Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 RN B3] Niedogrzany silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 31 paź 2008, 19:50

Jak dla mnie ta temperatura na zegarach jest w zupełności prawidłowa. Biorąc pod uwagę tolerancję wykonania termostatu, tolerancję czujnika temperatury i tolerancję zegara, wszystko jest ok. Masz ponad 80 stopni, co jest doskonałym wynikiem. Jak miałem B3 to nawet po wymianie dwóch termostatów tak samo pokazywała, więc wymieniłem jeszcze czujnik temperatury od zegarów a na koniec same zegary. Ciągle było tak samo. Ten typ tak ma, temperatura jest ok, nic się nie przejmuj.
No chyba że temperaturka Ci spada w trasie, wtedy najprawdopodobniej jest zacięty termostat w pozycji "otwarte".

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 paź 2008, 19:52

k44761, na trasie temperatura nie spada. Gdy wyłączę ogrzewanie i dmuchawa jest na "zimnym" to temperatura nieznacznie wzrasta o 1-2 "C.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 31 paź 2008, 20:56

Kolego stary klubowiczu wymień termostat ale tylko na taki http://www.allegro.pl/item460740353_ter ... ynowe.html i musi pokazywać jak się rozgrzeje na zegarze 87-90 stopni jak nie to albo czujnik temperatury oszukuje lub licznik :-) ale w sumie masz i tak nie najgorzej :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2008, 23:35

A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?

punk

Post autor: punk » 01 lis 2008, 07:48

Labiel pisze:A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?
To znowu się nie napiję ze Spaykee'm...

Awatar użytkownika
pacza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: pacza » 01 lis 2008, 08:28

Labiel pisze:A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?
Właśnie dlatego się pytałem o pokazywaną temperaturę, przy której włącza się teraz wentylator.
O zegary pytałem dlatego, ze wskaźnik temp. mozna regulować. Możliwe, że elektryk przestawił niechcący zegar.
Poniżej fotka z zaznaczonym elementem do regulacji.

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 01 lis 2008, 11:14

pacza, A to taaakie buty. <hm Bo nawet jak mu troszkę docisnę to i tak temp nie podchodzi powyżej 81-82 "C. - Wentylator się nie włącza.
punk pisze:To znowu się nie napiję ze Spaykee'm...
Nie ma bata. Popijemy :mrgreen:
goldi j51 pisze:Kolego stary klubowiczu wymień termostat ale tylko na taki http://www.allegro.pl/ite..._benzynowe.html i musi pokazywać jak się rozgrzeje na zegarze 87-90 stopni jak nie to albo czujnik temperatury oszukuje lub licznik :-) ale w sumie masz i tak nie najgorzej :-D
Golgi dzięki za radę. Jerśli test z PUNKiem coś mądrego powie [przekłamywanie licznika? popsuty termostat?] To będę musiał pomyśleć o jego wymianie. Ale skoro koszt to tylko 25zł to... pff ;) Nawet biednego studenta na to stać. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Labiel pisze:A ja proponuje jeszcze coś takiego. Niech kolega włączy auto i niech sobie chodzi aż się zagrzeje i włączą się wentylatory. Jeśli wskaźnik będzie wskazywał wtedy oko 92 stopni to wskazuje dobrze i wina prawdopodobnie leży w termostacie. A jeśli wentylator włączy się przy mniejszej tem, powiedzmy 90 i mniej to prawdopodobnie przekłamuje. Co myślicie o takim teście?
Labiel teścik bardzo prosty - postaram się dziś bądź jutro go przeprowadzić. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl