Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TD] Benzyna w ropniaku

ODPOWIEDZ
rebel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwie 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

[B3 1,6 TD] Benzyna w ropniaku

Post autor: rebel » 25 paź 2008, 15:52

Witam, omyłkowo ojciec nalał do audicy80b3 silnik 1.6TD benzyny pb95. :-| I chcialem sie zapytać jak i gdzie spuścić paliwo z baku i z układu paliwowego i w jaki sposób przywrócić go do życia. Czy będzie to miało jakiś negatywny skutek dla silnika? zatankował za 3 dychy wiec niewiele tego paliwa, przejechaliśmy jakieś 800metrów


Proszę pamiętać o używaniu TAGów. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2008, 16:14 przez rebel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 25 paź 2008, 16:09

Znajomy zalał do Passata pompowtryska koło 5 litrów benzyny, jak się jorgnoł co zrobił dolał ropy do fulla przepalił zbiornik i auto nadal jeździ, więc proponowałbym zrobić to samo, czyli zalać po korek ropy i zwyczajnie wyjeździć ten zbiornik, to jest stary diesel i taka ilość benzyny nie powinna mu zaszkodzić, chyba że w aucie było niewiele ropy i przejechaliście ten dystans na samej benzynie, wtedy to już gorzej. Niestety nie wiem czy w zbiornikach w Audi jest możliwość spuszczenia paliwa przez jakiś korek, niech wypowie się ktoś kto miał z tym do czynienia.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 paź 2008, 16:18

Można zrobić tak jak kolega razi, czyli zalać go teraz ropą i będzie ok. Kiedyś kiedy nie było jeszcze zimowych ON fabryka radziła mieszać ON z benzyną, nawet w stosunku 70% ON 30% PB. Samochód może być nie co słabszy, ale będzie jeździł.

Jeśli chcesz spuścić to możesz spróbować włożyć wężyk do zbiornika przez wlew i spróbować zaciągnąć. Nie jestem tylko pewien czy nie ma tam jakiejś siateczki zabezpieczającej.

Inny sposób, odkręcasz wężyki paliwowe od filtra paliwa, wąż od sprężarki do wlewu, trochę to uszczelnić i pompować. Też powinno wylecieć, ale trzeba uważać żeby nie przesadzić z ciśnieniem.

rebel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwie 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rebel » 25 paź 2008, 18:50

Uff. Zassałem paliwo z baku przez rurkę i spuściłem. Na szczęście nie było filtra przy wlewie bo trzeba by było kombinować. Resztę paliwa poszło przez rurkę która szła do gaźnika, wypompowałem je pompką przy filtrze paliwa. Zalałem bak 9 litrami ON i odpalił po 5 kręceniach rozrusznikiem. Dzięki chłopacy za pomoc. Z fartem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 paź 2008, 18:59

rebel pisze:która szła do gaźnika
Hehe, chyba coś się koledze pomyliło. W 1,6 TD nie ma gaźnika, to nie benzyna :-P Tu jest pompa wtryskowa.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 25 paź 2008, 19:07

Labiel pisze:Kiedyś kiedy nie było jeszcze zimowych ON fabryka radziła mieszać ON z benzyną, nawet w stosunku 70% ON 30% PB.
i takie przypadki zna historia, na forum Volkswagena Passata niektórzy radzą nawet do pompowtrysków dolać na pełny zbiornik kilka litrów benzyny tak dla ułatwienia rozruchu zimą. Czy jest to nowoczesnym silnikom potrzebne śmiem wątpić, ale skoro ludzie tak czynią, a silniki pracują to coś w tym musi być.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 paź 2008, 07:00

przy sprawnym silniku diesla (dobra kompresja i wszystkie gadżety elektryczne) większość zabiegów typu benzyna czy uszlachetniacze są zbędne.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 27 paź 2008, 08:46

W nowoczesnym silniku (z common railem) jak dostanie Pb to są straty i to duże.Tam wtrysk jest bardzo precyzyjny i czuły na jakość paliwa.Jak się użytkownik połapie pod dystrybutorem czy po 200metrach to pół biedy-wym.filtra ropy demontaż+czyszczenie zbiornika.Ale bywa grubo w hdi 1350zł-1650zł za wtryskiwacz w serwisie.Jak jest na wtryskach boscha to pół biedy ale simensa nie chcą regenerować.Stary diesel to inna historia i bez odsysania paliwa by przepalił,ropa pod korek i tyle.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 27 paź 2008, 13:05

Ale raczej na tym forum nie spotkamy nikogo kto ma wtryski common rail <ok> (mówię oczywiście o posiadaczach A80/90)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl