Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD] mokry amos może stukac?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 paź 2008, 20:25

noorbi pisze:Labiel, chodziło mi czy przy wymianie wkładów z przodu dolano olej do persona, tak ok 100 ml, aby nie było zbędnego luzu.
Aha, to już wiem o co ci chodzi. Też słyszałem że przy wymianie należy wlać tam trochę oleju. Ale myślę że z tego powody chyba nie powinien stukać. W końcu wkład i tak jest przecież na sztywno dzięki zakrętce od góry.

noorbi

Post autor: noorbi » 20 paź 2008, 20:32

Labiel, przerabiałem to u siebie i pomogło. Po wymianie amorków była tragedia, trzeszczało i stukało. Pojechałem z reklamacją, rozkręcili, oblukali, wszystko OK.
A na dołkach puk, puk... Pojechałem do znajomego i powiedział dolejmy, nie zaszkodzi. Tak też zrobiliśmy i nastała cisza...

Myślę że na pewno nie zaszkodzi to kolumnie, a dodatkowo usztywni wkład w personie, nie będzie miał luzu bocznego.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 paź 2008, 20:39

Hmy, w Audi tego jeszcze nie przerabiałem i mam nadzieje że przerabiać nie będę. Ale przy wymianie amorków w golfie II (generalnie ta sama zasada) nie dawałem tam oleju. Wkład był tak skręcony na sztywno że po prostu nie miał możliwości poruszyć się a co dopiero stukać. Może nie u każdego siedzi tak sztywno.

gajowy33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2008, 13:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gajowy33 » 20 paź 2008, 20:50

Z doświadczenia własnego, dobrze byłoby też sprawdzic czy wkład jest porządnie dokręcony (tą dużą nakrętką). Ja w trakcie wymiany dokręcałem (tak mi się przynajmiej wydaje) do oporu. Po wymianie stukało. Okazało się że nakrętka była niedokręcona :roll: Pozatym sprawdziłbym czy wkład nie jest lużny (za krótki) po zamontowaniu i przykręceniu. Ktoś opisywał że miał taki przypadek, dodał podkładki, żeby wkład był sztywno osadzony i dociśnięty nakrętką.

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

jw

Post autor: lukaszk1989r » 20 paź 2008, 22:40

łaczniki kupilem za 53 zł sztuka,,plastykowe :) podobno dobrej firmy na F jakos :)
MichałK a sprawdzales koncówkę drązka?? aha :) i jeszcze moj majster mechanik zalecil mi wymiane lewej koncowki drazka.. bo jest w kiepskim stanie :( ale to z całym drązkiem bede musial zrobic bo jest tak zardzewiały ze nie pojdzie wyregulowac w sumie

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 21 paź 2008, 00:41

noorbi pisze:MichałK, tuleje także wymieniałeś ?

Dawałeś olej do amorków ?
Olej dolałem , tuleje wszystkie nowe ,sprężyny tez załozyłem nowe, końcówke ciezko ruszyc wiec nie ma mowy żeby pukała... nakretke dzisiaj sprawdzałem i jest dokrecona , jutro wyjme amortyzator i zobacze czy ręką bede mógł wyczuc luz. Jak nie bedzie luzu to zamieniam amory stronami i sie okaże czy amor jest wadliwy.

Co do wlewania oleju to moim zdaniem ma to na celu zabezpieczenie przed korozja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl