Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0]Sam reguluję LPG pare Pytań.. Aktuator?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[B4 ABT 2.0]Sam reguluję LPG pare Pytań.. Aktuator?

Post autor: MaXuS » 21 paź 2008, 12:43

Witam mam LPG firmy Bingo M II generacji z silniczkiem krokowym... Posiadam laptopa oraz interfejs do Bingo M. Odpalam program Bingo M i tam na samej górze jest sonda lambda poniżej TPS i niżej Aktuator...

Reguluje ponieważ założyłem stożek i mi pali jak smok. Typom którzy mi odpiszą ze mam wywalić stożek i po problemie.. serdecznie współczuje, będzie to świadczyć o ich nieznajomości zdań dotyczących forum na którym powinno się pomagać a nie iść na łatwiznę, to tak na początek <ok>

Co do mojego problemu po podłączeniu pod lapka BingoM program pokazywał mi że na jałowym biegu mam non stop Bogatą Sondę Lambda... Aktuator wskazywał 140 PWA było na około 80... Tps w żółtym okienku.. To wszystko na biegu jałowym. Z tego co wyczytałem na elektrodzie... piszą że aktuator powinien pokazywać 110 i sonda lambda powinna być STECHIOMETRYCZNA wszystko ok ale.. Co znaczy stechiometryczna? Na środu cały czas na zielonym polu?? bo mi za żadne skarby nie udało się jej ustawić na środku przy 3000 rpm ona skacze sobie z żółtego na czerwone.. udało mi sie ustawić aktuator tak że PWA jest 106 a aktuator wskazuje 119 ale sonda lambda jest uboga do 2300rpm później skacze w te i wewte.. jak szalona;( ustawiałem to na 3000rpm kręcąc śruba przy parowniku z tym że mam 2 jedna z nich na klucz 2 na śrubokręt ta na śrubokręt jest nieco wyżej od tej 2 i trudniej nią kręcić.. standardowo była chyba odkręcona na maxa... jak pisałem wyżej udało mi się ustawić aktuator tak żeby był na 106.. ale sonda lambda powyżej 2300rpm skacze jak szalona... moje Pytanie czy to normalne? jak mogę jeszcze zmniejszyć spalanie?? Proszę o pomoc Tych którzy się znają reszta niech się nie wypowiada... bo po co!;]

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 paź 2008, 12:49

MaXuS pisze:ale sonda lambda powyżej 2300rpm skacze jak szalona... moje Pytanie czy to normalne? jak mogę jeszcze zmniejszyć spalanie?? Proszę o pomoc Tych którzy się znają reszta niech się nie wypowiada... bo po co!;]
Tak to jak najbardziej naturalne zjawisko przy sprawnej sondzie.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 21 paź 2008, 12:55

uff kamień z serca bałem się właśnie że powinna stać w miejscu ;P na zielonym.. Człowiek całe życie się uczy. hm a co z resztą moich zagadek??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 paź 2008, 13:32

MaXuS pisze:hm a co z resztą moich zagadek??
Odnośnie reszty niech wypowie sie ktoś bardziej doświadczony w temacie gazu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 paź 2008, 19:57

MaXuS pisze:Z tego co wyczytałem na elektrodzie... piszą że aktuator powinien pokazywać 110
skoro wolisz czytać elektrodę niż nasze forum to czytaj dalej :-P .
MaXuS pisze:Co znaczy stechiometryczna?
wystarczy pogooglać.
Sory za ten sarkazm ale jak przczytałem Twój wstęp to nie mogłem się powstrzymać. Gdybyś poświęcił trochę czasu na przejrzenie archiwum forum i artykułów na "centrum" to wszystkiego co Cię interesuje już byś się dowiedział.
Przede wszystkim nie ma czegoś takiego, że aktuator ma pokazywać 110. Mieszanka stechiometryczna to mieszanka paliwo/powietrze gdzie stosunek tych składników pozwala na uzyskanie wskaźnika lambda bliskiego 1 . W praktyce oznacza to, że dla benzyny stosunek paliwo/powietrze wynosi 1/14,7, a dla LPG w fazie lotnej 1/15,8. Przeczytaj proszę artykuł o lpg na stronie centrum bo nie chce mi się tego wszystkiego przepisywać i jeśli czegoś nie zrozumiesz to pytaj spróbuję wyjaśnić.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 21 paź 2008, 21:01

Dziękuje Danek. nie wole czytać Elektrody... ale tam było sporo o tym ale już dla bardziej zaawansowanych a ja zaczynam tą przygodę :) poszukam poczytam i zapytam jak nie będę czaił:) Powiedz tylko czy siedzisz w Tym temacie i czy mogę pisać w razie co do Ciebie??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 paź 2008, 21:13

Czy ja w tym siedzę? Jeśli masz na myśli czy jestem instalatorem LPG, to nie. Co do elektrody i LPG to powiem jedno - sporo bzdur, niewiele naprawdę wartościowych postów. Czy możesz pisać? Po to jest forum. Ale najpierw poczytaj już to co zostało napisane, żebyś wiedział o co pytać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl