Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z mocą i spalaniem

Malinka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 23 mar 2007, 20:55

[ b4 1.9tdi 1Z] Brak mocy

Post autor: Malinka » 24 mar 2007, 20:52

Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moim B4 1.9 tdi automat rocznik 1994, a mianowicie przy około 130km/h, 140km/h traci moc, nie chce szybciej jechać, zdarza sie to też podczas przyspieszeń na III przełożeniu, czasami osiąga tylko 90km/h. Dodam że autko ma przebieg 145 000km, wymieniam olej co 10000km, sredno przez ten okres na dolewki zużywam 1l oleju. Czy może to być przepływomierz???

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 mar 2007, 17:39 przez Malinka, łącznie zmieniany 1 raz.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 24 mar 2007, 22:24

Wskazuje na przeplywke, lub N75.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2007, 12:10 przez krychu, łącznie zmieniany 1 raz.

GJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 21 lut 2007, 23:16
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: GJ » 24 mar 2007, 23:07

sprawdz zaworek n75

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 mar 2007, 23:44

Duzo też czytałem na ten temat i wszystko na to wskazuje że to właśnie ten zawór N75. Nie wiem czy w tym silniku (a właściwie w tej turbinie) jest coś takiego jak zawór upustowy, bo u mnie był i spadek mocy mojego silnika polegal na tym, że ten zawór się zapiekł i cały czas był otwarty, ale właśnie nie wiem czy i w tym, coś takiego jest. Ale na pierwszy ogień idzie n75.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 mar 2007, 12:10

99,9% ze n75. Podłącz kompa i wszystkiego sie dowiesz, ale u mnie bylo to samo :mrgreen: normalna kolej rzeczy w tym silniku.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 mar 2007, 14:09

witam kolege. Ładne autko w ładnym otoczeniu.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 26 mar 2007, 09:04

Włącze się do tematu. Mam podobny problem co koplega wyżej, ten zawór n75 to ten co jest przy turbinie sterowany jest za pomocą cięgna i często zapieka się na ośce?? Jak to można naprawić???

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 mar 2007, 10:03

Zawór N75 jest to elektrozawór więc nie ma sie co w nim zapiec. Zapieka sie dźwignia ptzy turbawce. Na początku były turbinki liniowe z zaworem upustowym a potem weszły już turbinki z reg. ciśnienia w nich sie zapieka sztanga regulujaca. Jedynie wyjście recznieją rozruszać i nasmarować powinno pomóc, i potym zabiegu nie oszczędzać silniczka czasami deptać

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 26 mar 2007, 10:16

Pytanie szczególnie do WOJTEK26. Można np.WD-kiem to spryskać, czy jest jakiś lepszy smar który na dłużej pomoże?? Trzega to rozebrać?? A ten n75 gdzie dokładnie jest zlokalizowany???

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 mar 2007, 12:37

rczopik2 pisze:Pytanie szczególnie do WOJTEK26. Można np.WD-kiem to spryskać, czy jest jakiś lepszy smar który na dłużej pomoże?? Trzega to rozebrać?? A ten n75 gdzie dokładnie jest zlokalizowany???
Mi też zapiekł sie ten zawór upustowy przy turbinie. Tylko ze u mnie wysunęła sie delikatnie tulejka, w której chodzi ten zawór, dlatego zblokował sie i zaciął. Niestety u mnie ten element był nie rozbieralny. Wbyłem od dołu tulejke (niestety musiałem to trochę podgrzać), a potem trochę naftą przeczyściłem. Smar to chyba nie pomoże, bo tam jest wysoka temperatura (w końcu jest to wylot spalin) więc jedyne co mozna zrobić to dobrze czymść oprzeczyścic.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 mar 2007, 14:29

Na poczatek może być WD chodzi o to żeby rozruszać tą dźwignie Spryskać a potem machać ręcznie żeby chodziła bez zacięć. A zawór N75 najduje sie przy prawym mocowaniu amortyzatora idź po przewodzie od turbawki a znajdziesz. Jeżeli uda sie ją rozruszać to dobrze jak nie to tylko regeneracja turbinki

Malinka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 23 mar 2007, 20:55

Post autor: Malinka » 26 mar 2007, 19:41

Jak mam znaleśc tę dzwignie na turbawce i nasmarowac sztange regulującą? a elektrozawór N75 jak wygląda, szukałem przy amortyzatorze, ale niebardzo się znam :-(

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 mar 2007, 08:17

Ta sztanga to dźwignia która idzie od turbinki do takiej gruszki podcisnieniowej na turbinie jest ona poziomo lub pionowo zalezy od rodzaju turbiny. A elektrozawór jest prostokatny ze stożkowym kapturkiem chyba szarym i są do niego podłączone trzy przewody podciśnieniowe i jeden elektryczny tak jest w modelach od 94. W starszych jest to cały zespół serujacy turbiną i recyrkulacją i jest przykręcony koło mocowania amortyzatora. jest tan dużo przewodów kolorowych wiec znajdziesz

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 27 mar 2007, 09:26

Do taj gruszki doprowadzony jest przewód z podcisnieniem jak się nie myle, a moge się mylić, w gruszce jest membrana która steruje tym cięgnem tak??? Zeby to rozruszać to trzeba cięgno odłączyć od tej gruszki??? Jest tam kontra na tej ośce do regulacji długosci??? Ja mam to od dołu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 mar 2007, 14:11

wystarczy odpiąć przewód od tej gruszki i dźwignia powinna chodzić jeżeli nie to znaczy że jest przytarta lub gruszka blokuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl