[80 B4 1Z] Zawór klimatyzacji
[80 B4 1Z] Zawór klimatyzacji
Witam
Jestem obecnie na etapie remontu silnika w moim aucie i wynikło przy tym temacie kilka innych m.in pierwszym i podstawowym problemem przy wyciągnięciu silnika była sprawa klimatyzacji - chłodnica klimatyzacji jest na sztywnych rurkach i trzeba bylo odciągać czynnik chodzący zeby moc wyjąc silnik. Przypuszzcam ze podobny problem mzoe byc przy samej wymianie rozrządu w aucie z klima. I tutaj moje pytanie - jak sądzicie czy można założyc zawory na chłodnicy i przewodach tak, żeby przy konieczności jej odłączenia - np. do wymiany rozrzadu nie trzeba bylo kombinować z klima, tylko zakrecic zawory i sprawa ulatwiona. Co o tym sądzicie :?:
Pozdrawiam <ok>
_uwaga
Jestem obecnie na etapie remontu silnika w moim aucie i wynikło przy tym temacie kilka innych m.in pierwszym i podstawowym problemem przy wyciągnięciu silnika była sprawa klimatyzacji - chłodnica klimatyzacji jest na sztywnych rurkach i trzeba bylo odciągać czynnik chodzący zeby moc wyjąc silnik. Przypuszzcam ze podobny problem mzoe byc przy samej wymianie rozrządu w aucie z klima. I tutaj moje pytanie - jak sądzicie czy można założyc zawory na chłodnicy i przewodach tak, żeby przy konieczności jej odłączenia - np. do wymiany rozrzadu nie trzeba bylo kombinować z klima, tylko zakrecic zawory i sprawa ulatwiona. Co o tym sądzicie :?:
Pozdrawiam <ok>
_uwaga
Ostatnio zmieniony 23 paź 2008, 10:44 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
A probowales wyciagnac 1Z-a wyjmujac same wentylatory? albo czy wymieniales moze rozrzad w tym silniku bez wyjmowania chłodnicy? bo ja nie widzialem jeszcze tak zdolnego mechanika...
Kolego popraw temat bo post zostanie usniety
Kolego popraw temat bo post zostanie usniety
Ostatnio zmieniony 23 paź 2008, 18:57 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.
Więc kolego Jelly...Jelly pisze:A probowales wyciagnac 1Z-a wyjmujac same wentylatory? albo czy wymieniales moze rozrzad w tym silniku bez wyjmowania chłodnicy? bo ja nie widzialem jeszcze tak zdolnego mechanika...
Mogę osobiście dać ci namiar na "tak zdolnego mechanika", który bez większego problemu wymieniał u mnie rozrząd bez wyjmowania chłodnic <buu> :lol:
Jeśli chodzi o wyciąganie silnika z komory to nie wiem czy trzeba rozłączać klimę, natomiast przy wymianie rozrządu w B4 1Z NIE TRZEBA rozłączać klimy ani ruszać chłodnicy na 100%, przy wymianie rozrządu u siebie (mam klimę) patrzyłem cały czas mechanikowi na ręce i klimy nawet nie dotknął, jedynie odkręcił jeden wentylator i wsunął go kilka centymetrów w kienurku chłodnicy, czyli przodu auta.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
Jeden zaworek wystarczy,bo podczas nabijania czynnik jest wysysany(próżnia),a następnie wpuszczany gaz z olejem,i nie ważne czy dopełniamy czy wymieniamy,lub napełniamy pusty układ,procedura jest zawsze taka sama.silnik pisze:w A4 są dwa zaworki do napełniania klimy w B4 tylko jeden? Inaczej sie napełnia klimę w B4? Mam zamiar niedługo dobić czynnika i oleju stąd moje pytanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 paź 2009, 12:16
- Lokalizacja: dolny śląsk