[80 B4 2.0E +LPG] bierze dużo oleju
[80 B4 2.0E +LPG] bierze dużo oleju
witam mam audi z 89r. i bierze dużo oleju. Przejechalem około 500km i wzieło mi około 1L oleju... świece są brudne, aż czarne. Co mam zrobic jest jakies wyjscie z tego?? bo nie widzi mi sie co tydzien lub dwa dolewac po litrze oleju
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Olej w komorach spalania,tak to wygląda z tego co piszesz.Samochód kopci?Pewnie tak.Czy to się stało nagle,z dnia na dzień?Czy zaczoł brać oleju więcej niż wcześniej?Czy ubywa płynu chłodniczego?Czy są problemy z rozruchem ciepły/zimny?Obejrzyj od spodu po nocy czy są wycieki.Napisz szerzej o usterce.
Przy takim zużyciu oleju i zakładając że silnik kopci na niebiesko mogą być trzy rzeczy:
1. pierścienie - raczej pęknięty pierścień zgarniający olej (przy takim zużyciu jest mało prawdopodobne żeby był tylko "wytarty"
2. uszczelniacze zaworowe
3. pęknięta głowica.
Jeśli z rury wydechowej nie wydobywa się niebieski dym, pewnie masz gdzieś wyciek. sprawdź okolice miski olejowej, chłodnicy i filtra oleju, sprawdź okolice uszczelki pod czapką i pod głowicą, sprawdź połączenie skrzyni biegów i silnika (uszczelniacz od strony skrzyni) oraz przód silnika (uszczelniacz przy kole pasowym). Przy takim zużyciu oleju na pewno zobaczysz ewentualne nieszczelności gołym okiem. Ale to raczej nie to - bo piszesz o czarnych brudnych świecach więc sprawdź te trzy punkty - jedź na pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową.
1. pierścienie - raczej pęknięty pierścień zgarniający olej (przy takim zużyciu jest mało prawdopodobne żeby był tylko "wytarty"
2. uszczelniacze zaworowe
3. pęknięta głowica.
Jeśli z rury wydechowej nie wydobywa się niebieski dym, pewnie masz gdzieś wyciek. sprawdź okolice miski olejowej, chłodnicy i filtra oleju, sprawdź okolice uszczelki pod czapką i pod głowicą, sprawdź połączenie skrzyni biegów i silnika (uszczelniacz od strony skrzyni) oraz przód silnika (uszczelniacz przy kole pasowym). Przy takim zużyciu oleju na pewno zobaczysz ewentualne nieszczelności gołym okiem. Ale to raczej nie to - bo piszesz o czarnych brudnych świecach więc sprawdź te trzy punkty - jedź na pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową.
nic sie nie leje bo podłożylem pod silnik tekture i czysciutka jest... przy okolicach miski olejowej wydaje sie czysciutko wszystko... z rury wydechowej nie zauważylem zeby kopcilo sie strasznie czy cos... a nie wiem czy wczesniej bralo olej bo ja ten samochod kupilem tydzien temu wlasnie:/ nie mam zadnych problemow z rozruchem. I dymu niebieskiego to napewnoe nie zauważylem... pasuje tak zrobic jak tu kolega napisal na pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 23 sie 2007, 21:35
- Lokalizacja: Nieledew
moja Audiczka potrafiła wypić ok. 0,5L oleju na 1000 km i nic nie kapało. teraz jestem kilkaset km po wymianie uszczelniaczy (bez wyjmowania głowicy - koszt 150 zł za robociznę mechanika, do tego 2zł x 8 uszczelniaczy, 24 zł za uszczelkę pod klawiaturę i 8 zł za uszczelkę wałka rozrządu, plus koszt ustawienia zapłonu u eklektromechanika) i jak narazie nie zauważyłem żadnego zużycia oleju mimo, że dwa razy już byłem w autem górach, a to przeważnie po powrocie z gór musiałem oleju dolać
ps.
mechanicy mnie straszyli, że nie ma sensu wymieniać uszczelniaczy bez wyjmowania głowicy. mówili, że to na pewno nie uszczelniacze, tylko pierścienie i takie tam
ps.
mechanicy mnie straszyli, że nie ma sensu wymieniać uszczelniaczy bez wyjmowania głowicy. mówili, że to na pewno nie uszczelniacze, tylko pierścienie i takie tam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
Re: [80 B4 2.0E +LPG] bierze dużo oleju
zanim zabierzesz się za rozbieranie głowicy sprawdź ciśnienie na cylindrach. jeśli będzie w normie to uszczelniacze do wymiany; jeśli nie będzie się mieścić w zakresie pierścienie do robotydomin889 pisze:witam mam audi z 89r. i bierze dużo oleju. Przejechalem około 500km i wzieło mi około 1L oleju... świece są brudne, aż czarne. Co mam zrobic jest jakies wyjscie z tego?? bo nie widzi mi sie co tydzien lub dwa dolewac po litrze oleju
miałem podobnie tylko że liter zasysało na 1000km. obecnie po wymianie uszczelniaczy tyle zasysa od wymiany do wymiany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 23 sie 2007, 21:35
- Lokalizacja: Nieledew
KLAKSON pisze:U mnie to samo :roll: .Od kwietnia tego roku zeżarło mi do wczoraj 3,5litra . Dolałem (Lotos 10w40) i pojechałem do "mechaników" i powiedzieli mi, że na ten wiek auta (1989r) to normalne, że będzie brał olej....ale żeby aż tyle :?: :?: . Może muszę również wymienić uszczelniacze
Muszę Ci powiedziec, że Lotos nie jest dobrej jakości olejem, miałem kiedyś taką sytuację, że mój golf 1.8 brał oliwę i jeżdziłem też na jakimś wynalazku, nalałem porządnego oleju 10W/40 (gdzie wcześniej był mineralny) i zużycie się skończyło, także dużo zależy od jakości, a Lotos do dobrych nie zalicza się, przynajmniej w moim mniemaniu. Pozdrawiam:)
Kolego, opowiem Ci coś. Ostatnimi czasy robiłem instalację elektryczną w pewnej dużej wytwórni olejów silnikowych. Spędziłem tam bardzo dużo czasu.jakub-jakub1 pisze:Lotos do dobrych nie zalicza się, przynajmniej w moim mniemaniu
Przyjeżdża pociąg pełen oleju bazowego, oni z cystern leją do zbiorników, wszędzie ten sam, i robią z tego kilkanaście olejów silnikowych różnych wiodących marek, różnica jest taka że np. do jednego dodają 2% uszlachetniaczy a do drugiego 2,2%... To wszystko jest jeden olej...
Dlatego leje zwykły orlen 10W/40 50zł za 4 litry bo różni od tych magnateków i innych ustrojstw dwa razy droższych, naparstkiem jakiegoś stuffu i nalepką dzięki której te oleje nabierają 'cudownych' właściwości...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 23 sie 2007, 21:35
- Lokalizacja: Nieledew