[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z mocą i spalaniem
[ b4 1.9tdi 1Z] Brak mocy
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moim B4 1.9 tdi automat rocznik 1994, a mianowicie przy około 130km/h, 140km/h traci moc, nie chce szybciej jechać, zdarza sie to też podczas przyspieszeń na III przełożeniu, czasami osiąga tylko 90km/h. Dodam że autko ma przebieg 145 000km, wymieniam olej co 10000km, sredno przez ten okres na dolewki zużywam 1l oleju. Czy może to być przepływomierz???
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 mar 2007, 17:39 przez Malinka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Duzo też czytałem na ten temat i wszystko na to wskazuje że to właśnie ten zawór N75. Nie wiem czy w tym silniku (a właściwie w tej turbinie) jest coś takiego jak zawór upustowy, bo u mnie był i spadek mocy mojego silnika polegal na tym, że ten zawór się zapiekł i cały czas był otwarty, ale właśnie nie wiem czy i w tym, coś takiego jest. Ale na pierwszy ogień idzie n75.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zawór N75 jest to elektrozawór więc nie ma sie co w nim zapiec. Zapieka sie dźwignia ptzy turbawce. Na początku były turbinki liniowe z zaworem upustowym a potem weszły już turbinki z reg. ciśnienia w nich sie zapieka sztanga regulujaca. Jedynie wyjście recznieją rozruszać i nasmarować powinno pomóc, i potym zabiegu nie oszczędzać silniczka czasami deptać
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mi też zapiekł sie ten zawór upustowy przy turbinie. Tylko ze u mnie wysunęła sie delikatnie tulejka, w której chodzi ten zawór, dlatego zblokował sie i zaciął. Niestety u mnie ten element był nie rozbieralny. Wbyłem od dołu tulejke (niestety musiałem to trochę podgrzać), a potem trochę naftą przeczyściłem. Smar to chyba nie pomoże, bo tam jest wysoka temperatura (w końcu jest to wylot spalin) więc jedyne co mozna zrobić to dobrze czymść oprzeczyścic.rczopik2 pisze:Pytanie szczególnie do WOJTEK26. Można np.WD-kiem to spryskać, czy jest jakiś lepszy smar który na dłużej pomoże?? Trzega to rozebrać?? A ten n75 gdzie dokładnie jest zlokalizowany???
Ta sztanga to dźwignia która idzie od turbinki do takiej gruszki podcisnieniowej na turbinie jest ona poziomo lub pionowo zalezy od rodzaju turbiny. A elektrozawór jest prostokatny ze stożkowym kapturkiem chyba szarym i są do niego podłączone trzy przewody podciśnieniowe i jeden elektryczny tak jest w modelach od 94. W starszych jest to cały zespół serujacy turbiną i recyrkulacją i jest przykręcony koło mocowania amortyzatora. jest tan dużo przewodów kolorowych wiec znajdziesz