Witam, omyłkowo ojciec nalał do audicy80b3 silnik 1.6TD benzyny pb95. :-| I chcialem sie zapytać jak i gdzie spuścić paliwo z baku i z układu paliwowego i w jaki sposób przywrócić go do życia. Czy będzie to miało jakiś negatywny skutek dla silnika? zatankował za 3 dychy wiec niewiele tego paliwa, przejechaliśmy jakieś 800metrów
Proszę pamiętać o używaniu TAGów. Pozdrawiam.
[B3 1,6 TD] Benzyna w ropniaku
[B3 1,6 TD] Benzyna w ropniaku
Ostatnio zmieniony 25 paź 2008, 16:14 przez rebel, łącznie zmieniany 1 raz.
Znajomy zalał do Passata pompowtryska koło 5 litrów benzyny, jak się jorgnoł co zrobił dolał ropy do fulla przepalił zbiornik i auto nadal jeździ, więc proponowałbym zrobić to samo, czyli zalać po korek ropy i zwyczajnie wyjeździć ten zbiornik, to jest stary diesel i taka ilość benzyny nie powinna mu zaszkodzić, chyba że w aucie było niewiele ropy i przejechaliście ten dystans na samej benzynie, wtedy to już gorzej. Niestety nie wiem czy w zbiornikach w Audi jest możliwość spuszczenia paliwa przez jakiś korek, niech wypowie się ktoś kto miał z tym do czynienia.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Można zrobić tak jak kolega razi, czyli zalać go teraz ropą i będzie ok. Kiedyś kiedy nie było jeszcze zimowych ON fabryka radziła mieszać ON z benzyną, nawet w stosunku 70% ON 30% PB. Samochód może być nie co słabszy, ale będzie jeździł.
Jeśli chcesz spuścić to możesz spróbować włożyć wężyk do zbiornika przez wlew i spróbować zaciągnąć. Nie jestem tylko pewien czy nie ma tam jakiejś siateczki zabezpieczającej.
Inny sposób, odkręcasz wężyki paliwowe od filtra paliwa, wąż od sprężarki do wlewu, trochę to uszczelnić i pompować. Też powinno wylecieć, ale trzeba uważać żeby nie przesadzić z ciśnieniem.
Jeśli chcesz spuścić to możesz spróbować włożyć wężyk do zbiornika przez wlew i spróbować zaciągnąć. Nie jestem tylko pewien czy nie ma tam jakiejś siateczki zabezpieczającej.
Inny sposób, odkręcasz wężyki paliwowe od filtra paliwa, wąż od sprężarki do wlewu, trochę to uszczelnić i pompować. Też powinno wylecieć, ale trzeba uważać żeby nie przesadzić z ciśnieniem.
Uff. Zassałem paliwo z baku przez rurkę i spuściłem. Na szczęście nie było filtra przy wlewie bo trzeba by było kombinować. Resztę paliwa poszło przez rurkę która szła do gaźnika, wypompowałem je pompką przy filtrze paliwa. Zalałem bak 9 litrami ON i odpalił po 5 kręceniach rozrusznikiem. Dzięki chłopacy za pomoc. Z fartem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
i takie przypadki zna historia, na forum Volkswagena Passata niektórzy radzą nawet do pompowtrysków dolać na pełny zbiornik kilka litrów benzyny tak dla ułatwienia rozruchu zimą. Czy jest to nowoczesnym silnikom potrzebne śmiem wątpić, ale skoro ludzie tak czynią, a silniki pracują to coś w tym musi być.Labiel pisze:Kiedyś kiedy nie było jeszcze zimowych ON fabryka radziła mieszać ON z benzyną, nawet w stosunku 70% ON 30% PB.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
W nowoczesnym silniku (z common railem) jak dostanie Pb to są straty i to duże.Tam wtrysk jest bardzo precyzyjny i czuły na jakość paliwa.Jak się użytkownik połapie pod dystrybutorem czy po 200metrach to pół biedy-wym.filtra ropy demontaż+czyszczenie zbiornika.Ale bywa grubo w hdi 1350zł-1650zł za wtryskiwacz w serwisie.Jak jest na wtryskach boscha to pół biedy ale simensa nie chcą regenerować.Stary diesel to inna historia i bez odsysania paliwa by przepalił,ropa pod korek i tyle.