[1.9TDI 1Z] Nie mam ogrzewania.
[1.9TDI 1Z] Nie mam ogrzewania.
Witam. Koledzy prosze o pomoc. w moim 1Z nie ma ogrzewania tzn jest ale takie letnie powietrze a nawet czasem zimne. Już nie wiem co robić. Samochód jest napewno odpowietrzony, wymieniłem pompe wodną, wymieniłem dwa rady już termostat, który wskazuje temperature ok 90C i najważniejsze wymieniłem chłodniczkę i nic !!! teraz zasłoniłem połowę chłodnicy. W samochodzie nadal nie ma ogrzewania. Wszytskie posty honorowane prosze o pomoc nie wiem co jescze można zrobić.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:47 przez daniel20, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli temperatura silnika jest ok to wymiana pompy wody, chlodnicy, przysłanianie jej nic Ci nie dadzą. ja bym stawiał na zapchaną nagrzewnice ewentualnie jakiś problem z klapkami lub cięgnami od sterowania powietrzem.
jak auto sie rozgrzeje i włączysz ogrzewanie to oba węże od nagrzewnicy są gorące (wlot i wylot) ?
jak auto sie rozgrzeje i włączysz ogrzewanie to oba węże od nagrzewnicy są gorące (wlot i wylot) ?
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
a poza tym, to warto sprawdzic czy jest właściwy poziom płunu do chłodnic.IC69 pisze:Daras napisał/a:
jakiś problem z klapkami lub cięgnami od sterowania powietrzem.
daniel20, ja osobiście tutaj szukał bym przyczyny.
jest jeszcze taka możliwośc, że układ chłodzenia może byc zapowietrzony i stąd problemy z ogrzewaniem. o tym jak odpowietrzyc układ znajdziesz na forum ale najpierw sprawdź te cięgna, o których wspomnieli Koledzy
u siebie to przerabiałem. pewno zimowego dnia -10oC
włączam ogrzewanie, silnika ma 90oC bo sie grzał przed domem
a z kratek wentylacyjnych leci letnio-chłodne powietrze.
do tego zaczeły z kratek wylatywać kawałki takiej pianki ...
2 metalowe klapki (które sterują ciepłe zimne powietrze oraz na twarz i nogi) wewnątrz obudowy nagrzewnicy są pokryte włanie taką pianką.
Z powodu wieku i ciągłego narażenia na duże różnice temperatur owa pianka odpadła z klapek. Oczywiscie nie w całosci bo tylko na środku, ale w tych metalowych klapkach są wycięte dziury i własnie na tych dziurach pianka została wydmuchana.
powodowało to ze pomimo sterowania nawiewem ciepłe-zimne dalej leciało letnie
zimnie powietrze poprostu przelatywało przez dziury zamiast ogrzewać sie w nagrzewnicy.
niżej masz rysunke poglądowy z etki
gdzie są te klapki
1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę
2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi
3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze
włączam ogrzewanie, silnika ma 90oC bo sie grzał przed domem
a z kratek wentylacyjnych leci letnio-chłodne powietrze.
do tego zaczeły z kratek wylatywać kawałki takiej pianki ...
2 metalowe klapki (które sterują ciepłe zimne powietrze oraz na twarz i nogi) wewnątrz obudowy nagrzewnicy są pokryte włanie taką pianką.
Z powodu wieku i ciągłego narażenia na duże różnice temperatur owa pianka odpadła z klapek. Oczywiscie nie w całosci bo tylko na środku, ale w tych metalowych klapkach są wycięte dziury i własnie na tych dziurach pianka została wydmuchana.
powodowało to ze pomimo sterowania nawiewem ciepłe-zimne dalej leciało letnie
zimnie powietrze poprostu przelatywało przez dziury zamiast ogrzewać sie w nagrzewnicy.
niżej masz rysunke poglądowy z etki
gdzie są te klapki
1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę
2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi
3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze
tak dokładnie trzeba znowu demontować całą deskę rozdzielczą, kanały wentylacyjne i wyciągać obudowę nagrzewnicy. nie mówie o linkach i całej reszcie która jest w fotostorydaniel20 pisze:widmo powiedz mi jak się dostac do tego urządzenia? tylko nie mów że cały kokpit trzeba zdejmować. i co musze kupic??? tzn co moze zastąpić zuzute klapki bo faktycznie przypomniało mi się że wylatywało coś przy ogrzewaniu jakies kawałki pianki.
trzeba ją porozpinać od reszty na zdjęciu powyżej element nr 8 i 27
wyjąć nagrzewnicę z obudowy
rozpołowić na 2 czesci obudowę
jest ona złączona na plastikowych zaczepach. i w momencie rozpoławiania uważać zeby nam te klapki nie powypadały
dobrze zapamiętać lub sobie zdjęcie tego zrobić gdzie która była i jak ułożona bo jest wtedy troche zabawy
następnie wyjmujesz te klapki i patrzysz gdzie ta pianka jest uszkodzona.
wg mnie nie ma sensu łatać dziur które prawdopodobnie w nich powstały tylko
usunąć całą piankę i zrobić to od nowa w całości
ja do tego użyłem materiału tapicerskiego-welurowego + klej butapren
jak znajde w piwnicy jeszcze kawałek to wkleje fotke
Tobie na 99% wypadła dziura wklapce ciepłe zimne (taka największa i lekko wygięta, jedna cześć duza druga a druga mniejsza)
tym materiałem trzeba obkleić klapki z obu stron i później docinać nadmiar zeby klapki luźno chodziły wewnątrz obudowy, a zarazem tak aby było sterowanie w temp. powietrza oraz kierunku czyli muszą luźno pracować i być szczelne zarazem :mrgreen:
zapamiętaj sobie ustawienie zębatek ustawiających klapki które są sterowane linkami
bo jest troche zabawy i myslenia co i jak ustawić zeby działało jak fabryka dała.
narazie tyle wydedukowałem
jak coś sie przypomni to dopisze
aha ja juz to robiłem 3 razy
moja b4
brata b3
golf 2 znajomego
i zasada była ta sama
nie jest to trudne tylko czasochłonne i niekiedy precyzyjne
jak bedziesz miał wszystko wyciągniete to umyj dobrze całą obudowę nagrzewnicy, kierownicę powietrza na nogi, oraz wszystkie kanały wentylacyjne
efekt będzie lepszy niż odgrzywianie <ok> tak u siebie zrobiłem i nic mi lata z kratek a ogrzewanie jest takie ze w zimie to ja w krótkim rękawku jeżdze
około 75-80oC mam na wylocie z kratek (gdy silnik ma 90oC)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 lis 2009, 22:32