Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z wycieraczkami.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
jamnik16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2008, 15:53
Lokalizacja: Olsztyn

[B4 1Z] Problem z wycieraczkami.

Post autor: jamnik16 » 14 paź 2008, 16:51

Witam mam maly problem, a mianowice kiedy wlaczam spryskiwacze wycieraczki sie wlaczaja i staja w polowie szyby gdzy przesowam dzwignie od wycieraczek w dol powinny zrobic caly obrot i ustac na miejscu? naciakam raz i tylko przesowaja sie o tyle ile przytrzymam. czy cos jest zepsute? jak tak to co i ile to kosztuje? prosze o pomoc z gory dziekuje:)

Witam, na początek zapoznaj się proszę z regulaminem (nazywanie tematów - TAGi) i zwróć proszę uwagę gdzie piszesz swojego posta - są do tego odpowiednie działy. Jeśli chodzi o przywitanie równiesz masz do tego odpowiedni dział. Tym razem poprawiam temat za Ciebie i przenosze posta, następnym razem temat poleci do kosza.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 17:26 przez jamnik16, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 paź 2008, 18:29

Przekaźnik czasowy od wycieraczek :?:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 paź 2008, 19:22

Sprawdź pająka. Masz pewnie okrągły więc tylko prawą stronę-możliwe że trzeba przeczy ścić styki.
Było na forum :-P

s0pe1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lip 2007, 01:46
Lokalizacja: Wrocław / Żary

Post autor: s0pe1 » 14 paź 2008, 19:46

witam

mam podobny problem czytalem na formu , sprawdzalem silniczek przeczyscilem styki i dalej nic . przekaznik ktory to ?? [b4 1.9tdi 94 rok]



pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 14 paź 2008, 23:00

Problem "siedzi" w silniku lub jego zasilaniu. Brak prądu na styku krańcówki odpowiadającej za powrót wycieraczek do pozycji spoczynkowej. Wypnij kostkę zasilania z silniczka i sprawdź czy na jednym ze styków jest prąd po włączeniu zapłonu (wycieraczki wyłączone). Jeżeli jest -> uszkodzone styki/ścieżki w silniku, jeżeli nie ma -> uszkodzona instalacja.

AfroRad

Post autor: AfroRad » 15 paź 2008, 10:46

Witam,

Miałem podobny problem. Dodatkowo na najwolniejszym biegu pojawiały się takie akcje, że wycieraczki na zmiane pracowały prawidłowo albo tak jak na szybszym biegu. W momencie używania spryskiwacza wycieraczki wykonywały 2 "obroty" a przy trzecim zatrzymywały się np. w połowie szyby. W niedzielę sprzątałem Audika i czyściłem podszybie pod maską z liści i pomyślałem, że oglądnę wtyczkę silniczka wycieraczek. Kilka razy ją wyciągnąłem i wsadziłem do gniazda. Dzisiaj padał deszcz i jadąc do pracy przez jakieś 15-20 min. sprawdzałem jak się zachowują. Okazało się, że pomogło. Mam zamiar psiknąć tam jeszcze jakimś kontaktem i mam nadzieję, że będzie ok na dłuższy czas.

Dodam jeszcze, że jakieś 2-3 lata temu rozbierałem pająka (mi to bardziej przypomina kraba :mrgreen: ) i faktycznie styki były wręcz czarne od syfu...
Pozdrawiam

jamnik16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2008, 15:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jamnik16 » 15 paź 2008, 17:11

ok zobacze to ale co to jest pajak? i gdzie on sie znajdyje dzis sprwadzalem tan bezpieczik nr. 299 po wyjeciu wycieraczki nie dzialalytylko na 1 pozycji reszta zachowywala sie tak samo jak z bezpiecznikiem. czy to moze byc wina bezpiecznika?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 15 paź 2008, 18:52

jamnik16 pisze:dzis sprwadzalem tan bezpieczik nr. 299
Rozumiem, ze miałeś na myśli przekaźnik? Tak, to może być jego wina. Zanim kupisz nowy, to weź go rozbierz i popraw wszystkie luty, może pomoże.
jamnik16 pisze:co to jest pajak?
To jest potoczna nazwa włącznika świateł, kierunkowskazów i wycieraczek, razem wziętych ;-)

jamnik16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2008, 15:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jamnik16 » 15 paź 2008, 19:59

ok dzieki za pomoc w najblizszym czasie poszperam przy tym :-D tak chodzi o przekaznik :lol:











Było Golf II 1.6 GTD
Jest Audi 80 B4 1.9 TDI

Awatar użytkownika
komar1969
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:22
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: komar1969 » 26 mar 2009, 11:45

Witam.
Wznawiając temat chciałem sie podzielić informacja na temat zatrzymywania sie wycieraczek i nie działania czasówek. W moim przypadku wycieraczki zatrzymywaly sie gdzie chcialy a czasówki nie dzialały wogule. Sprawdzałem zaczynając od silniczka. Podoginałem styki, na początku przez jakiś tydzień dzialało ale na moje nieszczęście problem powrócił. Więc przeglądajac forum doszedłem że to wina przekaźnika. Rozebrałem przekaźnik wymienilem w nim dwa kondensatorki i jeden tranzystorem (koszt 1.2 zl) i jak do tej pory już miesiąc dziala wszystko ok.
Jestem nowy na forum więc jak coś nie tak ująlem to przepraszam.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 27 mar 2009, 12:45

a gdzie jest przekaźnik wycieraczek... w pająku?

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 27 mar 2009, 12:50

W skrzynce z bezpiecznikami.

Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

[Audi 80 B3 Sedan 1987] Problem z wycieraczkami

Post autor: Gwido33 » 22 mar 2011, 09:56

Witam
Chciałbym odgrzać temat.
Mam podobny problem z wycieraczkami. Na pierwszym biegu (czasowym) wycieraczki zatrzymują się w połowie szyby, drugi i trzeci bieg działają bez zarzutu, chociaż czasami działają z tą samą prędkością (a trzeci powinien szybciej od drugiego). To samo, jeżeli chodzi o naciśnięcie ramienia pająka, aby raz przeczyścił szybę, wycieraczki działają tak długo, jak go naciskam, podobnie przy spryskiwaczach - machną raz i zatrzymują się w połowie szyby.
W wakacje zmieniałem pająka (z B4 okrągły 2na1) i działało wszystko bez zarzutu. Myślałem, że to przekaźnik (w skrzynce był z numerem 99), kupiłem taki "no name" ale żadnej poprawy. Dodam, że kiedy włączam wycieraczki, to silniczek dość głośno pracuje (trochę buczy), tak, że słychać go w kabinie.
Czy przeczyszczenie mechanizmu wycieraczek byłoby dobrym pomysłem? Jak to najlepiej zrobić?

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 28 mar 2011, 20:55

a nie przekaznik 229 czasem ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 mar 2011, 18:56

Gwido33, zmień przekaźnik 229.ja miałem identyczne objawy jak u ciebie i winy był właśnie ten przekaźnik.wycieraczki zatrzymywały się kiedy chciały.działały tylko na 2 i 3 biegu a na 1 raz działały raz nie albo działały tak jak na 2 biegu.na 1 biegu lub po spryskaniu szyby zatrzymywały się kiedy chciały...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl