Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Prośba o analizę logów oraz kilka pytań.

ODPOWIEDZ
mlubinski

[1.9TDI 1Z] Prośba o analizę logów oraz kilka pytań.

Post autor: mlubinski » 13 paź 2008, 20:26

Witam wszystkich,

Może najpierw zadam kilka pytań:
obecnie jestem po naprawie węża od IC->Turbosprężarki, bo był pęknięty. Mój problem jest taki, że mam najprawdopodobniej turbo od silnika TD, a nie TDi (np wylot od turbo do IC jest poziomo zamiast "od dołu"), dlatego koleś musiał dosztukować ten wąż. Dodatkowo nie ma na czym opierać się obudowa od filtra powietrza i stuka podczas jazdy :(

1. Obecnie zauważam takie objawy i nie wiem czy to normalne, czy nie. 3 bieg, od 1500obr jak przydeptam na 100% gaz, to turbo działa, czuć moc, auto prawie leci, ale przy dojściu do ok 90km/h tak jakby brakło mu mocy i dłużej wchodzi na wyższą prędkość, po zmianie na 4 bieg dalej idzie dobrze (ale powtarza się sytuacja przy ok 120km/h). I teraz nie wiem czy to normalne i jest to spowodowane jakimiś zabezpieczeniami, żeby czegoś nie uszkodziło przy zbyt wysokich prędkościach na poszczególnych biegach, czy może raczej coś jest "padnięte"?

2. Obroty na zimnym silniku trochę falują, po dojściu do ok 65 st temperatury silnika, objawy ustępują (specjalnie dla tego zrobiłem następujące logi w grupie normalnej 001 i 003 (nie wiedziałem które zrobić, więc na chybił trafił wybrałem)

ZIMNY 001
Obrazek

ZIMNY 003
Obrazek

3. W jaki sposób wykonywać testy dynamiczne, szczególnie w zimę? Obecnie stosuję się do zaleceń z wątku na AKP i bujam moją B4 na 3biegu przy ~1400obr/min, a kończę na ~4200 na tym samym biegu, czy może powinno się to w inny sposób robić? Nie powiem, musi do tego być sporawa prosta, z czym w dużych miastach może być problem, szczególnie że prędkość dochodzi do ~110km/h. Jeśli tak ma być, to jak robicie w zimie, gdy już jazda z taką prędkością nie należy do najbezpieczniejszych?

4. Pojawia mi się po jeździe błąd
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Czy można samodzielnie to sprawdzić?

5. W wężyku od filtra paliwa non stop pompuje powietrze (bąbelki). Wymieniłem filtr na KNECHT, ale nie pomogło. plastikowy przepływomierz paliwa również wymieniony. Co może być tego przyczyną?

I ostatnia moja prośba związana jest z analizą logów, czy wszystko z moją niunią jest w porządku? Log z grupy normalnej 007 został wykonany kilka dni wcześniej, ale chyba nie ma to znaczenia

NORMALNA

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek


BASIC

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek


DYNAMICZNA

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek


Z góry dziękuję za Waszą pomoc...

PS. Ile litrów ma bak w B4 Avant? Jak sprawdzić, czy kontrolka od stanu paliwa działa? bo jeszcze mi się nie zaświeciła, a wydaje mi się że powinna :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:57 przez mlubinski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 14 paź 2008, 06:56

Co do logów,to nie pomogę,ale powietrze moze sie brać z;zużytego oringu pod tym plastikiem na powrocie,albo jak w moim przypadku,ktoś sobie odwrotnie zamontował ten mały zaworek który jest za filtrem,a może być i nieszczelności w samej pompie.Kontrolka paliwa sie nie zaświeci bo poprostu jej tam nie ma,a co do pojemności zbiornika to podobno i 80L można tam upchać,a czy turbo masz takie jak powinno być,to sprawdz na obudowie powinna być turbina Garett T2.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 paź 2008, 09:42

Co do logów to były robione przy zbyt niskiej temp. silnika. Cisnienie doładowania strasznie wolno wzrasta a potem utrzymuje sie na za wysokim poziomie. Dodatkowo obcina dawke lmm w górnym zakresie obrotów. problem może byc w regulacji sztangi od cisnienia doładowania i przydałoby sie zwiekszyc troche dawke na wolnych obrotach to powinien szybciej napompowac cisnienia w dolnym zakresie obrotów. Dodatkowo do sprawdzenia N-75.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 14 paź 2008, 10:17

Hej,

Dzięki za info.
O których logach mówisz, że na zbyt zimnym silniku? - te pierwsze (czyli dotyczące nierównej pracy silnika przed rozgrzaniem) to specjalnie robiłem w takiej temp ~35st
N75 był jakieś 5 m-cy temu wymieniany na nowy przez kolegę Adamm.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 paź 2008, 10:29

temperatura jest OK - ;-)

W tym aucie jest problem z regulacja cisnienia doladowania... wolno narasta - stad ten odczuwalny lag.
Zaryzykuje twierdzenie ze LMM w tym samochodzie jest dobry a jego niedomaganie wynika z braku poprawnego cisnienia w sprezarce.
Proponuje : wywalic KAT jesli jest i zapoznac sie z tym tematem:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html

Poza tym:
dawka paliwa - OK
statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jesli auto zapala dobrze to bym nie zmienial
EGR - wyglada na zaslepiony
mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK
korekcje - w normie

PS
Ja juz chyba analizowałem Twoje logi na AKP... ;-)

Pozdr

mlubinski

Post autor: mlubinski » 14 paź 2008, 11:04

Hej Przemik,

Zgadza się, jakiś czas temu zapodawałem logi na AKP i pomogłeś mi wtedy - dziękuję za to :)
No właśnie zastanawiam się, co może być przyczyną tego doładowania (i tego błędu odnośnie ciśnienia doładowania). Może jest to spowodowane tym, że ta turbina jest od TD, a nie TDi (zbieram właśnie pieniądze na turbo od TDi)

Jak mogę sprawdzić, czy w moim aucie jest Katalizator czy nie? Wiem, że nastawnik do czyszczenia, bo odpiąłem tą kostkę od prędkościomierza i szarpanie przy równym gazie ustało, więc jakoś w listopadzie zajadę do Adama na małe co nieco :) Wtedy też może uda mi się zaślepić do końca EGR i posprawdzać co się da.

PS. Przemik, jak robić dynamiczne w zimie? czy konieczne jest ładowanie od 1,5k->4,2k obr na 3 biegu?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 paź 2008, 14:15

mlubinski pisze:PS. Przemik, jak robić dynamiczne w zimie?
Tak samo jak w lecie <ok>

mlubinski pisze: czy konieczne jest ładowanie od 1,5k->4,2k obr na 3 biegu?
Jest koniecznie - w przeciwnym razie proba nie jest miarodajna....

pozdr

mlubinski

Post autor: mlubinski » 14 paź 2008, 15:10

Dzięki Przemik za odpowiedź. Powiedz jeszcze jak sprawdzić, czy auto ma katalizator :) (jak mniemam to jest oznaczenie KAT z Twojego pytania)?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 paź 2008, 15:58

Za turbiną na ukladzie wydechowym znajdziesz puszke - trzeba ją wymontowac i wywalic to co w niej siedzi....

Pozdr

mlubinski

Post autor: mlubinski » 14 paź 2008, 22:32

przemik pisze:Za turbiną na ukladzie wydechowym znajdziesz puszke - trzeba ją wymontowac i wywalic to co w niej siedzi....

Pozdr
ale to na pewno w TDi jest katalizator? wydawało mi się że tylko w benzynach

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 paź 2008, 00:13

mlubinski pisze:ale to na pewno w TDi jest katalizator? wydawało mi się że tylko w benzynach
juz w moim MK2 mam kata - w sumie po 400 tysiach przebiegu tez zamierzam go wyciąć <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga