Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Nie mam ogrzewania.

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

[1.9TDI 1Z] Nie mam ogrzewania.

Post autor: daniel20 » 18 paź 2008, 10:13

Witam. Koledzy prosze o pomoc. w moim 1Z nie ma ogrzewania tzn jest ale takie letnie powietrze a nawet czasem zimne. Już nie wiem co robić. Samochód jest napewno odpowietrzony, wymieniłem pompe wodną, wymieniłem dwa rady już termostat, który wskazuje temperature ok 90C i najważniejsze wymieniłem chłodniczkę i nic !!! teraz zasłoniłem połowę chłodnicy. W samochodzie nadal nie ma ogrzewania. Wszytskie posty honorowane prosze o pomoc nie wiem co jescze można zrobić.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:47 przez daniel20, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 18 paź 2008, 10:19

jeżeli temperatura silnika jest ok to wymiana pompy wody, chlodnicy, przysłanianie jej nic Ci nie dadzą. ja bym stawiał na zapchaną nagrzewnice ewentualnie jakiś problem z klapkami lub cięgnami od sterowania powietrzem.

jak auto sie rozgrzeje i włączysz ogrzewanie to oba węże od nagrzewnicy są gorące (wlot i wylot) ?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 18 paź 2008, 12:10

Proponuje sprawdzic sterowanie nagrzewnica czy przypadkiem linka przy pokretle sie nie wyczepila. Ja tak mialem z linka od sterowania kratkami nadmuchu. Druga opcja to pewnie nie drozne weze nagrzewnicy ale wtedy to chyba temp by byla minimalnie za wysoka.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 paź 2008, 13:07

jak auto sie rozgrzeje i włączysz ogrzewanie to oba węże od nagrzewnicy są gorące (wlot i wylot) ?
Nagrzewnica nie posiada zaworu, płyn przepływa przez nią cały czas.
Daras pisze:jakiś problem z klapkami lub cięgnami od sterowania powietrzem.
daniel20, ja osobiście tutaj szukał bym przyczyny.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 18 paź 2008, 15:51

IC69 pisze:Nagrzewnica nie posiada zaworu, płyn przepływa przez nią cały czas.
tak, ale sprawdzi drożność nagrzewnicy. jeżeli wlot bedzie gorący a wylot letni albo zimny znaczy że nagrzewnica jest zapchana.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 paź 2008, 16:07

IC69 pisze:Daras napisał/a:
jakiś problem z klapkami lub cięgnami od sterowania powietrzem.

daniel20, ja osobiście tutaj szukał bym przyczyny.
a poza tym, to warto sprawdzic czy jest właściwy poziom płunu do chłodnic.
jest jeszcze taka możliwośc, że układ chłodzenia może byc zapowietrzony i stąd problemy z ogrzewaniem. o tym jak odpowietrzyc układ znajdziesz na forum ale najpierw sprawdź te cięgna, o których wspomnieli Koledzy

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 paź 2008, 19:25

Ja proponuje sprawdzić jeszcze filt pyłkowy (kabinowy) jak bedzie zapchany również nie bedzie w aucie ogrzewania gdyż nie bedzie obiegu powietrza.

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 18 paź 2008, 20:56

płyn jest ok, auto jest odpowietrzone, ęże są gorące a ogrzewania ni ma !

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 18 paź 2008, 21:06

No to tak jak pisano wcześniej, sterowanie klap powietrza.

mglodi84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2008, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mglodi84 » 19 paź 2008, 18:43

MIałem ten sam problem wystarczyło przemycie nagrzewnicy karcherem(odczepic dwie rury zakryc silnik folia i dzialac) :) i jest ok. A obydwa przewody i tak mogą być gorące od silnika ja tak miałem.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 paź 2008, 22:58

u siebie to przerabiałem. pewno zimowego dnia -10oC
włączam ogrzewanie, silnika ma 90oC bo sie grzał przed domem
a z kratek wentylacyjnych leci letnio-chłodne powietrze.
do tego zaczeły z kratek wylatywać kawałki takiej pianki ...

2 metalowe klapki (które sterują ciepłe zimne powietrze oraz na twarz i nogi) wewnątrz obudowy nagrzewnicy są pokryte włanie taką pianką.
Z powodu wieku i ciągłego narażenia na duże różnice temperatur owa pianka odpadła z klapek. Oczywiscie nie w całosci bo tylko na środku, ale w tych metalowych klapkach są wycięte dziury i własnie na tych dziurach pianka została wydmuchana.
powodowało to ze pomimo sterowania nawiewem ciepłe-zimne dalej leciało :arrow: letnie
zimnie powietrze poprostu przelatywało przez dziury zamiast ogrzewać sie w nagrzewnicy.

niżej masz rysunke poglądowy z etki
gdzie są te klapki

Obrazek

1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę
2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi
3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 20 paź 2008, 08:56

widmo powiedz mi jak się dostac do tego urządzenia? tylko nie mów że cały kokpit trzeba zdejmować. i co musze kupic??? tzn co moze zastąpić zuzute klapki bo faktycznie przypomniało mi się że wylatywało coś przy ogrzewaniu jakies kawałki pianki.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 paź 2008, 09:38

daniel20 pisze:widmo powiedz mi jak się dostac do tego urządzenia? tylko nie mów że cały kokpit trzeba zdejmować. i co musze kupic??? tzn co moze zastąpić zuzute klapki bo faktycznie przypomniało mi się że wylatywało coś przy ogrzewaniu jakies kawałki pianki.
tak dokładnie trzeba znowu demontować całą deskę rozdzielczą, kanały wentylacyjne i wyciągać obudowę nagrzewnicy. nie mówie o linkach i całej reszcie która jest w fotostory

trzeba ją porozpinać od reszty na zdjęciu powyżej element nr 8 i 27
wyjąć nagrzewnicę z obudowy
rozpołowić na 2 czesci obudowę
jest ona złączona na plastikowych zaczepach. i w momencie rozpoławiania uważać zeby nam te klapki nie powypadały
dobrze zapamiętać lub sobie zdjęcie tego zrobić gdzie która była i jak ułożona bo jest wtedy troche zabawy
następnie wyjmujesz te klapki i patrzysz gdzie ta pianka jest uszkodzona.

wg mnie nie ma sensu łatać dziur które prawdopodobnie w nich powstały tylko
usunąć całą piankę i zrobić to od nowa w całości

ja do tego użyłem materiału tapicerskiego-welurowego + klej butapren
jak znajde w piwnicy jeszcze kawałek to wkleje fotke

Tobie na 99% wypadła dziura wklapce ciepłe zimne (taka największa i lekko wygięta, jedna cześć duza druga a druga mniejsza)

tym materiałem trzeba obkleić klapki z obu stron i później docinać nadmiar zeby klapki luźno chodziły wewnątrz obudowy, a zarazem tak aby było sterowanie w temp. powietrza oraz kierunku czyli muszą luźno pracować i być szczelne zarazem :mrgreen:

zapamiętaj sobie ustawienie zębatek ustawiających klapki które są sterowane linkami
bo jest troche zabawy i myslenia co i jak ustawić zeby działało jak fabryka dała.

narazie tyle wydedukowałem
jak coś sie przypomni to dopisze

aha ja juz to robiłem 3 razy
moja b4
brata b3
golf 2 znajomego
i zasada była ta sama :-D

nie jest to trudne tylko czasochłonne i :-D niekiedy precyzyjne
jak bedziesz miał wszystko wyciągniete to umyj dobrze całą obudowę nagrzewnicy, kierownicę powietrza na nogi, oraz wszystkie kanały wentylacyjne

efekt będzie lepszy niż odgrzywianie <ok> tak u siebie zrobiłem i nic mi lata z kratek a ogrzewanie jest takie ze w zimie to ja w krótkim rękawku jeżdze
około 75-80oC mam na wylocie z kratek (gdy silnik ma 90oC)

piotrek12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 06 lis 2009, 22:32

Post autor: piotrek12345 » 06 lis 2009, 22:36

mam małe pytanko?

[ Dodano: 2009-11-06, 22:40 ]
Nie mam ogrzewania.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lis 2009, 08:29

Po 1 odgrzałes starego kotleta, po 2 widze ze nie przyczytałes tego watku i prawdopodobnej przyczynie, i po 3 moze cos wiecej byc napisał oprócz " nie mam ogrzewania" nikt wrózka nie jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl