[B4 1Z] Problem z wycieraczkami.
[B4 1Z] Problem z wycieraczkami.
Witam mam maly problem, a mianowice kiedy wlaczam spryskiwacze wycieraczki sie wlaczaja i staja w polowie szyby gdzy przesowam dzwignie od wycieraczek w dol powinny zrobic caly obrot i ustac na miejscu? naciakam raz i tylko przesowaja sie o tyle ile przytrzymam. czy cos jest zepsute? jak tak to co i ile to kosztuje? prosze o pomoc z gory dziekuje:)
Witam, na początek zapoznaj się proszę z regulaminem (nazywanie tematów - TAGi) i zwróć proszę uwagę gdzie piszesz swojego posta - są do tego odpowiednie działy. Jeśli chodzi o przywitanie równiesz masz do tego odpowiedni dział. Tym razem poprawiam temat za Ciebie i przenosze posta, następnym razem temat poleci do kosza.
Witam, na początek zapoznaj się proszę z regulaminem (nazywanie tematów - TAGi) i zwróć proszę uwagę gdzie piszesz swojego posta - są do tego odpowiednie działy. Jeśli chodzi o przywitanie równiesz masz do tego odpowiedni dział. Tym razem poprawiam temat za Ciebie i przenosze posta, następnym razem temat poleci do kosza.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 17:26 przez jamnik16, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem "siedzi" w silniku lub jego zasilaniu. Brak prądu na styku krańcówki odpowiadającej za powrót wycieraczek do pozycji spoczynkowej. Wypnij kostkę zasilania z silniczka i sprawdź czy na jednym ze styków jest prąd po włączeniu zapłonu (wycieraczki wyłączone). Jeżeli jest -> uszkodzone styki/ścieżki w silniku, jeżeli nie ma -> uszkodzona instalacja.
Witam,
Miałem podobny problem. Dodatkowo na najwolniejszym biegu pojawiały się takie akcje, że wycieraczki na zmiane pracowały prawidłowo albo tak jak na szybszym biegu. W momencie używania spryskiwacza wycieraczki wykonywały 2 "obroty" a przy trzecim zatrzymywały się np. w połowie szyby. W niedzielę sprzątałem Audika i czyściłem podszybie pod maską z liści i pomyślałem, że oglądnę wtyczkę silniczka wycieraczek. Kilka razy ją wyciągnąłem i wsadziłem do gniazda. Dzisiaj padał deszcz i jadąc do pracy przez jakieś 15-20 min. sprawdzałem jak się zachowują. Okazało się, że pomogło. Mam zamiar psiknąć tam jeszcze jakimś kontaktem i mam nadzieję, że będzie ok na dłuższy czas.
Dodam jeszcze, że jakieś 2-3 lata temu rozbierałem pająka (mi to bardziej przypomina kraba :mrgreen: ) i faktycznie styki były wręcz czarne od syfu...
Pozdrawiam
Miałem podobny problem. Dodatkowo na najwolniejszym biegu pojawiały się takie akcje, że wycieraczki na zmiane pracowały prawidłowo albo tak jak na szybszym biegu. W momencie używania spryskiwacza wycieraczki wykonywały 2 "obroty" a przy trzecim zatrzymywały się np. w połowie szyby. W niedzielę sprzątałem Audika i czyściłem podszybie pod maską z liści i pomyślałem, że oglądnę wtyczkę silniczka wycieraczek. Kilka razy ją wyciągnąłem i wsadziłem do gniazda. Dzisiaj padał deszcz i jadąc do pracy przez jakieś 15-20 min. sprawdzałem jak się zachowują. Okazało się, że pomogło. Mam zamiar psiknąć tam jeszcze jakimś kontaktem i mam nadzieję, że będzie ok na dłuższy czas.
Dodam jeszcze, że jakieś 2-3 lata temu rozbierałem pająka (mi to bardziej przypomina kraba :mrgreen: ) i faktycznie styki były wręcz czarne od syfu...
Pozdrawiam
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, ze miałeś na myśli przekaźnik? Tak, to może być jego wina. Zanim kupisz nowy, to weź go rozbierz i popraw wszystkie luty, może pomoże.jamnik16 pisze:dzis sprwadzalem tan bezpieczik nr. 299
To jest potoczna nazwa włącznika świateł, kierunkowskazów i wycieraczek, razem wziętychjamnik16 pisze:co to jest pajak?
Witam.
Wznawiając temat chciałem sie podzielić informacja na temat zatrzymywania sie wycieraczek i nie działania czasówek. W moim przypadku wycieraczki zatrzymywaly sie gdzie chcialy a czasówki nie dzialały wogule. Sprawdzałem zaczynając od silniczka. Podoginałem styki, na początku przez jakiś tydzień dzialało ale na moje nieszczęście problem powrócił. Więc przeglądajac forum doszedłem że to wina przekaźnika. Rozebrałem przekaźnik wymienilem w nim dwa kondensatorki i jeden tranzystorem (koszt 1.2 zl) i jak do tej pory już miesiąc dziala wszystko ok.
Jestem nowy na forum więc jak coś nie tak ująlem to przepraszam.
Pozdrawiam
Wznawiając temat chciałem sie podzielić informacja na temat zatrzymywania sie wycieraczek i nie działania czasówek. W moim przypadku wycieraczki zatrzymywaly sie gdzie chcialy a czasówki nie dzialały wogule. Sprawdzałem zaczynając od silniczka. Podoginałem styki, na początku przez jakiś tydzień dzialało ale na moje nieszczęście problem powrócił. Więc przeglądajac forum doszedłem że to wina przekaźnika. Rozebrałem przekaźnik wymienilem w nim dwa kondensatorki i jeden tranzystorem (koszt 1.2 zl) i jak do tej pory już miesiąc dziala wszystko ok.
Jestem nowy na forum więc jak coś nie tak ująlem to przepraszam.
Pozdrawiam
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
[Audi 80 B3 Sedan 1987] Problem z wycieraczkami
Witam
Chciałbym odgrzać temat.
Mam podobny problem z wycieraczkami. Na pierwszym biegu (czasowym) wycieraczki zatrzymują się w połowie szyby, drugi i trzeci bieg działają bez zarzutu, chociaż czasami działają z tą samą prędkością (a trzeci powinien szybciej od drugiego). To samo, jeżeli chodzi o naciśnięcie ramienia pająka, aby raz przeczyścił szybę, wycieraczki działają tak długo, jak go naciskam, podobnie przy spryskiwaczach - machną raz i zatrzymują się w połowie szyby.
W wakacje zmieniałem pająka (z B4 okrągły 2na1) i działało wszystko bez zarzutu. Myślałem, że to przekaźnik (w skrzynce był z numerem 99), kupiłem taki "no name" ale żadnej poprawy. Dodam, że kiedy włączam wycieraczki, to silniczek dość głośno pracuje (trochę buczy), tak, że słychać go w kabinie.
Czy przeczyszczenie mechanizmu wycieraczek byłoby dobrym pomysłem? Jak to najlepiej zrobić?
Chciałbym odgrzać temat.
Mam podobny problem z wycieraczkami. Na pierwszym biegu (czasowym) wycieraczki zatrzymują się w połowie szyby, drugi i trzeci bieg działają bez zarzutu, chociaż czasami działają z tą samą prędkością (a trzeci powinien szybciej od drugiego). To samo, jeżeli chodzi o naciśnięcie ramienia pająka, aby raz przeczyścił szybę, wycieraczki działają tak długo, jak go naciskam, podobnie przy spryskiwaczach - machną raz i zatrzymują się w połowie szyby.
W wakacje zmieniałem pająka (z B4 okrągły 2na1) i działało wszystko bez zarzutu. Myślałem, że to przekaźnik (w skrzynce był z numerem 99), kupiłem taki "no name" ale żadnej poprawy. Dodam, że kiedy włączam wycieraczki, to silniczek dość głośno pracuje (trochę buczy), tak, że słychać go w kabinie.
Czy przeczyszczenie mechanizmu wycieraczek byłoby dobrym pomysłem? Jak to najlepiej zrobić?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Gwido33, zmień przekaźnik 229.ja miałem identyczne objawy jak u ciebie i winy był właśnie ten przekaźnik.wycieraczki zatrzymywały się kiedy chciały.działały tylko na 2 i 3 biegu a na 1 raz działały raz nie albo działały tak jak na 2 biegu.na 1 biegu lub po spryskaniu szyby zatrzymywały się kiedy chciały...