroty na zimnym silniku trochę falują, po dojściu do ok 65 st temperatury silnika, objawy ustępują (specjalnie dla tego zrobiłem następujące logi w grupie normalnej 001 i 003 (nie wiedziałem które zrobić, więc na chybił trafił wybrałem)
ZIMNY 001
ZIMNY 003
3. W jaki sposób wykonywać testy dynamiczne, szczególnie w zimę? Obecnie stosuję się do zaleceń z wątku na AKP i bujam moją B4 na 3biegu przy ~1400obr/min, a kończę na ~4200 na tym samym biegu, czy może powinno się to w inny sposób robić? Nie powiem, musi do tego być sporawa prosta, z czym w dużych miastach może być problem, szczególnie że prędkość dochodzi do ~110km/h. Jeśli tak ma być, to jak robicie w zimie, gdy już jazda z taką prędkością nie należy do najbezpieczniejszych?
4. Pojawia mi się po jeździe błąd
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Czy można samodzielnie to sprawdzić?
5. W wężyku od filtra paliwa non stop pompuje powietrze (bąbelki). Wymieniłem filtr na KNECHT, ale nie pomogło. plastikowy przepływomierz paliwa również wymieniony. Co może być tego przyczyną?
I ostatnia moja prośba związana jest z analizą logów, czy wszystko z moją niunią jest w porządku? Log z grupy normalnej 007 został wykonany kilka dni wcześniej, ale chyba nie ma to znaczenia
NORMALNA
000
001
003
004
007
013
BASIC
000
003
004
DYNAMICZNA
000
001
003
004
008
010
011
Z góry dziękuję za Waszą pomoc...
PS. Ile litrów ma bak w B4 Avant? Jak sprawdzić, czy kontrolka od stanu paliwa działa? bo jeszcze mi się nie zaświeciła, a wydaje mi się że powinna
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:57 przez mlubinski, łącznie zmieniany 1 raz.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
Co do logów,to nie pomogę,ale powietrze moze sie brać z;zużytego oringu pod tym plastikiem na powrocie,albo jak w moim przypadku,ktoś sobie odwrotnie zamontował ten mały zaworek który jest za filtrem,a może być i nieszczelności w samej pompie.Kontrolka paliwa sie nie zaświeci bo poprostu jej tam nie ma,a co do pojemności zbiornika to podobno i 80L można tam upchać,a czy turbo masz takie jak powinno być,to sprawdz na obudowie powinna być turbina Garett T2.
Co do logów to były robione przy zbyt niskiej temp. silnika. Cisnienie doładowania strasznie wolno wzrasta a potem utrzymuje sie na za wysokim poziomie. Dodatkowo obcina dawke lmm w górnym zakresie obrotów. problem może byc w regulacji sztangi od cisnienia doładowania i przydałoby sie zwiekszyc troche dawke na wolnych obrotach to powinien szybciej napompowac cisnienia w dolnym zakresie obrotów. Dodatkowo do sprawdzenia N-75.
temperatura jest OK -
W tym aucie jest problem z regulacja cisnienia doladowania... wolno narasta - stad ten odczuwalny lag.
Zaryzykuje twierdzenie ze LMM w tym samochodzie jest dobry a jego niedomaganie wynika z braku poprawnego cisnienia w sprezarce.
Proponuje : wywalic KAT jesli jest i zapoznac sie z tym tematem:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html
Poza tym:
dawka paliwa - OK
statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jesli auto zapala dobrze to bym nie zmienial
EGR - wyglada na zaslepiony
mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK
korekcje - w normie
PS
Ja juz chyba analizowałem Twoje logi na AKP...
Pozdr
W tym aucie jest problem z regulacja cisnienia doladowania... wolno narasta - stad ten odczuwalny lag.
Zaryzykuje twierdzenie ze LMM w tym samochodzie jest dobry a jego niedomaganie wynika z braku poprawnego cisnienia w sprezarce.
Proponuje : wywalic KAT jesli jest i zapoznac sie z tym tematem:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html
Poza tym:
dawka paliwa - OK
statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jesli auto zapala dobrze to bym nie zmienial
EGR - wyglada na zaslepiony
mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK
korekcje - w normie
PS
Ja juz chyba analizowałem Twoje logi na AKP...
Pozdr
Hej Przemik,
Zgadza się, jakiś czas temu zapodawałem logi na AKP i pomogłeś mi wtedy - dziękuję za to
No właśnie zastanawiam się, co może być przyczyną tego doładowania (i tego błędu odnośnie ciśnienia doładowania). Może jest to spowodowane tym, że ta turbina jest od TD, a nie TDi (zbieram właśnie pieniądze na turbo od TDi)
Jak mogę sprawdzić, czy w moim aucie jest Katalizator czy nie? Wiem, że nastawnik do czyszczenia, bo odpiąłem tą kostkę od prędkościomierza i szarpanie przy równym gazie ustało, więc jakoś w listopadzie zajadę do Adama na małe co nieco Wtedy też może uda mi się zaślepić do końca EGR i posprawdzać co się da.
PS. Przemik, jak robić dynamiczne w zimie? czy konieczne jest ładowanie od 1,5k->4,2k obr na 3 biegu?
Zgadza się, jakiś czas temu zapodawałem logi na AKP i pomogłeś mi wtedy - dziękuję za to
No właśnie zastanawiam się, co może być przyczyną tego doładowania (i tego błędu odnośnie ciśnienia doładowania). Może jest to spowodowane tym, że ta turbina jest od TD, a nie TDi (zbieram właśnie pieniądze na turbo od TDi)
Jak mogę sprawdzić, czy w moim aucie jest Katalizator czy nie? Wiem, że nastawnik do czyszczenia, bo odpiąłem tą kostkę od prędkościomierza i szarpanie przy równym gazie ustało, więc jakoś w listopadzie zajadę do Adama na małe co nieco Wtedy też może uda mi się zaślepić do końca EGR i posprawdzać co się da.
PS. Przemik, jak robić dynamiczne w zimie? czy konieczne jest ładowanie od 1,5k->4,2k obr na 3 biegu?