Witam wszystkich specjalistów od audi.
Panowie mam taki problemik iż polega on na tym ,że moje auto teraz ma odpoczynek to postanowiłem po pracy podłubać troszkę i przygotować sie do zimy.
Zacząłem odkręcać kolektor wydechowy bo czułem że przepuszcza spalinki więc odkręciłem wszystkie oprócz 1 śrubki ale to nic problem polega na tym że 1 sróbka wyszła razem ze szpilką i tu był mój przeciek spalin tylko, że ta szpilka jest złamana nie wiem jakim cudem podajcie pomysły jak z bloku wykręcić ten kawałek? Po drugie koledzy czy wyciągne kolektor wydechowy bez wyciągania kolektora ssącego czy jak on się tam nazywa i zmienię uszczelkę?
I trzecie pytanko jak wykręcić ten aluminiowy kolektor dolotowy czy ssący przepraszam za niewiedzę ale mało o tym czytałem i mało znalazłem na formu. Bo odkręciłem takie od dołu szpilki na klucz ampulowy i nic nie drgnie bo myslałem, że sobie wyciągnę aluminium to łatwiej będzie odkręcić kolek. wydechowy. I czy da się go wyciągnąć i czy nić nie popsuję z wtryskami i jakimiś tam uszczelkami itp.
Proszę was bardzo o pomoc.
_uwaga
[80 B4 2.0 ABK PB+LPG] Problem układ wydechowy i dolotowy.
[80 B4 2.0 ABK PB+LPG] Problem układ wydechowy i dolotowy.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 08:31 przez Osa 1918, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektor ssący ten alu trzyma sie jak dobrze pamietam na 7 śrubkach na imbus 3 chyba na 5 i 4 śruby na 6 imbus, żeby mieć dobry dostep wyjmij całą obudowe filtra powietrza. Jeżeli pekła ci śrubka od kol. wydechowego to jedyne wyjście rozwiercić otwór i na nowo nagwintować, ja tak miałem to wkręciłem nową szpilke dodatkowo wkejając ją na specjalny klej.
Dzieki Wojtek26. Uporałem się z problemem mam nadzieje ale ostrzegam innych że przy urwanej szpilce niech od razu organizują małą wiertarkę, dobre wiertła i gwintownik są też tkz. wykrętaki do urwanych śrub ale trzeba dać dobrą kase za nie ok 150 pln bo te tańsze często gęsto się łamią i wtedy całkiem lipa pozdrawiam.