Jak dla mnie ta temperatura na zegarach jest w zupełności prawidłowa. Biorąc pod uwagę tolerancję wykonania termostatu, tolerancję czujnika temperatury i tolerancję zegara, wszystko jest ok. Masz ponad 80 stopni, co jest doskonałym wynikiem. Jak miałem B3 to nawet po wymianie dwóch termostatów tak samo pokazywała, więc wymieniłem jeszcze czujnik temperatury od zegarów a na koniec same zegary. Ciągle było tak samo. Ten typ tak ma, temperatura jest ok, nic się nie przejmuj.
No chyba że temperaturka Ci spada w trasie, wtedy najprawdopodobniej jest zacięty termostat w pozycji "otwarte".
[1,6 RN B3] Niedogrzany silnik
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kolego stary klubowiczu wymień termostat ale tylko na taki http://www.allegro.pl/item460740353_ter ... ynowe.html i musi pokazywać jak się rozgrzeje na zegarze 87-90 stopni jak nie to albo czujnik temperatury oszukuje lub licznik ale w sumie masz i tak nie najgorzej
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?
To znowu się nie napiję ze Spaykee'm...Labiel pisze:A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?
Właśnie dlatego się pytałem o pokazywaną temperaturę, przy której włącza się teraz wentylator.Labiel pisze:A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?
O zegary pytałem dlatego, ze wskaźnik temp. mozna regulować. Możliwe, że elektryk przestawił niechcący zegar.
Poniżej fotka z zaznaczonym elementem do regulacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
pacza, A to taaakie buty. <hm Bo nawet jak mu troszkę docisnę to i tak temp nie podchodzi powyżej 81-82 "C. - Wentylator się nie włącza.
Nie ma bata. Popijemy :mrgreen:punk pisze:To znowu się nie napiję ze Spaykee'm...
Golgi dzięki za radę. Jerśli test z PUNKiem coś mądrego powie [przekłamywanie licznika? popsuty termostat?] To będę musiał pomyśleć o jego wymianie. Ale skoro koszt to tylko 25zł to... pff Nawet biednego studenta na to stać. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:goldi j51 pisze:Kolego stary klubowiczu wymień termostat ale tylko na taki http://www.allegro.pl/ite..._benzynowe.html i musi pokazywać jak się rozgrzeje na zegarze 87-90 stopni jak nie to albo czujnik temperatury oszukuje lub licznik ale w sumie masz i tak nie najgorzej
Labiel teścik bardzo prosty - postaram się dziś bądź jutro go przeprowadzić. <ok>Labiel pisze:A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?