Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] Silnik bardzo słaby

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.8S] Silnik bardzo słaby

Post autor: OGr » 06 paź 2008, 17:41

Witam, mam problem z ojca autkiem. Autko to Audi 80 B3 1.8S jednopunkt (niestety nie kojarzę oznaczenia, ale mam nadzieję że są podobne).

Ostatnio zrobił się bardzo słaby i ledwo maksymalna prędkość dochodzi do 120km/h. Przy jeździe pod górkę ledwo zipie. Może mieliście podobny problem i macie rozwiązanie na to?

Co ewentualnie sprawdzić? Zaznaczam tylko że z wykształcenia jestem informatykiem, więc najlepsze do wyjaśnienia byłyby zdjęcia :-)

voxx 113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:51
Lokalizacja: Ostre

Post autor: voxx 113 » 18 paź 2008, 14:41

gdyby były potrzebne jakieś części to mam taki silniczek na części pozdrawiam

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 18 paź 2008, 16:30

Sprawdz filter powietrza jest na samej gorze silnika ,potem filtr paliwa jest pod samochodem kolo prawego tylnego kola.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 paź 2008, 17:26

OGr, Zapewne jest to silnik PM. Ja zacząłbym od zmierzenia kompresji i zrobienia analizy spalin. Potem "wymigałbym" kody błędów z ECU. I dopiero wtedy można coś dalej myśleć bo bez tych podstawowych badań to totalna zgadywanka, można pół silnika wymienić i nie trafić.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 18 paź 2008, 20:01

Tak jak napisał @Danek.
Poza tym mając miernik (taki chociaż zwykły), możesz sprawdzić zgrubnie działanie TPSu, czujnika IAT, sondy lambda i czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Wszystko opisane jest na forum.
Poza tym obejrzyj dokładnie obudowę wtrysku, doprowadzenie powietrza, uszczelkę pod podstawą wtrysku (lubi pękać).
Miłej pracy :)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 18 paź 2008, 22:46

Zapomniałem napisać że problem dawno rozwiązany. Problemem był strasznie zapchany katalizator oraz jakiś czujnik dawki paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl