Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Grzeje się po wymianie króćca wodnego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

[1.9TD AAZ] Grzeje się po wymianie króćca wodnego.

Post autor: dubbler » 29 paź 2008, 20:43

witam

od jakiegoś czasu ciekło mi spod króćca wodnego, kupiłem nowy, wymieniłem, zalałem płynem i teraz mam problem, bo auto się grzeje, wentylatory włączają się dopiero ok 100C, czy to wina czujnika, czy może coś innego

ETKA - układ chłodzenia AAZ
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:38 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 29 paź 2008, 20:59

Pewnie źle odpowietrzyłeś układ, spróbuj zrobić to jeszcze raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 paź 2008, 21:00

Odpowietrz porządnie układ i dolej płynu. Jeśli to jest ok to możliwe że najnormalniej w świecie padł czujnik temperatury a jeśli go próbowałeś oczyszczać w jakiś sposób to dość często kończy się to jego usterką (ciekawe też dla czego tak się dzieje skoro najważniejsze i tak jest w środku :-? ).

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 29 paź 2008, 21:05

układ długo się odpowietrzał, ale się udało :mrgreen:
wyjąłem czujniki ze starego króćca i oczyściłem jeden bo był warstewką mazi ubrudzony, w sumie to wydawał się raczej wysłużony, zerdzewiał chyba trochę, cóż włożyłem i wszystko skręciłem, zagrzał się i dopiero w okolicy 98C włączył wentylatory, wcześniej nie miałem problemów, nawet mają pół zbiornika wyrównawczego nie grzał się tak bardzo, jutro kupie nowy i sprawdzimy czy to to.

wie ktoś ile to może kosztować

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 29 paź 2008, 22:34

Ostatnio wymienialem, to bodajże 20zł z żółtą opaską. Wyjmij stary i zobacz czy jest z żółtą bądź zieloną opaską

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 paź 2008, 08:03

dubbler pisze:zagrzał się i dopiero w okolicy 98C włączył wentylatory,
Więc o co chodzi jak jest wszystko dobrze ? Tempera tura włączenia się wentylatorów na pierwszym biegu wynosi około 95-98Stopni C (zależy od czujnika) więc wygląda że jest dobrze. Ale wcale się nie zdziwię jak padł czujnik przez tą nadgorliwość i bezsensowne jego czyszczenie, zawsze zastanawiam się dla czego ludzie robiąc jedną rzecz zawsze pchają ręce do tego do czego nie potrzeba tak jak by szukali na siłę co jest jeszcze zepsute albo co by tu można było popsuć :-/
Ostatnio zmieniony 30 paź 2008, 08:05 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 30 paź 2008, 08:03

Witam, dziś w sumie w drodze do pracy się nie zagrzał aż tak, włączyłem ogrzewanie na maksa i temp na maksa, otworzyłem szyberdach i jazda.
Na miejscu nie mogłem doprowadzić do włączenia wentylatorów, włączyły się dopiero przy ok100C, jak wczoraj.
Myślę że wczoraj przy odpowietrzaniu stał trochę przodem pod górę i może się nie odpowietrzył jak należy, dziś może się odpowietrzył, ale nadal martwią mnie te wentylatory
Jadę dziś do sklepu i kupie ten czujnik, pytanie tylko: u mnie w króćcu są dwa czujniki, jak na załączonym schemacie (121-40) w pierwszym poście, z ETKI, numer 15.

1.-niebieski z białym paskiem i on odpowiada za załączenie dodatkowej pompki oleju która pracuje po wyłączeniu silnika do momentu jak spadnie temperatura, a 2. jest cały biały? Czy to jest czujnik wentylatorów, czy jest w chłodnicy
Ostatnio zmieniony 30 paź 2008, 08:31 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 paź 2008, 08:17

w chlodnicy masz tak jak otworzysz maske po prawej stronie na dole czujnik na 4 piny, on załancza wiatraki na chlodnicy, a w krućcu jeden jest od grzania swiec, a drugi chyba do wskaznika temp na desce rozdzielczej

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 30 paź 2008, 08:42

mrozoo pisze:w chlodnicy masz tak jak otworzysz maske po prawej stronie na dole czujnik na 4 piny, on załancza wiatraki na chlodnicy
tak mi się wydawało, że właśnie tam jest ten czujnik,ale ja go nie ruszałem, a do tej pory było wszystko jak należy, czyli sam sie zepsuł po spuszczeniu płynu
mrozoo pisze:a w krućcu jeden jest od grzania swiec, a drugi chyba do wskaznika temp na desce rozdzielczej
jeden, ten niebieski-4piny, wczoraj po wyłączeniu silnika, jak chodziła dodatkowa pompka wypiąłem wtyczkę i pompka przestała chodzić, silnik był za gorący żeby dostać się do tej drugiej wtyczki

jak dam radę to wrzucę zdjęcie

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 paź 2008, 08:49

A czy odpowietrzając układ otworzyłeś na max nadmuch nagrzewnicy na gorące powietrze ? Wg mnie źle odpowietrzony jest układ bądź oszukuje czujnik pokazujący temperaturę na blacie, wiatraki włączają się pewnie prawidłowo bo powyżej 100Stop C płyn chłodniczy zacząłby się wydostawać ze zbiornika wyrównawczego <ok> Jak chcesz to pomierz rezystencje wszystkich czujników przy temperaturze płynu 90 Stop C i porównamy je z tabela wtedy będzie wszystko jasne <ok>

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 30 paź 2008, 09:47

Sposób odpowietrzenia:
-płynu do max
-nadmuch-max
-temperatura-max
-poczekać aż włączą się wentylatory
-otworzyć naczynko wyrównawcze
-dolać płyn, jak potrzeba

Wczoraj tak robiłem, nawet dodatkowo otworzyłem zawór na powrocie z nagrzewnicy i zamknąłem jak zaczęło lecieć, tylko wczoraj stał na pochylni przodem do góry, później się przejechałem i stał na równym,
Dziś wsiadłem i pojechałem do pracy, zagrzał się do 85C, tzn cały czas nadmuch i temp na max i musiałem czekać na parkingu, tym razem na równym, długo utrzymywała sie temp poniżej 90C, później nacisnąłem gaz do 2000 i trwało ale włączyły się wentylatory, tylko było ok98C, wyłączyły się przy ok95C
Ostatnio zmieniony 30 paź 2008, 09:49 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 30 paź 2008, 09:49

dubbler pisze:Sposób odpowietrzenia:
-płynu do max
-nadmuch-max
-temperatura-max
-poczekać aż włączą się wentylatory
-otworzyć naczynko wyrównawcze
-dolać płyn, jak potrzeba

Wczoraj tak robiłem, nawet dodatkowo otworzyłem zawór na powrocie z nagrzewnicy i zamknąłem jak zaczęło lecieć, tylko wczoraj stał na pochylni przodem do góry, później się przejechałem i stał na równym,
Dziś wsiadłem i pojechałem do pracy, zagrzał się do 85C, tzn cały czas nadmuch i temp na max i musiałem czekać na parkingu, tym razem na równym, długo trwało ale włączyły się wentylatory, tylko było ok98C, wyłączyły się przy ok95C
Jak dla mnie jest wporządku ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 paź 2008, 15:05

w takim razie wszystko jest tak jak powinno być <piwo>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 paź 2008, 20:10

Zrobiłeś jak należy wiec w czym teraz jest problem i czy nadal jest problem czy może już po problemie ?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 30 paź 2008, 22:19

witam ponownie.
kupiłem włącznik wentylatorów, bo na 1. biegu załączał się przy prawie 100C lecz nie udało mi się go wykręcić, rusza się dookoła ale nie wychodzi, a co gorsza nie można go dokręcić i lekko cieknie, może jednak go zabije syf z chłodnicy. Mam rację czy zacząć rozglądać się za inną chłodnicą, może jak polecił mi kuzyn: dobrać króciec z gwintem i wlutować w to miejsce?
wymieniłem za to czujnik temperatury, który pokazuje na liczniku temp., był sprawny tylko w złym stanie, cóż nie potrzebnie ale zawsze więcej pewności

Dla potomności:
czujnik z chłodnicy najlepiej wykręcać na ciepłej chłodnicy, wtedy materiał się rozszerza i czujnik się nie kręci. Czujnik wymieniony na nowy, było trochę zabawy, bo nie chciał wyjść, ale się udało, temperatura obecnie utrzymuje się na poziomie 70-90°C

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl