Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] Silnik bardzo słaby

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.8S] Silnik bardzo słaby

Post autor: OGr » 06 paź 2008, 17:41

Witam, mam problem z ojca autkiem. Autko to Audi 80 B3 1.8S jednopunkt (niestety nie kojarzę oznaczenia, ale mam nadzieję że są podobne).

Ostatnio zrobił się bardzo słaby i ledwo maksymalna prędkość dochodzi do 120km/h. Przy jeździe pod górkę ledwo zipie. Może mieliście podobny problem i macie rozwiązanie na to?

Co ewentualnie sprawdzić? Zaznaczam tylko że z wykształcenia jestem informatykiem, więc najlepsze do wyjaśnienia byłyby zdjęcia :-)

voxx 113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:51
Lokalizacja: Ostre

Post autor: voxx 113 » 18 paź 2008, 14:41

gdyby były potrzebne jakieś części to mam taki silniczek na części pozdrawiam

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 18 paź 2008, 16:30

Sprawdz filter powietrza jest na samej gorze silnika ,potem filtr paliwa jest pod samochodem kolo prawego tylnego kola.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 paź 2008, 17:26

OGr, Zapewne jest to silnik PM. Ja zacząłbym od zmierzenia kompresji i zrobienia analizy spalin. Potem "wymigałbym" kody błędów z ECU. I dopiero wtedy można coś dalej myśleć bo bez tych podstawowych badań to totalna zgadywanka, można pół silnika wymienić i nie trafić.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 18 paź 2008, 20:01

Tak jak napisał @Danek.
Poza tym mając miernik (taki chociaż zwykły), możesz sprawdzić zgrubnie działanie TPSu, czujnika IAT, sondy lambda i czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Wszystko opisane jest na forum.
Poza tym obejrzyj dokładnie obudowę wtrysku, doprowadzenie powietrza, uszczelkę pod podstawą wtrysku (lubi pękać).
Miłej pracy :)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 18 paź 2008, 22:46

Zapomniałem napisać że problem dawno rozwiązany. Problemem był strasznie zapchany katalizator oraz jakiś czujnik dawki paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl