Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S PM] Docieranie hamulców bębnowych

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

[B3 1.8 S PM] Docieranie hamulców bębnowych

Post autor: Ossek » 28 paź 2008, 15:38

Witam. Chciałbym się dowiedzieć, ile docierają się hamulce po wymianie cylinderka. W piątek bylem na przeglądzie okresowym i diagnosta stwierdził, że w jednym bębnie puszcza cylinderek i ów bęben jest zalany od środka płynem hamulcowym (hamulce nierówno łapią). Tego samego dnia ten cylinderek został wymieniony a bęben i szczęki wyczyszczone. Dzisiaj pojechałem do tego samego diagnosty i okazało się, że nie ma żadnej poprawy i ten hamulec prawie nie hamuje. Podobno może się jeszcze nie dotarł. Czy to rzeczywiście to czy może jest jakaś inna przyczyna??
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 paź 2008, 17:50

guzik prawda zalane płynem hamulcowym szczęki już nigdy nie odzyskają własności ciernych jak nowe suche. Niestety musisz wymienić cały komplet na tyle.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2008, 17:56

Dokładnie, okładziny zalane hydrolem nadają się tylko na śmietnik, należy wymienić okładziny i dokładnie odtłuścić powierzchnie cierną bębna jak i również nowych okładzin.

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 28 paź 2008, 18:06

Dzięki, tak zrobię. Rozumiem, że wystarczy zmienić szczęki tylko w tym jednym bębnie, nie trzeba od razu po obu stronach?

Awatar użytkownika
drajwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2007, 19:20
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: drajwer » 28 paź 2008, 20:41

mistrzu jak się wymienia hamulce czy z przodu czy z tyłu czy z prawej czy z lewej to zawsze się wymienia z z dwóch stro :idea: n

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2008, 20:53

Ossek pisze:Rozumiem, że wystarczy zmienić szczęki tylko w tym jednym bębnie, nie trzeba od razu po obu stronach?
Powodzenia w kupnie jednej strony <ok> A tak na poważnie trzeba kupić dwie tak jak napisał Ci kolega wyżej. ;-)

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 29 paź 2008, 11:42

No to i ja dodam swoje 3 grosze :mrgreen:
Sprawdź powierzchnie bębnów oraz wysokość rantu. Jeśli średnica wewnętrzna na to pozwala a stan powierzchni nie jest najlepszy to można je przetoczyć.
Docieranie hamulca - kilka ostrzejszych hamowań.
Odtłuszczać najlepiej benzyna ekstrakcyjną.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 02 lis 2008, 10:11

okladziny do wymiany tez tak mialem zalalo plynem szczeke i ona poprostu jest wilgotna nawet jak ja wezmiesz do reki to zobaczysz ze sie rozpada wiec tu koledzy podpowiadaja dobrze wyminana na nowe tylko komplet :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 10 lis 2008, 20:39

Witam. Dzisiaj szczęki zostały wymienione na Ferodo, dodatkowo został wyregulowany ręczny. Na początku wszystko było ok, jednak musiałem przejechać ok 15 km z prawie pełnym obciążeniem (4 osoby i załadowany bagażnik) i po dojechaniu na miejsce czuć było smród palonych okładzin. Dotknąłem felg i jedna była bardzo ciepła. Potem pojechałem tylko z jedną osobą i już było dobrze, felgi nie byłe ciepłe, lecz po chwili bardzo powoli nagrzała się wkładka, którą się wkłada na łożysko (nie wiem, jak się profesjonalnie nazywa). Czy to jednorazowy wybryk, czy trzeba coś regulować?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 lis 2008, 20:50

linka z jednej strony jest za bardzo naciągnieta od ręcznego. Jeśli bębny zostały stare może być tak że ten jest bardziej zowalizowany i łapie szczęki stąd nagrzewanie się koła. poluzuj linkę na tym kole bo wytopisz smar z łożysk i będzie kolejny wydatek.

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 10 lis 2008, 21:05

Ręczny łapie dość wysoko, wyżej niż przed regulacją, poza tym jak auto stoi na luzie to bez problemu mogę je przepchnąć jedną ręką. Zaczęło się grzać dopiero przy jeździe z obciążeniem i dlatego przyszło mi do głowy, że to może coś z korektorem siły hamowania. Ale i tak jutro podjadę na jakiś kanał i spróbuję poluzować tę linkę.

EDIT: Dzisiaj nie dam rady podłubać przy aucie, jednak znowu jechałem z obciążeniem, sytuacja się powtórzyła, dodatkowo pedał kilkakrotnie wpadł mi w podłogę :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl