Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 20V NM] Problem z odpaleniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

[2.0 20V NM] Problem z odpaleniem

Post autor: m_az » 23 paź 2008, 22:23

Wieczorem postawiłem na parkingu bez żadnego problemu. Rano auto nie odpala. Skąd ta nagła zmiana? Co sprawdzać w pierwszej kolejności? Iskra i paliwo jest. Pompa chyba jest sprawna bo przy próbie odpalania czuć zapach benzyny.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 00:27 przez m_az, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 paź 2008, 20:13

Podnieś maskę do góry i sprawdź węże paliwowe oraz regulator ciśnienia.
Mógł też paść czujnik któryś (halla, położenia wału lub temperatury, choć skoro iskra jest to hall i położenia wału raczej nie).
Masz LPG?

NM nie było w B4.

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 24 paź 2008, 21:11

Węże do paliwa są szczelne bo chyba to miałeś na myśli. Nie wiem gdzie szukać regulatora ciśnienia i jak sprawdzić jego sprawność. Wymieniłem świece na nowe i też nic. Poprzedniego dnia nie załączył się wentylator chłodzenia i zagotował mi się płyn, czy może to mieć z tym jakiś związek? (NM nie było w B4) w mojej jest. Jestem 3 właścicielem i widocznie poprzednicy coś majstrowali.
Auto bez LPG

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 paź 2008, 21:43

Po pierwsze masz pewnie Audi 80 lub 90 z roku 87-91, której ktoś zmienił przód na nowszą (B4), bo nie sądzę, aby ktoś robił swapa NM do nowszej budy.
Po drugie regulator znajduje się przy głowicy od strony chłodnicy, węże paliwowe wchodzą do niego. Na pewno znajdziesz.
Jeśli czuć benzynę to gdzieś musi być nieszczelność lub silnik zalewa.
Sprawdź rozrząd, iskrę (od początku po świece) no i ten regulator.

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 25 paź 2008, 12:10

Auto odstawione do środy. Powyższe sugestie zostały sprawdzone podejrzenie skierowane jest na hydraulikę. Czy jest to jedyny powód i co mogło się tam uszkodzić przez nocny postój?

Awatar użytkownika
ObcY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2008, 13:50
Lokalizacja: WrocłaW

Post autor: ObcY » 26 paź 2008, 18:41

witam rowzniez mam podobny problem. to znaczy silnik kręci ale nie chce odpalić. i co najlepsze dzien wczesniej jezdzil przez noc postal i teraz ani rusz. mam LPG. sprawdzalem swiece i zauwazylem ze jeszcze maja znaczek audi albo ktos wymienial na oryginalne czesci albo od nowosci nie byly wymieniane. czy moze to bys wina swiec?? zaczelo mi sie to juz wczesniej dziac ale zawsze za drugim razem odpalal. najgorzej jak przyszla wn ocy wilgoc i rano juz nie dlao rady go zapalic. prosze o rady;)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 27 paź 2008, 08:05

ObcY pisze:najgorzej jak przyszla wn ocy wilgoc i rano juz nie dlao rady go zapalic. prosze o rady;)
Sam sobie odpowiedziałeś: kable, świece, kopułka do zmiany

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 30 paź 2008, 22:35

Kolejne działania
- wymiana oleju
- wykręcenie świec
- odłączenie wtrysków
- kręcenie przez kilka minut silnika rozrusznikiem
hydraulika zaskoczyła.
Po wkręceniu świec i podłączeniu wtrysków motor odpalił.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 31 paź 2008, 08:11

Więc jednak winę ponosiła iskra (właściwie jej brak) albo paliwo.
Na drugi raz lepiej sprawdzić dwa razy zanim się napisze, że prąd i paliwo JEST.
Zdrówka

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 31 paź 2008, 09:22

Była iskra i było paliwo jak wcześniej podawałem podejrzenie padło na hydraulikę. Przy kręceniu rozrusznikiem - wyraźnie lekkie świadczyło o braku kompresji.
Na kompresję zwróciłem uwagę po przeczytaniu viewtopic.php?t=19852
Winę upatrywałbym w oleju lub świecach (może też chwilowej niedyspozycji pompy olejowej)
Dziękuję za pomoc i przepraszam za niedopowiedzenia, które nie były zamierzone.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 paź 2008, 09:34

równie dobrze, mogły być świece zalane.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 31 paź 2008, 09:36

A jakie masz ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym (wg wskaźnika).
Proponowałbym zmierzyć ciśnienie i może zrobić próbę olejową.

[ Dodano: 2008-10-31, 09:38 ]
Leo pisze:równie dobrze, mogły być świece zalane.
Też racja. Tym bardziej, ze czułeś paliwo a świece nie były nowe.

Alex

podobny problem

Post autor: Alex » 01 lis 2008, 17:18

mam podobny problem. mam ja w benzynie + gaz typ silnika to ABK nie chce mi odpalic a jest odpalana zawsze na benzynie. swiece mam suche paliwo dochodzi tylko nie dochodzi mi w miejscu tuz obok filtru powietrza nie wiem jak to sie nazywa wiem ze ma napis audi. wydaje mi sie ze tam paliwo powinno dochodzic pod cisnieniem ale nic nie dochodzi, dojdzie tylko do wezyka. prosze o pomoc :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: podobny problem

Post autor: jmm » 02 lis 2008, 13:29

Alex pisze:mam podobny problem. mam ja w benzynie + gaz typ silnika to ABK nie chce mi odpalic a jest odpalana zawsze na benzynie. swiece mam suche paliwo dochodzi tylko nie dochodzi mi w miejscu tuz obok filtru powietrza nie wiem jak to sie nazywa wiem ze ma napis audi. wydaje mi sie ze tam paliwo powinno dochodzic pod cisnieniem ale nic nie dochodzi, dojdzie tylko do wezyka. prosze o pomoc :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Kolego załóż nowy temat, a nie mieszaj w tym bo w ogóle nie widzę związku

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 05 lis 2008, 00:10

Świece były wymieniane na nowe pisałem to (Wysłany: 2008-10-24, 20:11).
Czy zalaniu świec towarzyszy brak kompresji?

Ciśnienie oleju:
Silnik zimny obroty 1000 - ciśnienie oleju – 5
Silnik gorący 95oC – obroty spadają do 900 ciśnienie oleju – 2, przy wzroście obrotów ciśnienie rośnie i od 1100 osiąga 4,5 i dalej nie rośnie.
Czy jest to w normie?
Dodam, że jak przy każdej wymianie oleju był wymieniony filtr oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl