Witam mam LPG firmy Bingo M II generacji z silniczkiem krokowym... Posiadam laptopa oraz interfejs do Bingo M. Odpalam program Bingo M i tam na samej górze jest sonda lambda poniżej TPS i niżej Aktuator...
Reguluje ponieważ założyłem stożek i mi pali jak smok. Typom którzy mi odpiszą ze mam wywalić stożek i po problemie.. serdecznie współczuje, będzie to świadczyć o ich nieznajomości zdań dotyczących forum na którym powinno się pomagać a nie iść na łatwiznę, to tak na początek <ok>
Co do mojego problemu po podłączeniu pod lapka BingoM program pokazywał mi że na jałowym biegu mam non stop Bogatą Sondę Lambda... Aktuator wskazywał 140 PWA było na około 80... Tps w żółtym okienku.. To wszystko na biegu jałowym. Z tego co wyczytałem na elektrodzie... piszą że aktuator powinien pokazywać 110 i sonda lambda powinna być STECHIOMETRYCZNA wszystko ok ale.. Co znaczy stechiometryczna? Na środu cały czas na zielonym polu?? bo mi za żadne skarby nie udało się jej ustawić na środku przy 3000 rpm ona skacze sobie z żółtego na czerwone.. udało mi sie ustawić aktuator tak że PWA jest 106 a aktuator wskazuje 119 ale sonda lambda jest uboga do 2300rpm później skacze w te i wewte.. jak szalona;( ustawiałem to na 3000rpm kręcąc śruba przy parowniku z tym że mam 2 jedna z nich na klucz 2 na śrubokręt ta na śrubokręt jest nieco wyżej od tej 2 i trudniej nią kręcić.. standardowo była chyba odkręcona na maxa... jak pisałem wyżej udało mi się ustawić aktuator tak żeby był na 106.. ale sonda lambda powyżej 2300rpm skacze jak szalona... moje Pytanie czy to normalne? jak mogę jeszcze zmniejszyć spalanie?? Proszę o pomoc Tych którzy się znają reszta niech się nie wypowiada... bo po co!;]
[B4 ABT 2.0]Sam reguluję LPG pare Pytań.. Aktuator?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
skoro wolisz czytać elektrodę niż nasze forum to czytaj dalej .MaXuS pisze:Z tego co wyczytałem na elektrodzie... piszą że aktuator powinien pokazywać 110
wystarczy pogooglać.MaXuS pisze:Co znaczy stechiometryczna?
Sory za ten sarkazm ale jak przczytałem Twój wstęp to nie mogłem się powstrzymać. Gdybyś poświęcił trochę czasu na przejrzenie archiwum forum i artykułów na "centrum" to wszystkiego co Cię interesuje już byś się dowiedział.
Przede wszystkim nie ma czegoś takiego, że aktuator ma pokazywać 110. Mieszanka stechiometryczna to mieszanka paliwo/powietrze gdzie stosunek tych składników pozwala na uzyskanie wskaźnika lambda bliskiego 1 . W praktyce oznacza to, że dla benzyny stosunek paliwo/powietrze wynosi 1/14,7, a dla LPG w fazie lotnej 1/15,8. Przeczytaj proszę artykuł o lpg na stronie centrum bo nie chce mi się tego wszystkiego przepisywać i jeśli czegoś nie zrozumiesz to pytaj spróbuję wyjaśnić.